تایپ روی نمایشگر لمسی

اپل تجربه‌ی تایپ روی نمایشگر لمسی را بهبود می‌دهد

تایپ روی نمایشگر لمسی چیزیست که شما معمولا برای پیام‌های کوتاه خود از آن استفاده می‌کنید. اما اپل به دنبال بهبود تجربه‌ی آن است تا بتوانید برای نوشتن اسناد بلند و ایمیل‌های طولانی خود نیز از این روش استفاده کنید.

تایپ کردن با استفاده از یک کیبورد مجازی گزینه‌ی خوبی برای پیام‌های متنی کوتاه است، اما اگر بخواهید از آن به عنوان راهی برای نوشتن اسناد بلندتر و ایمیل‌ها، خسته کننده خواهد بود. به همین خاطر است که برای یادداشت‌برداری‌های بلند مدت شما همیشه استفاده از یک کیبورد فیزیکی را به یک کیبورد مجازی روی صفحه ترجیح می‌دهید. اما به نظر می‌رسد اپل ایده‌هایی برای بهبود تجربه‌ی تایپ روی نمایشگر لمسی در سر دارد.

در تازه‌ترین پتنت دیده شده، اپل ایده‌ای را در سر دارد که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند تایپ کردن روی نمایشگرها لذتبخش‌تر از چیزی که در حال حاضر است باشد. این کار با یک بازخورد هپتیک امکان پذیر است، جایی که کاربران روی هر یک از کلیدهای کیبورد مجازی ضربه‌ای وارد کنند، یک بازخورد لرزان را دریافت خواهند کرد تا حس و حال استفاده از یک کیبورد فیزیکی برای آن‌ها تداعی شود.

تایپ روی نمایشگر لمسی با بازخوردهای هپتیک جذاب می‌شود

بازخورد هپتیک در هنگام تایپ چیز جدیدی نیست. این فناوری هم اکنون روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و شما می‌توانید با فعال کردن آن، لرزش در هنگام فشردن کلیدهای کیبورد را احساس کنید. با این حال پتنت منتشر شده از سوی اپل روش متفاوتی را نشان می‌دهد، در واقع فقط همان نقطه از صفحه که شما فشار می‌دهید دچار لرزش کوچکی می‌شود. بنابراین اپل با بهره‌گیری از بازخورد هپتیک، به شکلی کیبورد مجازی را در اختیارتان قرار می‌دهد که کاملا احساس واقعی بودن آن به شما منتقل شود.

این پتنت بسیار جذابیست و امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد حضور آن در محصولات اپل باشیم. البته پتنت جدید اپل یک نکته‌ی منفی هم دارد و این نکته‌ی منفی توضیح ندادن اپل در مورد چگونگی به کار بردن این فناوری در محصولات آینده‌ی خود است. پس فعلا باید فقط با حدس و گمان در موردش صحبت کنیم.