گوجه فرنگی

لیکوپین موجود در گوجه فرنگی کیفیت اسپرم را افزایش می دهد

مصرف گوجه فرنگی می تواند کیفیت اسپرم مردان را در حد چشمگیری ارتقا دهد. این خاصیت به خاطر وجود ترکیبی خاص در گوجه فرنگی ست.

مصرف گوجه فرنگی به خطر وجود ماده ای خاص در این خوراکی پرمصرف باعث می شود تا کیفیت اسپرم مردها تا حدود بسیاری زیادی ارتقا پیدا کند. خاصیت یاد شده به خاطر وجود ترکیبی خاص در این سبزی است که به آن رنگ و شفافیت خاصی می هد.

گوجه فرنگی را بسیاری میوه و بسیاری دیگر سبزی تعریف می کنند. از دیدگاه گیاه‌شناسی گوجه‌فرنگی یک میوه به شمار می‌رود، اما از دیدگاه باغبانی علمی و همچنین از نظر مردم، گوجه فرنگی جزو سبزیجات است. ما در اینجا از آن به عنوان سبزی یاد می کنیم. خواص جدید کشف شده در این سبزی می تواند بسیار مهم باشد و گوجه فرنگی را در میان راهکارهای درمانی ناباروری قرار دهد.

تاثیری که این سبزی بر روی اسپرم مردها دارد به خاطر وجود گونه ای رنگدانه در آن است که به آن رنگ قرمز شفاف می بخشد. این رنگدانه در اصطلاح علمی لیکوپین نامیده می شود. لیکوپین موجود در گوجه فرنگی می تواند کیفیت اسپرم مردها را از لحاظ اندازه و نیز قدرت شناور بودن تقویت کند.

پژوهشگرن معتقدند این کشف می تواند درمان های ناباروری را دچار تحولی عظیم کند و نیاز به درمان های خشن را کاهش دهد، زیرا مشکلات ناباروری در 40 درصد موارد مربوط به نقص های اسپرمی می شود که با مصرف گوجه فرنگی می توان بر آنها غلبه کرد.

مصرف گوجه فرنگی و ارتقا قدرت شناوری اسپرم ها

در جریان آزمایش به عمل آمده توسط دانشگاه شفیل، 60 داوطلب مورد آزمایش قرار گرفتند. این 60 نفر به دو گروه تقسیم شدند؛ برای یک گروه قرص های 14 میلی گرمی حاوی لاکتولیکوپین (رنگدانه گوجه فرنگی) تجویز شد و برای گروه دوم تنها دارونما تجویز گردید. این آزمایش به مدت 12 هفته طول کشید.

کیفیت اسپرم های هر دو گروه در ابتدا و انتهای آزمایش با یکدیگر مقایسه شد. نتایج تحقیقات نشان داد اسپرم های گروه اول که دارو را دریافت کرده بودند تا 40 درصد سریعتر شنا کرده و از لحاظ اندازه نیز بزرگتر بودند.

پژوهشگران یاد شده در ابتدای این آزمایش تصور می کردند که یا ارتباطی بین مصرف این سبزی و ارتقا کیفیت اسپرم ها وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد در حد بسیار پایینی است و لذا نتایج این تحقیق آنها را شگفت زده کرد.

محققان نتایج این پژوهش را دراماتیک عنوان کردند. آنان تاکید دارند که بهبود اندازه اسپرم و قدرت شناور بودن آن همواره از چالش های ناباروری بوده است و این کشف می تواند آنها را از شر یک چالش عظیم برهاند.

این پژوهشگران موفق به انجام یک کشف دیگر در جریان این تحقیق شدند. آنها دریافتند که خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در لیکوپین مانع از آسیب خوردن اسپرم ها می شود.

پژوهشگران در گام بعد در صدد آماده سازی مکمل های لیکوپین هستند. آنها می خواهند این مکمل را در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار دهند تا ببینید آیا  می توانند با استفاده از آن زوج های نابارور را از درمان تهاجمی و خشن نجات دهند. آنها اعتقاد دارند که یافته های فوق امید جدیدی در میان زوج های نابارور بوجود خواهد آورد.

خواص گوجه فرنگی در حوزه های مختلف همواره این سبزی را جزء سبزی های بسیار مفید برای انسان تعریف کرده است. گوجه فرنگی از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و حاوی عوامل ضد رادیکال‌های آزاد قدرتمندی است. آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئیدی این سبزی مانند زاگزانتین و همچنین لیکوپین به عنوان یک ماده‌ی مغذی عالی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد درون بدن عمل می کند و از بدن در برابر آن‌ها محافظت می نماید.

همچنین تاثیر این خوراکی بر سلامت چشم‌ها تایید شده است و اثرات شایان ‌توجهی برای جلوگیری از رخ دادن ۹ بیماری خطرناک دارد. فواید این سبزی برای پوست نیز شامل درخشان کردن پوست، درمان آکنه، درمان منافذ باز پوست، خشکی پوست و موارد عدیده دیگر می شود. این سبزی از سوی دیگر  خواص ضد پیری دارد و  مانند یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست عمل می‌کند و  از بدن در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت می‌نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*