رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

چه انتظاری از رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل داریم؟

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل فردا 23 مهر 98 برگزار می‌شود. ما چه انتظاری از این کنفرانس داریم و صاحب اندروید از چه محصولاتی در آن پرده برداری خواهد کرد؟

سه‌شنبه، 23 مهر 98 کنفرانس سخت افزاری سالانه‌ی کمپانی گوگل برگزار می‌شود و ما انتظار داریم این رویداد، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای چند سال اخیر این شرکت نیز باشد. ستاره‌ی این استیج بدیهیست که گوشی پیکسل 4  مجهز به دو دوربین پشتی در یک ماژول مربعی شکل (نظیر آیفون 11)، فناوری تشخیص چهره‌ی قابل رقابت با فیس آیدی اپل و همچنین یک رادار حساس به حرکت کاربر است که گوگل سال‌ها برای توسعه‌ی آخرین گزینه وقت گذاشته است.

و این در حال حاضر تمام چیزیست که گوگل از چهارمین نسل گوشی پیکسل خود به ما گفته است. شایعات نشان می‌دهند که همراه با پیکسل 4، ما می‌توانیم با نسل جدید دستیار مجازی گوگل، یک پیکسل بوک مقرون به صرفه‌تر، هدفون‌های بیسیم پیکسل بادز پیشرفت کرده و دیوایس‌هایی دیگر نیز ملاقات کنیم.

در فاصله‌ی یک روز مانده به برگزاری رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل قصد داریم شما را با هرآنچه که باید انتظار ملاقات با آن در نیویورک آمریکا داشته باشید، آشنا کنیم.

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

صادقانه بگوییم، دیگر هیچ چیز مخفی در مورد پیکسل 4 وجود ندارد. شاید حتی این گوشی رکورددار نشت‌ها باشد، اما کلام را مختصر می‌کنیم، فردا به طور کامل از این دیوایس دیدن خواهیم کرد.

پرچمداران جدید گوگل مطابق معمول در دو نسخه از نظر اندازه عرضه می‌شوند، دارای نمایشگرهایی با نرخ رفرش 90 هرتز هستند و سه رنگ آن‌ها (مشکی، سفید و نارنجی) تا به امروز قطعی شده است. دوربین قابل احترام این گوشی‌ها نیز با یک سنسور ثانویه که انتظار می‌رود یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو باشد، یک حالت جدید عکاسی از ستاره‌ها به نام “Motion Mode” و حالت پرتره و حالت عکاسی در شب “Night Sight” پیشرفته‌تر از گذشته خواهد شد.

شاید بیشتر وقت گوگل فردا برای معرفی سنسورهای به کار رفته در حاشیه‌ی بالای نمایشگر گوشی‌هایش صرف شود. در اینجا از یک فناوری تشخیص چهره‌ی جدید استفاده شده است که به ادعای گوگل بسیار سریع بوده و بدون هرگونه حرکت اضافی، فقط با تشخیص چهره‌ی شما قفل صفحه را باز می‌کند. و گوگل برای رقابت با فیس آیدی اپل می‌گوید که این فناوری با هر جهتی که گوشی را در دست گرفته باشید کار می‌کند. بررسی اولیه‌ی این گوشی در دنیای واقعی، می‌تواند این ادعای گوگل را تایید کند.

اما در حاشیه‌ی بالای صفحه همچنین یک فناوری رادار تشخیص حرکتی موسوم به Soli قرار دارد. این فناوری که گوگل سال‌ها برای توسعه‌ی آن وقت گذاشته است، به شما اجازه می‌دهد تا با حرکت دستان خود گوشی را کنترل کنید و فعالیت‌هایی نظیر رد کردن موسیقی و یا بی‌صدا کردن یک تماس صوتی را از این طریق انجام دهید. گوگل فردا با این قابلیت می‌تواند همه را سورپرایز کند.

بر اساس شایعات، چهارمین نسل گوشی های پیکسل از یک ضبط کننده‌ی صدا برخوردارند که می‌تواند به صورت خودکار صدای ضبط شده را ترجمه کنند. این گوشی‌ها اگر تصادفی را تشخیص دهند با شماره‌های اضطراری تماس خواهند گرفت و همچنین دستیار گوگل اسیستنت جدیدی را ارائه می‌کنند. ما شاید یک نسخه‌ی 5G از پیکسل 4 را نیز ملاقات کنیم. رسانه‌ی ژاپنی Nikkei در گزارشی ادعا کرده بود که گوگل تولید آزمایشی یک گوشی 5G‌ را آغاز کرده است. اگر این تولید فقط آزمایشی باشد، نباید انتظار داشت نسخه‌ی نهایی آن دیوایس در فصل تعطیلات عرضه شود. بنابراین گوگل شاید این مدل را در بهار آینده عرضه کند.

ما در مقاله‌ای به طور مفصل به هرآنچه از دو گوشی Pixel 4 و Pixel 4 XL به بیرون درز پیدا کرده است، پرداخته‌ایم. شما را دعوت می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

نسل جدید گوگل اسیستنت

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

گوگل در کنفرانس Google I/O 2019 خود که ماه مه برگزار کرد پیش‌نمایشی از نسل جدید گوگل اسیستنت را ارائه کرد. نسل جدید دستیار مجازی گوگل در انجام وظایف مختلف خیلی روان عمل می‌کند.

گوگل گفته بود که این دستیار مجازی جدید در نسل جدید گوشی‌های پیکسل (پیکسل 4) حضور خواهد داشت و می‌تواند 10 برابر سریع‌تر از نسخه‌ی پیشین خود، درخواست‌های کاربران را پردازش کند. ما امیدواریم این دستیار مجازی جدید را در دیگر دیوایس‌ها نیز ببینیم.

توسعه دهندگان XDA که موفق به دستیابی به این دستیار شده‌اند، ادعا می‌کنند این دستیار سریع‌تر از گذشته عمل می‌کند و رابط کاربری آن نیز شکیل‌تر شده است.

پیکسل بوک گو

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

نسخه‌ی اصلی پیکسل بوک در سال 2017 عرضه شد، اما وقتی این دیوایس به بازار آمد ما در مورد آینده‌ی لپ تاپ‌های شرکت گوگل مطمئن نبودیم. حتی گفته می‌شد گوگل دیگر قصد عرضه‌ی یک مدل دیگر را ندارد، اما گوگل با مصاحبه در The Verge عنوان کرد که لپ تاپ‌های جدید آن‌ها در راه هستند. ما فردا سرانجام می‌توانیم با دومین لپ تاپ گوگل ملاقات کنیم.

این دیوایس که ظاهرا پیکسل بوک گو نام دارد، به یک نمایشگر 13.3 اینچی لمسی با نسبت ابعاد 16:9 و وضوح Full HD یا 4K مجهز خواهد بود. بر خلاف پیکسل بوک که در واقع یک تبلت هیبریدی (با قابلیت تبدیل به یک لپ تاپ) بود، ظاهرا پیکسل بوک گو بیشتر شبیه به یک لپ تاپ کلاسیک می‌ماند.

از قابلیت‌های این لپ تاپ می‌توان به دو درگاه USB-C،‌ یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پردازنده‌های Core m3، i5 و i7 اینتل، رم 8 یا 16 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 64/128/256 گیگابایتی و عرضه در دو رنگ مشکی و مرجانی اشاره کرد.

نسل جدید پیکسل بادز

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

اگر منتظر عرضه‌ی نسل جدید هدفون‌های بیسیم پیکسل بادز گوگل هستید، فردا می‌تواند زمان مناسبی برای به سرانجام رسیدن این انتظار باشد. ما چیز زیادی در مورد این گجت نمی‌دانیم، اما مدیر اندروید و کروم، آقای هیروشی لوکخیمر در توییتی اشاره کرده است که این هدفون بیسیم از قابلیت‌های زیر برخوردار است:

  • کیفیت صوتی بالا، آخرین کدک‌ها
  • بیش از 10 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد
  • یک قاب که در جیب تنگ شما هم جا می‌شود با یک درگاه USB-C
  • مقاوم در برابر پاشش آب برای ورزش‌های شما
  • دکمه‌های لمسی و بصری
  • قطع خودکار، وقتی شخصی با شما صحبت می‌کند

دو سری این هدفون با یک سیم به یکدیگر وصل می‌شوند؛ بنابراین گوگل نمی‌خواهد یک هدفون به معنای واقعی بیسیم نظیر ایرپادز اپل را ارائه کند. ضمنا گوگل ممکن است تغییراتی را نیز در طراحی این دیوایس اعمال کرده باشد و دستیار مجازی و قابلیت ترجمه را نیز به آن افزوده باشد.

گوگل نست وای فای

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

ما می‌توانیم فردا نسل جدیدی از روتر Mesh شرکت گوگل را از نزدیک بینیم. این می‌تواند راه را برای ارائه‌ی دستیار مجازی گوگل در دستگاه‌های خانگی بیشتر شما هموار کند.

ظاهرا نام این روتر، نست وای فای (Nest Wifi) است. اما گوگل نست فقط یک روتر نیست، بلکه آن یک اسپیکر هوشمند مجهز به Google Assistant نیز هست و شما می‌توانید با فرامین صوتی خود، آن را کنترل کنید. بنابراین هنگامی که می‌خواهید لامپ‌های هوشمند منزل خود را روشن و خاموش کنید، فقط کافیست به گوگل نست وای فای دستور دهید. این دیوایس قرار است در سه رنگ مختلف عرضه شود.

گوگل نست مینی

رویداد سخت افزاری پیکسل 4 گوگل

صحبت از اسپیکرهای هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت شد، خبر خوب اینکه شما می‌توانید فردا با گوگل نست مینی (Nest Mini) به عنوان نسل جدید گوگل هوم مینی نیز ملاقات کنید. این مدل جدید از کیفیت صوتی بهبود پیدا کرده، یک جک 3.5 میلی‌متری استریو و رنگبندی جدید برخوردار است. بر اساس شایعات، زمانی که نزدیک این دیوایس می‌شوید، متوجه شده و با نمایش میزان صدای ولوم موسیقی در حال پخش، تنظیم آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من ک فک میکنم اینم مثل بقشون خیلی عادیه انقد بزرگش میکن الکی