گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

دو گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند؛ با Motion Sense گوشی خود را از دور کنترل کنید!

دو گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4 and Pixel 4 XL) رسما معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت این دو دیوایس بیشتر آشنا شوید.

امروز، گوگل میزبان یک رویداد بزرگ و مهم بود که ستاره‌ی استیج، دو گوشی خانواده پیکسل 4 این شرکت بودند. بله، سرانجام گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند و ما در این مقاله می‌خواهیم شما را هر چه بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

از نظر طراحی دو گوشی جدید گوگل نسبتا متفاوت‌ از گذشته ظاهر شده‌اند و بیشتر به ترند فعلی بازار نزدیک شده‌اند. حاشیه‌ی دو طرف نمایشگر هر دو گوشی باریک است، اما در بالا فضای نسبتا ضخیمی برای میزبانی از سنسورهای مختلف باقی مانده است و در چانه‌ی زیری نمایشگر نیز حاشیه‌ی اضافی ضخیم‌تری از دو طرف آن دیده می‌شود. اما به طور کلی گوگل همچنان به استفاده از سبک طراحی مینیمال معتقد است.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

قاب پشتی به جز میزبانی از یک ماژول مربعی شکل و یک لوگوی کوچک گوگل در قسمت پایینی، هیچ چیز دیگری را شامل نمی‌شود. هر چند طراحی این خانواده زیبا است، اما همچنان با طراحی گوشی‌های تمام صفحه که در حال کسب محبوبیت روز افزون است، فاصله دارد.

گوگل قصد دارد این گوشی‌ها را در رنگ‌های مشکی Just Black، سفید Clearly White و نارنجی Oh So Orange روانه‌ی بازار کند که عرضه‌ی نسخه‌ی نارنجی رنگ این خانواده جالب توجه به نظر می‌رسد.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

نمایشگر

گوشی گوگل پیکسل 4 به یک نمایشگر 5.7 اینچی از نوع OLED مجهز شده است که می‌تواند وضوح +Full HD را ارائه کند. این درحالیست که برادر بزرگتر آن، دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی از همین نوع ولی با وضوح بیشتر +Quad HD است. هر دو این نمایشگرها از نرخ رفرش 90 هرتزی پشتیبانی می‌کنند که 50 درصد سریع‌تر از نرخ موجود در گوشِ های معمولی است و در نتیجه می‌تواند اسکرول روان‌تر و انیمیشن‌های جذاب‌تر را در بازی‌های ویدیویی به ارمغان بیاورد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این نمایشگرها Ambient EQ نام دارد که به صورت خودکار وایت بالانس صفحه را بر اساس محیطی که در آن قرار دارید تنظیم می‌کند.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

چهارمین نسل گوشی‌های پیکسل گوگل از یک فناوری جذاب به نام Motion Sense برخوردارند که از تراشه‌ی Soli مبتنی بر رادار استفاده می‌کند. این سنسور حساس به حرکت، به کاربران اجازه می‌دهد بدون آنکه نیازی به لمس صفحه باشد، بتوانند یک موسیقی در حال پخش را فقط با حرکت دادن دست خود به جلو ببرند، زنگ‌های هشدار را قطع کنند و یا گوشی خود را در حالی که مشغول دریافت یک تماس و زنگ خوردن است، سایلنت کنند. این سنسور در بالای نمایشگر قرار دارد، پس باید هر کاری انجام می‌دهید در جلوی صفحه باشد. عملکرد این تراشه و سنسور حرکتی آن، به مراتب بهتر و پیشرفته‌تر از چنین راه حل‌های مشابه در برخی گوشی‌ها است که به واسطه‌ی دوربین سلفی آن را ارائه می‌دهند. ضمنا هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. فرقی نمی‌کند در شب یا روز از آن استفاده می‌کنید و یا گوشی‌تان را به صورت افقی یا عمودی در دست گرفته باشید، این سنسور کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد. در عمل باید دید آیا این سنسورها ارزش اینکه حاشیه‌ی ضخیمی در بالای نمایشگر باقی بماند را داشته‌اند یا خیر!

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

یک سنسور تشخیص چهره نیز در کنار درون Motion Sense وجود دارد که شما علاوه بر اینکه با استفاده از آن می‌توانید قفل صفحه را باز کنید، بلکه عملیات بانکی را نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که تشخیص چهره، تنها راهکار امنیتی گوشی‌های جدید گوگل است و اسکنر اثر انگشت همانند آیفون ایکس به بعد اپل از روی آن‌ها حذف شده است. به گفته‌ی گوگل، پیکسل 4 صاحب سریع‌ترین بازکننده‌ی قفل صفحه‌ی چهره‌ای در یک گوشی هوشمند است.

نگران اطلاعات تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی ثبت شده در گوشی خود نباشید، در اینجا یک تراشه‌ی امنیتی Titan M وجود دارد که می‌تواند گوشی شما را امن نگه دارد.

مشخصات فنی و امکانات

گوشی‌های خانواده پیکسل 4 از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرند، در حالی که تراشه‌ی پرچمدار حال حاضر بازار مدل پلاس آن است. در هر صورت برای نخستین بار در یک گوشی پیکسل از یک رم 6 گیگابایتی استفاده شده است و فضای ذخیره سازی آن‌ها نیز 64 یا 128 گیگابایت به انتخاب کاربر خواهد بود. تا اینجا در زیر قاب دو گوشی یکسان هستند، اما ظرفیت باتری متفاوتی را از یکدیگر ارائه می‌کنند. این باتری در مدل اصلی 2800 میلی‌آمپر ساعتی و در مدل ایکس ال نیز 3700 میلی‌آمپر ساعتی است. گوگل در داخل جعبه‌ی گوشی، یک شارژر دیواری 18 وات را نیز قرار داده است.

گوگل یک اپلیکیشن Recorder جدید را در این گوشی‌های جدید تعبیه کرده است. به لطف این اپلیکیشن می‌توانید صدای افراد را ضبط کرده و سپس آن را به صورت ترجمه شده تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت، نیازی نیست گوشی شما به اینترنت دسترسی داشته باشد. گوگل در این مراسم نشان داد که حتی با حالت هواپیما نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

همچنین گوگل 100 گیگابایت فضای ابری و اشتراک سه ماهه‌ی Google One را نیز به خریداران دو گوشی سری پیکسل 4 ارائه می‌کند.

دوربین

اما به بخش جذاب قضیه، یعنی دوربین این گوشی‌ها می‌رسیم. جایی که 2 دوربین در یک ماژول مربعی شکل روی قاب پشتی گوشی نقش بسته‌اند. سنسور اصلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6، اندازه پیکسل‌های 1.4um، فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال است.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

دومین سنسور، یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، لرزشگیر اپتیکال و ارائه‌ی زوم اپتیکال 2 برابری است. این دوربین‌ها را دو فلاش LED نیز همراهی می‌کند و به HDR خودکار نیز مجهز شده‌اند.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیشرفت کرده در نسل جدید گوشی‌های گوگل دوربین آن‌ها است. پس چه چیزی را برای ارائه دارند که باعث تمایز آن‌ها با سری پیکسل 3 می‌شود؟

حالت +HDR جمعا 9 عکس را ثبت می‌کند تا مطمئن شود هیچ جزئیاتی نقص نداشته باشد. سپس نرم افزار می‌تواند سایه‌ها را اصلاح کند. قابلیت دیگری به نام +Live HDR در اینجا وجود دارد که می‌تواند در لحظه نورهای بیشتری را روی تصاویر پیش‌نمایش به تصویر بکشد تا چگونگی عکس نهایی را پیش از ثبت آن ببینید. گوگل برای ارائه‌ی این فناوری از یادگیری ماشین استفاده کرده است.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

 

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که این دوربین‌ها ارائه می‌کنند، حالتی به نام حالت دوال اکسپوژر (Dual Exposure‌) است. این حالت به شما اجازه می‌دهد شفافیت و سایه‌ی صفحه را تغییر دهید تا در هر صحنه، بهترین نور حاصل شود. این قابلیت وقتی که در حال عکاسی هستید،‌ نمایان می‌شود.

حالت دیگر، حالت عکاسی پرتره است. این حالت حالا سوژه‌های مختلفی نظیر مو و خز را نیز بهبود یافته‌تر از گذشته می‌شناسد، در حالی که تا پیش از این تشخیص آن‌ها دشوار بود. اکنون شما می‌توانید با دوربین گوشی‌های پیکسل افکت بوکه‌ای در سطح دوربین‌های SLR خلق کنید.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

و اما در انتها، حالت جذاب Night Sight برای عکاسی در شب وجود دارد. علاوه بر ثبت تصاویری روشن از سوژه‌ها در محیط‌های تاریک، به لطف این قابلیت شما می‌توانید از آسمان پر ستاره، با یک اکسپوژر طولانی عکسی بی‌نظیر را خلق کنید.

گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

قیمت

بر اساس اعلام رسمی گوگل، قیمت نسخه پایه پیکسل 4 حدود 799 دلار و پیکسل 4 ایکس ال نیز 899 دلار خواهد بود. پیش‌فروش این دو دیوایس از هم اکنون آغاز شده و کمتر از 10 روز دیگر روانه‌ی بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت ش خیلی رقابتی میشه

    بیشتر از خود گوشی من اسنپدراگون 855 دوس دارم خیلی منتظرم ببینم نسل بعدی این تراشه چی میتونه باشه