جک A5

جک A5 ؛‌ با زیباترین سدان شرکت چینی جک آشنا شوید

جک A5 به عنوان جدیدترین و زیباترین سدان شرکت چینی جک محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و امکانات خودرو چینی JAC A5 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرکت خودروسازی چینی جک به صورت رسمی برای نخستین بار از سدان جدید خود با نام جک A5 در نمایشگاه چنگدو 2019 پرده برداشت. طراحی این خودرو توسط مدیر طراحی مرکز طراحی ایتالیایی جک و طراح سابق آلفارومئو، دنیله گالیونه و رئیس سابق طراحی داخلی لانچیا و مازراتی، جیانکارلو کونچیلیو انجام شده است. خودرو چینی جک A5 به عنوان نخستین خودرویی محسوب می‌شود که به صورت مشترک توسط خطوط تولید فولکس واگن-جک تولید ساخته شده است.

مشخصات جک A5

جک A5

سدان چینی جک A5 را می‌توان به عنوان زیباترین سدان این خودروساز چینی محسوب کرد. هرچند این خودرو نیز دارای کپی‌برداری‌های ظاهری است، به گونه‌ای که در نگاه نخست به آن ظاهر محصولات کیا تداعی می‌شود. در بخش جلویی جک A5 جلوپنجره 6 ضلعی تخت با خطوط عمودی و زه کرومی که در اطراف آن کار شده را می‌بینیم که چراغ‌های جلو نیز به آن متصل شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز دارای طراحی باریک بوده و به یکدیگر متصل شده‌اند. طراحان برای چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED استفاده کردند. طول خودرو چینی جک A5 حدود 4.774 میلی‌متر، عرض آن 1.820 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1.495 میلی‌متر است. این خودرو از فاصله محوری 2.760 میلی‌متر بهره می‌برد.

جک A5

کابین این سدان چینی ساده بوده و در آن شاهد تریم دو رنگ سفید و مشکی هستیم. همچنین در کابین یک صفحه نمایش لمسی بزرگ برای ارائه سیستم اطلاعاتی و سرگرمی دیده می‌شود. این نمایشگر بزرگ باعث شده است تا طراحان، بسیاری از دکمه‌های فیزیکی را حذف کنند. صفحه‌آمپر این خودرو نیز LED است. از سایر امکانات این خودرو می‌توان به کنترل صوتی، استارت دکمه‌ای، ترمزدستی برقی و کروز کنترل اشاره کرد.

جک A5

جک A5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 150 اسب بخار را تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. شرکت جک برای این سدان سیستم تعلیق جلو مستقل مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب مستقل چهار اتصالی در نظر گرفته است. با توجه به اینکه این نخستین خودرو توسط مشترک جک و فولکس واگن به شمار می‌رود، مشتریان از آن انتظارات زیادی خواهند داشت که البته نسبت به کیفیت آن می‌توان اعتماد بیشتری داشت. مشتریان این خودرو از سه ماهه پایانی سال 2019 در بازارهای چین می‌توانند آن را با قیمت 84 هزار و 400 یوآن معادل 11 هزار و 860 دلار تا 115 هزار و 800 یوآن معادل 16 هزار و 200 دلار خریداری کنند.

تصاویر جک ای 5