خودروی سواری خزر

خودروی سواری خزر با مشارکت ایران و آذربایجان تولید می‌شود

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت خودروی سواری خزر با مشارکت ایران و آذربایجان تولید می‌شود. این خودرو طی همکاری مشترک دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان تولید خواهد شد.

بنیاد حسین‌اف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اخیرا در حاشیه دیدار با اعضای هیئت نمایندگان اتاق تبریز عنوان کرد خودرو سواری خزر (خودرو رانا و دنا) به عنوان تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک 10 دستگاه از این خودرو به کشور روسیه صادر خواهد شد. وی افزود این کارخانه دارای ظرفیت تولید 10 هزار خودرو سواری در مدل‌های مختلف بوده که گروه صنعتی ایران خودرو در این واحد تولیدی دارای سهم 25 درصدی و شرکت آذرماش جمهوری آذربایجان نیز دارای سهم 75 درصدی است. سفیر جمهوری آذربایجان در ایران تاکید کرد در این کارخانه تولیدی از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته در کنار فناوری‌های مدرن استفاده شده است.

جزئیات تولید خودروی سواری خزر

بنیاد حسین‌اف در ادامه اظهار کرد در ماه آگوست سال 2016 میلادی توافقنامه ساخت کارخانه مشترک گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت آذرماش جمهوری آذربایجان امضا شد که راه‌اندازی این طرح مشترک هزینه‌ای حدود 24 میلیون منات را به همراه داشته است و حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه به صورت سالانه حدود 10 هزار دستگاه خودروی سواری خواهد بود. وی تاکید کرد این کارخانه تولیدی مشترک ایران و آذربایجان طی سفر رسمی فروردین سال 97 حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران به باکو افتتاح شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خزر؟؟چه اسم مسخره ایه

  2. خیلی خوبه فقط اسمش خوب نیست و جذابیت دنا رو نداره