بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو ؛ اقتصادی‌ترین کروم بوک باکیفیت بازار

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو (PixelBook Go)٬ باکیفیت‌ترین کروم بوک حال حاضر بازار بپردازیم. گوگل این کروم بوک را ساعاتی همراه با گوشی‌های پیکسل 4 معرفی کرد.

ما لپ تاپ‌های گوگل را با ویژگی «گران قیمت» بودنشان می‌شناسیم. کروم بوک پیکسل و پیکسل بوک با قیمتی بیش از 1000 دلار تقریبا برای طرفداران سیستم عامل کروم او اس مثل یک رویا می‌مانند. آن‌ها زمانی عرضه شدند که اغلب مردم به دنبال کروم بو‌ک‌های ارزان قیمت به عنوان لپ تاپ ثانویه‌ی خود بودند و می‌توانستند از کروم بوکی با قیمت حدود 350 دلاری را از برندهای دیگر خریداری کنند.

اما حالا کروم بوک‌ها محبوب شده‌اند و حتی به اداره‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد برخی از کاربران٬ اکنون علاقه‌مند هستند تا صاحب یک پیکسل بوک باشند. پیکسل بوک گو که امروز توسط سازنده معرفی شد٬ می‌تواند گره‌گشا باشد. هرچند این کروم بوک نیز گران‌تر از رقبا است٬ اما تجربه‌ی متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این مدل که در بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو متوجه آن می‌شویم٬ ظاهر خارجی آن است. در حالی که پیکسل بوک اصلی (و حتی کروم بوک پیکسل) از زاویه‌هایی تیز و سبک طراحی ترکیبی شیشه و آلومینیوم برخوردار بودند٬ مدل گو اینک دارای زاویه‌هایی گردتر است و ما را به یاد ویجت جستجوگر گوگل در پلتفرم اندروید می‌اندازد. این لپ تاپ جدید در رنگ مشکی یا رنگ رزی عرضه می‌شود و از آلیاژ منیزیوم رنگ شده استفاده می‌کند که آن را سبک‌تر از نسخه‌ی گران قیمت‌ترش درآورده است. وزن این دیوایس فقط 900 گرم است. اما از نظر ضخامتی تفاوت آشکاری بین این مدل با پیکسل وک اصلی وجود دارد. این دیوایس 13.4 میلی‌متر ضخامت دارد٬ در حالی که ضخامت مدل اصلی 10.3 میلی‌متر است.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

در سمتی دیگر مدل گو از یک سطح آجدار برخوردار است که در دست‌گیری آن را آسان می‌کند. مدل رزی آن بیش‌تر از آنکه بخواهد صورتی باشد٬ به سمت رنگ مرجانی متمایل است. وقتی لپ تاپ در حالت بسته قرار دارد٬ تصور می‌شود یک آیپد در داخل یک قاب چرمی قرار گرفته است. ظاهر این پیکسل بوک جدید چندان باب میل من نیست٬ اما چند مورد وجود دارد که توجه من را به آن جلب می‌کند. ممکن است عجیب به نظر برسد٬ اما یکی از ویژگی‌های مورد علاقه‌ی آن برای من این است که به راحتی می‌توانم با یک دست آن را باز کنم. گوگل برای سهولت این کارت٬ روی طراحی این لپ تاپ وقت گذاشته است.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

گوگل این لولا را به قدری مقاوم کرده است که با زور یک انگشت بتوان آن را خم کرد٬ اما آنقدر هم نرم نیست که در هیچ زاویه‌ای صاف قرار نگیرد و شل باشد. از آنجایی که Go نمی‌توانند مانند نسخه‌ی اصلی پیکسل بوک در همه جهت خم شود٬ پس نیازی هم به یک لولای خیلی سخت ندارد. سازنده همچنین پایه‌ی سنگیم‌تری را برای آن در نظر گرفته است تا هنگام باز کردن درب٬ از عقب سرنگون نشود. نتیجه‌ی این طراحی به طرز شگفت‌آوری موثر است. من آن را با پیکسل بوک اصلی و لنوو تینک پد ایکس 1 کربن مقایسه کردم و می‌توانم بگوییم که باز کردن مدل Go خیلی راحت‌تر است. من پیش از آنکه بخواهم بدنه‌ی پیکسل بوک اصلی را رها کنم٬ 75 درجه باز شده بود٬ در حالی که تینک‌پد پیش از آنکه بخواهد سرنگون شود از 50 درجه گذشته بود.

یکی دیگر از موارد قابل توجه این لپ تاپ٬ کیبوردش است. پیکسل بوک اصلی از کیبورد راحت و بی‌صدایی بهره‌مند بود. سازنده می‌خواهد نسخه‌ی Go آن حتی از کیبورد بهتری برخوردار باشد. گوگل دو سال وقت صرف طراحی این کیبورد کرده است. من با تایپ کردن روی آن احساس خوبی دارم. اسپیس بار آن به طور قابل توجهی سریع‌تر از تینک پد من و پیکسل بوک اصلی است. بازخورد کلیدهای آن کاملا نرم و دلپریر است. البته زمان می‌برد تا به تراول آن‌ها عادت کنم٬ زیرا کلیدهای تینک پد من عمیق‌تر هستند و من مدت‌ها از آن استفاده کرده‌ام.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

این کیبورد مثل نسخه‌ی اصلی دارای نور پس‌زمینه است٬ گرچه به قدری ظریف در زیر کلیدها قرار گرفته‌اند تا شما متوجه آن‌ها نشوید؛ مگر اینکه در یک محیط کاملا تاریک قرار داشته باشید. در زیر کیبورد نیز یک ترک پد به قدر کافی بزرگ قرار دارد که در بررسی من همانند نسل گذشته پاسخگو بود و دیگر با لبه‌های کیبورد درگیری ندارد.

نمایشگر 13.3 اینچی لمسی آن اندکی بزرگ‌تر از نمایشگر 12.3 اینچی نسخه‌ی اصلی است. آن با وضوح Full HD و 4K و نسبت ابعاد 16:9 ارائه می‌شود که گزینه‌ی خوبی برای اسپلیت اسکرین و اجرای چندوظیفه‌ای است. حاشیه‌های اطراف صفحه باریک‌تر از قبل شده‌اند٬ اما همچنان ضخیم‌تر از حاشیه‌های یک لپ تاپ مدرن مثل XPS 13 دل یا Spectre 13 اچ پی هستند. مدلی که برای بررسی در دست من قرار داشت٬ یک نسخه‌ی Full HD بود. رنگ‌ها با طراوت بود و جزئیات نیز خیلی خوب به نمایش درآمدند.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

من فقط امیدوار بودم که روشنایی این نمایشگر بیشتر بود٬ زیرا مطمئنم در زیر نور آفتاب نمی‌تواند روشنایی کافی را ارائه کند. البته توجه داشته باشید که اگر روشنایی این صفحه بیشتر بود٬ نمی‌توانست تا 12 ساعت با یک بار شارژ‌ دوام بیاورد. این 2 ساعت بیش از چیزیست که در مورد عمر باتری نسخه‌ی اصلی پیکسل بوک اعلام شده بود. گرچه یکی از بررسی‌کنندگان در اینستاگرام خود اعلام کرده بود که با استفاده‌ی معمول٬ این لپ تاپ چند دقیقه بیشتر از 6 ساعت دوام آورده است. حداقل اینکه گوگل فناوری شارژ سریع را در آن گنجانده است تا شما در مدت زمان کمتری آن را به شارژ‌ کامل برسانید.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

درست همانند پیکسل بوک اورجینال٬ شما می‌توانید به واسطه‌ی یکی از دو درگاه USB-C این دیوایس را شارژ کنید. هیچ سوکت دیگری به جز یک جک هدفون وجود ندارد؛ پس احتمالا به یک هاب نیز نیاز داشته باشید.

بررسی اولیه گوگل پیکسل بوک گو

PixelBook Go با یک پیکربندی درست٬ یک کروم بوک قدرتمند است که علیرغم همه‌ی برتری‌هایی که دارد٬ گجت بی‌ادعایی است. بهتر از همه اینکه در مقایسه با نسخه‌ی اصلی 999 دلاری خودش٬ با قیمت پایه 649 دلاری عرضه می‌شود. با این قیمت شما می‌توانید نسخه‌ی مجهز به پردازنده ٬Intel Core m3 رم 8 گیگابایتی٬ یک حافظه‌ی 64 گیگابایتی SSD و یک نمایشگر با وضوح فول اچ دی را خریداری کنید. شما می‌توانید با با هزینه‌ی بیشتر٬ یک پردازنده‌ی ٬Core i5 ظرفیت رم و حافظه‌ی بیشتر و یک نمایشگر 4K را در اختیار داشته باشید. گران قیمت‌ترین مدل این لپ تاپ نیز 1399 دلار قیمت دارد که یک پردازنده‌ی Core i7 و حافظه‌ی 256 گیگابایتی SSD را در اختیار شما قرار می‌دهد. کروم بوک‌های موفقی همچون این دیوایس از سوی ایسر٬ اچ پی و لنوو نیز در همین محدوده قیمتی یا حداکثر 100 دلار ارزان‌تر روانه‌ی بازار می‌شوند. اگر بخواهیم پیکسل بوک اورجینال را اتومبیل فِراری کروم بوک‌ها بدانیم٬ پیکسل بوک گو یک ولوو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*