طرح رجیستری

طرح رجیستری برای دولت درآمد 1300 میلیارد تومانی را به همراه داشت

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت گفت طرح رجیستری ، طرح مناسبی بوده که برای دولت درآمد 1300 میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت عنوان کرد واردات موبایل به شکل مسافری، امتیازی قابل واگذاری نخواهد بود و همچنین برای کسانی که پیامک هشدار دریافت کردند فقط مهلت یک ماهه اعتراض در نظر گرفته شده است. وی افزود مدتی قبل گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌داد برخی از افراد از واردات مسافری تلفن همراه سوءاستفاده می‌کنند. این سودجویان گوشی های موبایل را با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مسافران به ثبت می‌رسانند. تا الان توانستیم 37 هزار گوشی موبایل که به صورت سوءاستفاده از رویه مسافری به ثبت رسیده‌اند را شناسایی کنیم و در همین راستا برای 7 هزار دستگاه از این گوشی های موبایل که در شبکه اپراتوری فعال شده‌اند، پیامک هشدار ارسال کردیم.

سوءاستفاده از واردات گوشی مسافری

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد هیچ یک از این گوشی های موبایل که با سوءاستفاده ثبت شده‌اند، قطع نشده و فقط برای آنها یک پیامک هشدار ارسال کرده‌ایم. وی افزود از بین 37 هزار گوشی موبایل فقط 7 هزار گوشی موبایل در شبکه اپراتوری فعال شده‌اند و کسی تاکنون 30 هزار گوشی دیگر را فعال نکرده است. به بیانی دیگر این 30 هزار گوشی در بازار توزیع نشده و به مشتریان فروخته نشده‌اند. علی رهبری اظهار کرد در یکی از پرونده‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا فردی با سوءاستفاده از اطلاعات مسافران توانست 2 هزار گوشی قاچاق را به رویه مسافری به ثبت برساند که بر اساس قانون این موضوع جرم بوده و برای فرد مورد نظر پرونده تشکیل داده شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت در ادامه با اشاره به اینکه این 37 هزار گوشی را با سایر گوشی‌هایی که به دلایل مختلف برایشان پیامک هشدار ارسال شده است، نباید اشتباه گرفت افزود:

با هدف اینکه هیچ حقی از مالکان این 37 هزار گوشی موبایل ضایع نشود، تصمیم گرفته شد دو گروه از دارندگان این گوشی های موبایل، شامل مسافران واقعی که خودشان موبایلشان را از طریق مسافری وارد کرده‌اند و همچنین افرادی که این گوشی‌ها را خریده‌اند، قادر باشند با ارائه مدارک لازم چون پاسپورت و فاکتور خرید معتبر، در مهلت تعیین شده، مدارک مثبته خود را به ادارات صنعت، معدن استان‌های سراسر کشور ارائه دهند تا مانع غیرفعال شدن گوشی های موبایل خود شوند. برای حدود 7 هزار گوشی موبایل در تاریخ 28 شهریور ماه پیامک هشدار ارسال شده است و از آن تاریخ به مدت یک ماه فرصت دارند تا در صورت اعتراض، مدارک خود را ارائه دهند. همچنین سایر گوشی‌هایی که به این شکل و روش وارد کشور شده‌اند نیز به محض روشن شدن و از زمان دریافت پیامک هشداری، یک فرصت یک ماهه خواهند داشت.

درآمد طرح رجیستری برای دولت

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت در پایان خاطرنشان کرد رویه واردات گوشی های موبایل به صورت مسافری به مرور زمان اصلاح خواهد شد. مشتریان می‌بایست گوشی های موبایلی را خریداری کنند که به صورت قانونی و رسمی وارد کشور شده باشند. طرح رجیستری یک طرح مناسب بوده که دولت آن را به اجرا در آورده است و این طرح برای دولت از محل عوارض بر مالیات گوشی های موبایل درآمد 1300 میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سید اسماعیل حسینی حبیبی

    خلاصه که گند زدن گوشی بنده با وجود عوارض گمرکی انتن نداره

  2. طرح رجیستری برام خیلی خنده داره میدونید چرا
    چرا مثل کشورهای دیگه ایران هم اوپراتوراش وظیفه فروش موبایل رو برعهده نمیگیرین که دیگه گوشی قاچاقم وارد نشه
    حالا یه مثال میزنم قشنگ بخونیدش
    بنده خودمون تو مناطق مرزی هستیم مثلآ قیمت رسمی شیائومی ردمی نوت 8 نسخه4/64 140دلاره این مبلغ رو ضرب در قیمت امروز دلار(11/392) کنی رندش میشه1/600/000هزار تومان حالا اگر قاچاقی وبدونه کد از لبه مرز بگیری با60هزار هزینه رجیستری250هزارم بدی پاسپورت300هزارم سود واسطه از چین تا ایران حساب کنی جمعآ میشه2/210/000هزارتومان حالا قیمت این گوشی با کد رجیستری و به قول خودشون قانونی تو بازار وارد کننده داره میده بین2/450/000تا2/650/000 حالا بنده باید چطوری برم گوشی قانونی بخرم وقتی خود دولت از اونی که داره قاچاق می کنه سود بیشتری از بنده داره میگیره؟

  3. دولت افسرده و پیر!

    دولت که جز گرانی و حرف مفت کاری نکرده و افزایش سه برابری قیمت هم از دستاورد هاش بوده ماشالله….

  4. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم خود این طرح چیز بدی نبود ، ولی با بالا رفتن شدید قیمت دلار همراه شد ، که خیلی اوضاع بهم ریخت و خب مثلا چند ماه دیگه خبرش میاد بیرون که درامد ریجستری دولت گم شد !!