سامسونگ گلکسی اس 11

دوربین پریسکوپی گلکسی اس 11 سامسونگ در مرحله تست قرار دارد

ظاهرا سامسونگ در حال تست دوربین پریسکوپی گلکسی اس 11 (Galaxy S11) است. این یکی از آخرین بررسی‌های کیفی پیش از عرضه‌ی پرچمدار بعدی سامسونگ خواهد بود.

بنابر گزارش رسانه‌های کره‌ای، تست ماژول دوربین پریسکوپی گلکسی اس 11 را شرکت مکاتک سیستمز (MecaTech Systems) انجام می‌دهد. شنیده‌های قبلی از وجود یک مجموعه دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 100 مگاپیکسلی در این گوشی هوشمند حکایت داشتند.

دوربین پریسکوپی گلکسی اس 11

بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر و اضافه شدن یک طیف سنج (spectrometer)، از دیگر امکاناتی هستند که به دوربین گلکسی S11 سامسونگ نسبت می‌دهند. اسپکترومتر با استفاده از نور مادون قرمز، ترکیب شیمیایی اجسام را آنالیز می‌کند. روش کار به این صورت است که اشعه مادون قرمز را به اجسام می‌تاباند، سپس امواج انرژی برگشتی را می‌خواند تا ترکیبات تشکیل دهنده‌ی آن‌ها را تعیین کند.

وجود چنین سیستمی در یک گوشی موبایل، می‌تواند برای سلامت‌سنجی کاربرد داشته باشد. مثلا کاربران می‌توانند برای آگاهی از سطح رطوبت و چربی پوست خود یا به دست آوردن اطلاعاتی درباره ارزش غذایی یک میوه، از آن استفاده کنند.

صفحه نمایش Infinity-O با حفره مرکزی (مانند گلکسی نوت 10)، تراشه اسنپدراگون 865 و حافظه رم با ظرفیت 12 گیگابایت، از دیگر مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ محسوب می‌شوند.