تلویزیون 8K جدید شارپ

تلویزیون 8K جدید شارپ از نرخ 120 فریم بر ثانیه در بالاترین رزولوشن پشتیبانی می‌کند

تلویزیون 8K جدید شارپ با نام Sharp 8T-C70BW1 8K LCD TV AQUOS معرفی شد. قدرت گرفتن از تراشه‌ای بسیار توانمند مبتنی بر معماری ARM و پشتیبانی از نرخ 120 فریم بر ثانیه در 8K مهمترین ویژگی آن است.

نمایشگاه CEATEC 2019 اکنون در حال برگزاری است. این یکی از رویدادهایی است که محصولات معرفی شده در آن اغلب با نگاه به آینده طراحی و ساخته شده و جلوتر از تکنولوژی حال حاضر به شمار می‌روند. در میان بی‌شمار نمونه اولیه و محصولی که ممکن است هرگز راهی بازار نشوند، تلویزیون 8K جدید شارپ در این نمایشگاه به شدت جلب توجه می‌کند. نام دقیق محصول نام برده Sharp 8T-C70BW1 8K LCD TV AQUOS است.

پردازشگر تصویر قدرتمند تلویزیون 8K جدید شارپ

استفاده از یک تراشه مبتنی بر معماری ARM بسیار قدرتمند داخل تلویزیون جدید شارپ، آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین تلویزیون‌های بازار از لحاظ قدرت پردازشی کرده است.

البته، همه تلویزیون‌ها این روزها مجهز به پردازنده‌های مختلفی هستند. مهم‌ترین‌ آن‌ها را باید پردازشگر تصویر دانست. با این حال، تا پیش از همه گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند کمتر فردی حین خرید تلویزیون به پردازنده آن توجه می‌کرد. نزدیک شدن فاصله میان گوشی‌های هوشمند در بازار موبایل و افزایش رقابت، سبب شده کاربران توجه خاصی به اعداد و ارقام داشته و به ریزترین جزئیات درباره مشخصات فنی نیز دقت داشته باشند. این روال اکنون حین خرید هر وسیله الکترونیکی و دیجیتالی دنبال می‌شود.

تراشه تلویزیون 8K جدید شارپ

شارپ با توجه به همین موضوع، در تلویزیون 8K جدیدش تمرکز زیادی روی تراشه محصول داشته و روی آن مانور خاصی می‌دهد. تراشه مخصوص پردازش تصویر تلویزیون جدید Sharp مبتنی بر معماری ARM و دقیقا به همین منظور (پردازش تصویر) طراحی شده است. به ادعای سازنده، قدرت آن ورای توان پردازشی مورد نیاز یک تلویزیون پشتیبانی‌کننده از رزولوشن 8K است، به همین دلیل قادر است در بالاترین رزولوشن، محتواهایی با نرخ تازه‌سازی 120 فریم بر ثانیه را نیز تحلیل کند!

یکی از وظایف تراشه مخصوص پردازشگر تصویر تلویزیون 8K جدید شارپ، تولید محتوا بدون از دست رفتن جزئیات در نواحی مختلف است، به طوری که شکل سه بعدی هر شی را با دقتی بالا حدس می‌زند.

تلویزیون 8K جدید شارپ

به لطف استفاده از تراشه‌ای قدرتمند، تلویزیون جدید Sharp از استاندارد HDR10 و HLG پشتیبانی کرده و در بخش پخش محتوا به صورت تصویر در تصویر، توانایی فوق‌العاده‌ای دارد، به طوری که می‌تواند توسط چهار منبع مختلف تغذیه شده و محتوای همه آن‌ها را به صورت همزمان پخش کند. به لطف پشتیبانی از قابلیتی تحت عنوان MEMC، تلویزیون عکس‌ها را بر اساس فریم‌های قبلی و بعدی درون‌یابی می‌کند.

درباره زمان عرضه و قیمت تلویزیون 8K جدید شارپ اطلاعاتی در دسترس نیست. در هر صورت می‌دانیم این محصول یک نمونه اولیه نبوده و قرار است به زودی روانه بازار شود. با توجه به مسیری که شارپ به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تلویزیون در دنیا پیش گرفته، می‌توان انتظار داشت همچون گوشی‌سازان، شرکت‌های سازنده تلویزیون نیز به زودی تمرکز خاصی روی توان پردازشی محصولاتشان صرف خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. جالبه هنوز دوربین فیلمبرداری 8K وجود خارجی نداره

    حتی دوربین های فیلم برداری 6K (قیمت بالای 50 میلیون) هم، نهایتا با نرخ 60 فریم، تصویر می گیرند

    فعلاً خرید تلویزیون 4K هم از لحاظ مالی منطقی نیست، چون شبکه 4K وجود نداره

    با سپاس

  2. عالیه،انشا…برند با اصالت شارپ مثل گذشته به رقابت برگرده
    انشا…نمایشگرهای بی نظیر معروف و انحصاری igzo sharpرا زودتر روانه بازار کنه
    شارپ و سونی دو برندی که زندگی کردن بدون انها معنایی نداره