ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس برای دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه رسما تایید شد

خودتان را برای نسخه جدید ویندوز آماده کنید! مایکروسافت در کنار سرفیس نئو و دوئو رسما از ویندوز 10 ایکس (Windows 10X) برای دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه رونمایی کرد.

مایکروسافت از نسخه ویژه ویندوز برای گجت هایی با نمایشگر دوگانه تحت عنوان ویندوز 10 ایکس رونمایی کرد که نخستین تغییر آن به منوی استارت باز می‌گردد و حالا آیتم‌های کاشی‌کاری شده جای خود را به آیکن‌های ساده‌تری داده‌اند. منوی استارت ویندوز ۱۰ ایکس شامل اپلیکیشن‌هایی است که می‌توان آن‌ها را پین کرد و در کنارشان برنامه‌هایی که اخیرا استفاده کرده‌اید را خواهید داشت.

کارمن زلاتف پس از معرفی ویژگی‌های Windows 10X در مورد این نسخه از ویندوز اعلام کرد:

ویندوز 10 ایکس در واقع یک عصر جدید برای ویندوز 10 به شمار می‌رود. هدف ما این است که دوره جدیدی از خلاقیت موبایل و بهره‌وری را در دو صفحه نمایش ایجاد کنیم.

هنوز مشخص نیست این نسخه از Windows تا چه اندازه از برنامه‌های قبلی پشتیبانی می‌کند، اما چیزی که مشخص است عزم راسخ مایکروسافت برای جلب نظر دارندگان و سازندگان دستگاهایی با صفحه نمایش دوگانه و متقاعد کردن آن‌ها به استفاده از این سیستم عامل است. در نتیجه خیلی زود باید شاهد سازگاری بسیاری از نرم‌افزارها با ورژن جدید ویندوز باشیم.

ویژگی‌های ویندوز 10 ایکس

در ویندوز 10X می‌توانید برنامه‌ای را در یک صفحه از دستگاه خود اجرا کنید و در صفحه دیگر برنامه جدیدی را باز کرده و بدون مشکل به صورت همزمان از هردو استفاده کنید.

ویندوز 10 ایکس

برندهایی همچون ایسوس، لونوو، اچ‌پی و… قصد دارند در ابتدای زمستان امسال (پیش از تعطیلات سال نوی میلادی) محصولاتی با دو نمایشگر روانه بازار کنند، اما هنوز این تکنولوژی در ابتدای راه قرار دارد و باید چند مدتی به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی فرصت بدهیم تا بتوانند آن‌طور که باید و شاید از دو صفحه به صورت همزمان بهره بگیرند.