گوشی منعطف میت ایکس هواوی

گوشی منعطف میت ایکس هواوی با تغییراتی مهم در ماه جاری عرضه می‌شود

سرانجام گوشی منعطف میت ایکس هواوی (Huawei Mate X) در ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این نسخه٬ تغییرات بنیادی نسبت به نسخه‌های اصلی خود داشته است.

اخبار زیادی در مورد گلکسی فولد وجود ندارد٬ اما احتمالا تمرکز روی گوشی‌های منعطف ظرف چند هفته مجددا افزایش پیدا کند. هنوز دومین گوشی منعطف بزرگ جهان عرضه نشده است و اگر شایعات به واقعیت تبدیل شود٬ هواوی ممکن است آن را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی روانه‌ی بازارها کند. ضمنا گفته می‌شود گوشی منعطف میت ایکس هواوی نسبت به رونمایی اولیه‌ی خود٬ تغییراتی اساسی کرده است.

البته منتظر تغییرات گسترده در آن نباشید٬ هنوز هم نمایشگر آن به سمت بیرون تا می‌شود. اگرچه با توجه به حساسیت نمایشگر و درس مهمی که سامسونگ از این قضیه گرفته٬ هواوی تغییراتی را در طراحی نمایشگر گوشی میت ایکس اعمال خواهد کرد. ما نمی‌دانیم چه مؤلفه‌هایی از این نمایشگر تغییر کرده است.

یک تراشه‌ی مدرن‌تر زیر قاب گوشی منعطف میت ایکس

اما یکی از تغییرات اساسی که پیشتر نیز به آن اشاره شده بود٬ در داخل گوشی اتفاق افتاده است. در زمان عرضه٬ این گوشی به جای کایرین 980 که اوایل سال جاری اعلام شده بود٬ به تراشه‌ی مدرن‌تر کایرین 990 مجهز خواهد بود. بدیهیست که هواوی قصد داشته باشد از یک پردازنده‌ی سریع‌تر با یک مودم کارآمدتر 5G در پرچمدار پر سر و صدای خودش استفاده کند.

یک فیلم جعبه گشایی از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده که نشان می‌دهد یک دکمه برای باز کردن صفحه از حالت بسته روی قاب میت X تعبیه شده است. پیشتر نیز در مورد این تغییر صحبت کرده بودیم؛ تغییری که می‌تواند مانع از فشار بیش از حد برای باز شدن تلفن باشد. اینکه دکمه‌ی مذکور چه مدت دوام خواهد داشت٬ سوالیست که ما پاسخی برای آن نداریم.

سرانجام گوشی Huawei Mate X در چین عرضه خواهد شد. هنوز صحبتی در مورد عرضه‌ی جهانی آن به میان نیامده است. شاید این خبر ناامیدکننده باشد که میت ایکس نیز همانند گوشی‌های سری میت 30 هواوی٬ از سرویس‌های گوگل پلی بهره‌ای نمی‌برد و این می‌تواند اشتیاق مشتریان خارج از چین را کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*