گوگل پیکسل 4 ایکس ال

تصاویر مطبوعاتی گوگل پیکسل 4 قابلیت‌های این گوشی را نشان می‌دهند

در آستانه رونمایی از گوشی‌های خانواده Pixel 4 چند عکس رسمی به دست ایوان بلس، افشاگر دنیای موبایل رسیده است. این تصاویر مطبوعاتی گوگل پیکسل 4 روی قابلیت Motion Sense و تشخیص چهره متمرکز هستند.

در دو عکس اول، ظاهرا کاربران از قابلیت فیس آنلاک استفاده می‌کنند. پرچمداران جدید گوگل به سیستم تشخیص چهره‌ی تازه‌ای مجهز شده‌اند که متشکل از دوربین مادون قرمز، یک نورافکن موسوم به flood illuminator و یک پروژکتور نقطه‌ای (dot projector) است تا امنیت دوچندانی داشته باشد. در این تصاویر مطبوعاتی گوگل پیکسل 4 می‌توانیم ترکیب رنگ پاندایی یا سیاه و سفید دستگاه را نیز ببینیم.

دو عکس تبلیغاتی دیگر، نرم افزار دوربین و قابلیت Motion Sense را نشان می‌دهند. کاربری را می‌بینیم که ظاهرا با حرکت دادن دست خود در مقابل نمایشگر، آهنگ در حال پخش را عوض کرده است.

اعضای تیمی که روی پروژه Soli کار می‌کنند، چهار سال را صرف توسعه‌ی آن کرده‌اند و قطعا این ژست‌های حرکتی، یکی از ویژگی‌های برتر پیکسل ۴ و پیکسل 4 ایکس ال خواهد بود. کاربران به لطف چنین قابلیتی می‌توانند بدون لمس دستگاه، روی عملکردهای مختلفی کنترل داشته باشند؛ مثلا پخش فایل‌های رسانه‌ای یا بی‌صدا کردن گوشی هنگام دریافت تماس تلفنی!

در مراسم سخت افزاری گوگل که روز بیست و سوم مهر (15 اکتبر) برگزار خواهد شد؛ علاوه بر گوشی‌های جدید پیکسل، شاهد رونمایی از تازه‌ترین دستیار هوشمند Nest و لپ تاپ PixelBook Go هم خواهیم بود.