موتورولا وان ماکرو

گوشی موتورولا وان ماکرو معرفی شد؛ عکاسی ماکرو با یک گوشی ارزان قیمت

گوشی موتورولا وان ماکرو (Motorola One Macro) معرفی شد. همانطور که از نامش پیداست٬ این گوشی دارای یک دوربین جدید با قابلیت عکاسی ماکرو است.

کمپانی موتورولا از جدیدترین گوشی متمرکز بر دوربین خود پرده برداری کرد. این گوشی موتورولا وان ماکرو است و همانطور که از نامش پیداست٬ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن قابلیت عکاسی ماکرو است. در حالی که اکثر گوشی‌های سری موتورولا وان میان‌رده هستند٬ اما این گوشی از مشخصات فنی رده ابتدایی برخوردار است.

به دوربین ماکرو این گوشی بازمی‌گردیم. این دوربین می‌تواند از فاصله‌ی 2 سانتی‌متری سوژه فوکوس کند و از یک سنسور 2 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های 1.75um استفاده می‌کند. زمانی که به خوبی نزدیک یک سوژه شوید٬ صحنه‌ی پشت آن بدون نیاز به پردازش تصویر تار شده و یک افکت بوکه‌ی طبیعی به وجود می‌آید. برای عکاسی معمولی نیز٬ یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل‌های 1.12um روی قاب پشتی قرار گرفته است که می‌تواند با وضوح 1080p و نرخ 60fps (و اسلوموشن 120fps) فیلمبرداری کنند. در اینجا یک سیستم فوکوس خودکار لیزری نیز به منظور فوکوس هرچه بهتر وجود دارد.

در کنار این سنسورها٬ یک سنسور تشخیص عمق نیز برای ثبت عکس‌های پرتره با افکت بوکه قرار دارد. هرچند این گوشی فاقد لنز تله فوتو است٬ اما حالت Hi-Res Zoom با استفاده از چند فریم٬ به افزایش کیفیت تصویر در هنگام زوم دیجیتالی کمک می‌کند.

موتورولا وان ماکرو

روی قاب جلویی این گوشی٬ یک نمایشگر 6.2 اینچی LCD با وضوح 720×1520 پیکسل و نسبت ابعاد 19.5:9 قرار دارد. در بالای آن نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و اندازه لنز 1.12um قرار دارد. در قلب تپنده‌ی آن نیز تراشه‌ی هلیو پی 70 مدیاتک قرار دارد که می‌تواند عملکردی نزدیک به تراشه‌ی اسنپدراگون 675 به کار رفته زیر قاب دو گوشی موتورولا وان زوم و وان اکشن را ارائه کند. این تراشه با پیکربندی رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی 64 گیگابایتی همراه است. البته شما می‌توانید با یک کارت حافظه٬ این فضای ذخیره سازی را ارتقاء ببخشید.

موتورولا وان ماکرو

اما علیرغم حضور عبارت “One” در نام این گوشی٬ اما موتورولا وان ماکرو یکی از اعضای اندروید وان گوگل نیست. این گوشی اجرا کننده‌ی اندروید 9 است. البته وعده‌ی پشتیبانی نرم افزاری 2 ساله و ارتقاء به اندروید 10 نیز داده شده است. در انتها باید به حضور یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب گوشی اشاره کرد که با یک درگاه USB-C و فناوری شارژ 10 وات شارژ می‌شود. موتورولا ادعا می‌کند این باتری در استفاده‌ی معمولی٬ تا 2 روز عمر می‌کند. یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری هم هدفون همچنان روی قاب این گوشی قرار دارد.

قیمت موتورولا وان ماکرو

گوشی جدید موتورولا با قیمت 140 دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی در رنگ آبی (Space Blue) به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. میتونم بگم فقط خوشگله و الا هیچی دیگه نداره

  2. این تازه امده؟نشنیده بودم

  3. یه سوال این گوشی خوبه یا ایفون11 ??