ناچ استایل گوشی های سامسونگ

طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ سال 2020 این گونه خواهد بود

سبک طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ تغییر مهمی در سال 2020 به خود خواهد دید. به تازگی اسناد مربوط به دو پتنت جدید سامسونگ در رابطه با نحوه طراحی گوشی های هوشمند، رویت شده است.

با وجود مطرح شدن سبک طراحی ناچ استایل از حدود سه سال پیش و تولید بی‌شمار گوشی هوشمند مبتنی بر آن از سال 2016 تا امروز، سامسونگ به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز دنیا، از حدود یک سال پیش به استفاده از آن رو آورده است.

این نوع طراحی، راهکاری موقتی بین سبک طراحی کلاسیک و طراحی کاملا بدون حاشیه آینده محسوب می‌شود. به عبارتی باید آن را راهکاری موقتی دانست که تا همین امروز نیز روش‌های جایگزینی برای آن پیدا شده است. به عنوان نمونه باید به استفاده از حفره روی نمایشگر یا مکانیزم پاپ آپی به منظور سوار کردن دوربین سلفی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد تا حداقل دو سال سال آینده، امکان کنار گذاشتن کامل طراحی ناچ استایل وجود ندارد، به همین دلیل سامسونگ به همراه دیگر شرکت‌های، در محصولات آتی خود از آن‌ استفاده خواهد کرد. با این حال، احتمالا از سال آینده تغییراتی را در طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ مشاهده خواهیم کرد.

طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ در سال 2020

بر اساس جدیدترین گزارش وب سایت LetsGoDigital، سامسونگ در انتهای سال 2018 و در کشور کره جنوبی، دو پتنت مربوط به نحوه طراحی گوشی هوشمند را به ثبت رساند. هر دو پتنت حدود شش ماه بعد به تایید رسید و بعد از آن اسنادشان به صورت عمومی منتشر شد. به همین دلیل اکنون بزرگ‌ترین گوشی‌ساز دنیا می‌تواند از آن‌ها به منظور طراحی گوشی های هوشمند بعدی خود استفاده کند. از آن‌ها با عنوان «نسل بعدی ناچ» (next-generation notch) یاد می‌کنند.

سامسونگ تا امروز، برای طراحی بدون حاشیه گوشی های هوشمند، نمایشگرها یا سبک‌های طراحی با نام Infinity-U ،Infinity-V و Infinity-O را معرفی کرده است، اما توضیحات ارائه شده در پتنت مربوط به سبک طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ در سال 2020 با هیچ کدام یک از آن‌ها انطباق ندارد. نوع طراحی جدید را باید ترکیبی از این سه دانست، به طوری که یک بریدگی کوچک به منظور قرارگیری دوربین سلفی روی نمایشگر ایجاد شده و به وسیله یک نوار بسیار باریک به لبه بالایی نمایشگر متصل می‌شود. اگر سبک طراحی حفره روی نمایشگر را به جزیره تشبیه کنیم، روش جدید، به خاطر برقراری اتصال با حاشیه بالای صفحه نمایش، شبیه به یک شبه جزیره خواهد بود!

ناچ استایل گوشی های سامسونگ

بر اساس پتنت‌های سامسونگ تازه به تایید رسیده، دو روش پیاده‌سازی برای این نوع ناچ در نظر گرفته شده است. در یکی از روش‌ها بریدگی در سمت راست نمایشگر و در دیگری، ناچ در سمت چپ آن قرار خواهد گرفت. هنوز نوع پنل‌های به کار رفته برای پیاده‌سازی طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ در سال 2020 به طور دقیق مشخص نشده است، اما احتمالا در نمایشگرهای ال سی دی ناچ در سمت چپ و در نمایشگرهای امولد، بریدگی در سمت راست قرار خواهد گرفت.

اگر این تصور صحت داشته باشد، در گوشی های سری M و مدل‌های ارزان قیمت سری A سامسونگ، که به نمایشگرهای ال سی دی مجهز می‌شوند، بریدگی محل قرارگیری دوربین سلفی در سمت چپ واقع خواهد شد. در صفحه نمایش امولد سایر میا‌ن‌رده‌های سری A، بریدگی در سمت راست لبه بالایی نمایشگر قابل رویت خواهد بود.

استفاده از حفره کوچک روی نمایشگر در سامسونگ گلکسی اس 11

انتظار داریم در پرچمداران سال 2020 سامسونگ، همانند گوشی های خانواده Galaxy S10 و Galaxy Note10 از نمایشگر Infinity-O استفاده شود. البته، با توجه به دو پتنت تازه به تایید رسیده می‌توان درباره تغییرات احتمالی سبک طراحی آن‌ها دست به پیش‌بینی زد. مهم‌ترین تغییر در سبک طراحی حفره روی نمایشگر، که سامسونگ در سال 2019 در پرچمدارانش به کار برده است، کاهش ابعاد حفره در بر دارنده دوربین سلفی است. به همین دلیل در مقایسه با قبل، کمتر مزاحم نمایش صحیح محتویات خواهد شد.

معرفی اولین گوشی های هوشمند تمام صفحه در سال 2021 یا 2022

طراحی ناچ استایل گوشی های سامسونگ و دیگر شرکت‌ها تا زمان از راه رسیدن اولین گوشی های هوشمند تمام صفحه واقعی ادامه خواهد داشت. در گجت های دارای این سبک طراحی، دوربین سلفی به همراه دیگر عناصری که امروز در لبه بالایی نمایشگر یا روی ناچ قرار می‌گیرند، زیر صفحه نمایش تعبیه خواهند شد.

گلکسی ای 80

طبق روالی که سامسونگ طی چند سال اخیر در پیش گرفته است، سال 2021، زمان اعمال تغییرات اساسی در نحوه طراحی پرچمداران سامسونگ خواهد بود. انتظار داریم گلکسی اس 12 یکی از اولین گوشی های هوشمند تمام صفحه باشد.