پروژکتور هولوگرافی

سامسونگ در حال توسعه پروژکتور هولوگرافی برای گوشی‌های هوشمند است

سامسونگ پتنتی در رابطه با یک پروژکتور هولوگرافی به ثبت رساند. ویژگی منحصربه‌فرد این پروژکتور سه بعدی، فراهم کردن قابلیت برقراری تعامل با اشیا در فضا است.

طی ده سال گذشته، سامسونگ نقش بسیار مهمی در پیشرفت دنیای گوشی های هوشمند ایفا کرده است. این شرکت نه تنها بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در مقایسه با سایر شرکت‌ها به فروش می‌رساند، بلکه به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان نیز به شمار می‌رود؛ شرکت‌های زیادی برای تامین نمایشگر، چیپ مموری و دیگر اجزای گوشی های هوشمندشان متکی به سامسونگ هستند.

بر اساس جدیدترین اخباری که از یک پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ منتشر شده، این شرکت در حال توسعه یک داک منحصربه‌فرد است که می‌تواند محتواهای سه بعدی و هولوگرافی را در فضا پخش کند. این پتنت در سال 2018 در USPTO ثبت شد و ماه گذشته سال جاری به تایید رسید.

ویژگی‌های پروژکتور هولوگرافی سامسونگ

بر اساس عکس‌هایی که از پتنت پروژکتور هولوگرافی فاش شده است، داک جدید سامسونگ تعاملی خواهد بود. به همین دلیل نه تنها قادر است مدل‌های سه بعدی را در فضا به نمایش بگذارد، بلکه به کاربر اجازه می‌دهد با اشیای نمایش داده شده تعامل برقرار کند. به عنوان نمونه کاربر می‌تواند با لمس دکمه‌ها در فضا، پخش موزیک را کنترل کند. این ساده‌ترین کاربردی است که می‌توان در ابتدا، برای نسخه‌ اولیه پروژکتور هولوگرافی سامسونگ تعریف کرد.

پروژکتور هولوگرافی

بر اساس توضیحات ارائه شده در اسناد پتنت، تکنولوژی مربوط به این پروژکتور را می‌توان به سه قسمت «نمایشگر منحنی»، «نیمه آینه» و «عنصر بازتابنده یکپارچه» تقسیم کرد.

قسمت اول، همان نمایشگر منحنی است که طی چند سال اخیر در گوشی های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود. دومین قسمت یک آینه عادی بوده و قادر است هر آرایه‌ای از نور که روی آن منعکس می‌شود را بازتاب کند. قسمت سوم، مشابه بازتاب‌کننده‌های ایمنی به کار رفته در وسایل نقلیه موتوری است.

هر یک از سه قسمت یاد شده در زاویه‌ای مشخص نسبت به یکدیگر قرار دارند تا پروژکتور بتواند به شکل مورد نظر مهندسان سامسونگ کار کند. کاربر کافی است گوشی هوشمندش را در داک مخصوص قرار داده و از تماشای محتوا در فضا لذت ببرد. به عبارتی نیازی به پیکربندی گجت توسط کاربر وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این داک، شارژ کردن گوشی در عین پخش محتوای سه بعدی است.

گفته می‌شود سامسونگ از تکنولوژی معرفی شده در پتنت جدید، به زودی در اسپیکرهای هوشمند، فیلیپ کاورها و حتی چراغ‌های جلویی اتومبیل‌ها نیز استفاده خواهد کرد. به عبارتی در آینده نزدیک، امکان نمایش محتوا به صورت سه بعدی، به گجت‌های متعددی افزوده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سامسونگ یعنی تجربه استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال