استارت آپ

تسلا یک استارت آپ جدید خریداری کرد

شرکت تسلا، پیشروترین شرکت در زمینه تولید خودروهای خودران برقی، روز گذشته اعلام کرد که مبادرت به خرید یک استارت آپ جدید نموده است. این استارت آپ DeepScale نام دارد که بر روی توسعه فناوری های بینایی رایانه ای کار می کند.

تسلا در هفته گذشته استارت آپ موسوم به دیپ اسکیل را برای تسریع در روند نوآوری تولید خودروهای خودران خود خریداری کرد و امیدوار است این استارت آپ و مدل هوش مصنوعی ارائه شده توسط آن بتواند در ارتقا کیفیت خودروهای این شرکت نقش داشته باشد.

این خرید برای تسریع در تولید خودروهای خودران تسلا صورت گرفته است. شرکت دیپ اسکیل در سال 2۰۱۵ تاسیس شد و در همان سال موفق گردید تا ۱۵ میلیون دلار سرمایه VC جمع آوری کند. تسلا در خصوص قیمت خرید این شرکت رقمی اعلام نکرده است.

«فارست یاندولا» و «لرت کوتزر» که هر دو دارای مدرک دکترا هستند این شرکت را راه اندازی کرده اند. در واقع اکثریت تیم تشکیل دهنده این استارت آپ دارای مدرک دکترا می باشند و به نظر می رسد خرید این شرکت نوپا از سوی تسلا خرید بجا و درستی باشد، زیرا تخصص این استارت آپ در فشرده سازی شبکه های عصبی برای استفاده در خودروهاست و این همان چالشی است که تسلا برای ارتقا خودروهای خودران به آن نیاز دارد.

تسلا و استارت آپ خریداری شده مکمل هم هستند

تسلا دارای مزیت مهمی است که همان پایگاه های داده عظیم برای اطلاعات خودروهاست و استارت آپ یاد شده می تواند نوآوری تسلا در این زمینه را ارتقا دهد. زیرا این استارت آپ توسعه دهنده یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است که برای کار کردن نیاز به پایگاههای عظیم داده دارد. پس به دور از ذهن نخواهد بود اگر بگوییم تسلا و دیپ اسکیل مکمل یکدیگر هستند.

دیپ اسکیل یک ویژگی ممتاز دیگر دارد که برای ایلان ماسک دارای اهمیت است. این استارت آپ تخصص ممتازی در زمینه کاهش مصرف انرژی برق دارد و می تواند این ویزگی را در خودروهای تسلا پیاده سازی کند. مدلی که این شرکت نوپا از آن بهره می برد انرژی کمتری لازم دارد و این در حالی است که شرکت های خودروسازی دائما در تلاش هستند تا مصرف سوخت را به کمترین حد خود برسانند.

این شرکت نوپا مدلی از هوش مصنوعی با عنوان «اسکوییز نت» ساخته است که با خاطر حافظه کوچکتر و CPU کم مصرف تر می تواند مصرف سوخت را پایین بیاورد. فراموش نکنیم که کاهش مصرف انرژی به معنای داشتن ظرفیت بالاتر برای سنسورهای بینایی خواهد بود و این موضوع می تواند به تولید خودروهای خودران ایمن تر و ارزانتر کمک بسیاری بنماید.

احتمال می رود دیپ اسکیل بتواند تحولی عظیم در زمینه خودروهای خوردان تسلا ایجاد کند. علیرغم بلوف های ایلان ماسک، خودروهای خودران هنوز با چالش جدی در زمینه توسعه الگوریتم ها مواجه هستند و بر این اساس بسیاری از نخبگان در سراسر دنیا برای رفع این چالش در حال تحقیق هستند.

در حال حاضر شرکت تسلا و شرکت وایمو دارای بهترین استعدادها، دیتاها و خودروها برای تحقق کامل خودروها خودران هستند.