شرکت نایک

شرکت نایک یک استارت آپ جدید خریداری کرد

همه ما شرکت نایک را با کفش های اسپرت، اسنیکرزهای معروف و ممتاز و سایر تجهیزات و لوازم ورزشی با کیفیت می شناسیم، اما گویا این شرکت می خواهد به عرصه رسانه های دیجیتال ورود کند و به همین منظور مبادرت به خرید یک استارت آپ جدید کرده است.

شاید برای بسیاری عجیب باشد که شرکت عظیمی بمانند نایک نیازمند به همکاری با یک استارت آپ باشد. اما شرکت نایک اخیرا با خرید یک استارت آپ جدید نشان داد که قصد دارد تا در حوزه رسانه های دیجیتال نیز ورود کند.

گویا این غول عظیم چند میلیارد دلاری مبادرت به خرید یک استارت آپ موفق به نام «تریس می» traceme نموده است. استارت آپ «تریس می» بخاطر توسعه یک اپلیکیشن جدید معروف شد. این اپ به علاقمندان ورزشی امکان می دهد تا با ستاره های ورزشی و سلبریتی های مختلف در ارتباط باشند. «تریس می» همچنین توسعه دهنده پلتفورمی است که بر روی تیم های ورزشی،  پخش کنندگان رویدادهای ورزشی و مکان های برگزاری رویدادها متمرکز است و به علاقمندان ورزش کمک می کند تا راحت تر به آنها دسترسی داشته باشند.

استارت آپ یاد شده توسط «راسل ویلسون» بنیان گذاشته شد که خود از قهرمانان ورزشی بود. این استارت آپ موفق شد در ابتدا ۹ میلیون دلار سرمایه مخاطره پذیر جمع آوری کند و تا پایان سال ۲۰۱۷ میزان سرمایه جذب شده را به ۶۰ میلیون دلار ارتقا دهد.

همکاری شرکت نایک و «تریس می» رسما اعلام نشده است

هر چند شرکت نایک تمایلی به خرید شرکتهای جدید ندارد اما گویا  معامله جدید شرکت نایک طی چند هفته گذشته کامل شده است که موفقیتی بزرگ برای سرمایه گذران «تریس می» تلقی خواهد شد. تمامی اعضا تیم دیگر خود را از نیروهای شرکت نایک می دانند. البته هنوز این همکاری به شکل رسمی اعلام نشده است، اما تمامی شواهد نشان می هد که همکاری نایک و «تریس می» از هم اکنون آغاز شده است.

شرکت نایک با دنیای فناوری های جدید نا آشنا نیست و مدتهای طولانی است که با اپل همکاری می کند. همچنین این شرکت از تمامی فناوری های نوینی که در ارتقا کیفیت محصولات به آن کمک کند همکاری کرده است. شرکت نایک در زمینه کفش ها و لباس های ورزشی پیش قراول است و برای حفظ جایگاه خود با سلبریتی های ورزشی و غیر ورزشی بسیاری همکاری کرده است و با این کار روز به روز بر محبوبیت برند خود افزوده است.

تمامی شرکت های بزرگ تولید کننده کفش، تحت الشعاع فعالیت های شرکت نایک قرار دارند و نایک بر همه آنها برتری دارد. بازار ۱۱۷ میلیارد دلاری کفش و تجهیزات ورزشی این شرکت باعث شده است که حتی نزدیک ترین رقیب آن یعنی آدیداس نیز فاصله بسیاری با این غول عظیم داشته باشد.

نایک بخوبی آگاه است که پلتفورمی بمانند اینستاگرام و نیز اینفلوئنسرها تاثیر مستقیمی بر روی تغییر ذائقه مشتریان دارند و بر این اساس می خواهد مدیا و رسانه ای بر اساس تمایلات خود داشته باشد و «تریس می» می تواند این فرصت را در اختیار نایک قرار دهد. شرکت نایک معتقد است که فروش کفش به معنای فروش یک مفهوم است و این مفهوم باید در دنیای دیجیتال رد پایی داشته باشد.

برند نایک سابقه طولانی در طراحی، تولید، توسعه و بازاریابی محصولات ورزشی دارد و هم اکنون اکثر ورزشکاران موفق و معروف جهان، لوازم ورزشی خود را از این برند انتخاب می کنند. نایک همچنین اسپانسر بسیاری از ورزشکاران و تیم های ورزشی مشهور در سراسر جهان است.

فعالیت این برند به سال ۱۹۶۴ باز می گردد. ابتدا با نام دیگری فعالیت می کرد و اما نام نایک در ۱۹۷۱ رسما بر این شرکت نهاده شد. نام این شرکت از واژه یونانی نایک به معنای الهه پیروزی گرفته شده است و شعار آن نیز Just Do It به معنای «فقط انجامش بده» می باشد. در حال حاضر نایک یک امپراطوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس، بیس بال، فوتبال، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.