گوشی هوشمند دارای طیف سنج

تلاش سامسونگ برای ساخت یک گوشی هوشمند دارای طیف سنج

سامسونگ در حال توسعه یک گوشی هوشمند دارای طیف سنج است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این دستگاه احتمالا همان سامسونگ گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) خواهد بود.

سامسونگ چندی پیش، پتنتی در رابطه با یک گوشی هوشمند مجهز به یک طیف‌ سنج به ثبت رساند. بر اساس برخی تحلیل‌ها، این گوشی همان سامسونگ گلکسی اس 11 خواهد بود. کاربردهای فراوانی می‌توان برای یک گجت این چنینی تعریف کرد. محاسبه رطوبت پوست، چربی زیر پوست، میزان شکر میوه‌ها و پروتئین محصولات غذایی، تنها نمونه‌ای از آن‌ها است!

شرکت Consumer Physics چندی پیش موفق شده بود یک طبف سنج قابل استفاده در گوشی های هوشمند تولید کند. به گفته‌ آن‌ها، دیگر کاربردهای یک گوشی هوشمند دارای طیف سنج، اندازه‌گیری فاکتورهای مختلف سلامت بدن و ارزیابی مواد مخدر برای تشخیص اصلی یا جعلی بودن آن‌ها، دیگر کاربرهای چنین دستگاهی است.

گوشی هوشمند دارای طیف سنج

بر اساس گفته‌های سامسونگ، ابعاد طیف سنج‌ها طی سال‌های اخیر به اندازه‌ای کاهش پیدا کرده که می‌توان آن‌ها را داخل گوشی های هوشمند جاسازی کرد. به عقیده سامسونگ، حتی بدون نیاز به توسعه عناصر سخت افزاری جدید، می‌توان به وسیله استفاده از سنسورهای متصاعدکننده و دریافت‌کننده نور در گوشی های هوشمند، یک طیف سنج ایجاد کرد.