پلتفرم Avatar-in

با پلتفرم Avatar-in حضور فیزیکی در هر جایی را به صورت مجازی تجربه کنید!

پلتفرم Avatar-in توسط خط هوایی ژاپنی All Nippon Airways معرفی شد. به لطف آن می‌توان حضور فیزیکی در هر نقطه‌ای از دنیا را از طریق یک ربات تجربه کرد.

All Nippon Airways یا به طور اختصار ANA، یکی از اصلی‌ترین خطوط هوایی کشور ژاپن است. این شرکت به خوبی از نیاز افراد به منظور جابه‌جایی راحت و سریع از مکانی به مکان دیگر باخبر است. شرکت نام برده همچنین می‌داند داشتن چنین سفری، برای بیشتر انسان‌ها دور از دسترس محسوب می‌شود، هر چند اگر نیاز باشد به منظور کمک به فردی دیگر، خود را به مکانی متفاوت برسانند.

کاربردهای بی‌شمار پلتفرم Avatar-in

هلدینگ ANA Holdings با درک این نیاز، پلتفرم جدیدی طراحی کرد. پلتفرم آن‌ها Avatar-in نام داشته و کمک می‌کند هشیاری و ذهن خود را وقتی امکان جابه‌جایی فیزیکی بدنتان وجود ندارد، به مکان دیگری منتقل کنید. اولین گجت ساخته شده تحت این پلتفرم یک دست مکانیکی با قابلیت آشپزی و حتی ماهی‌گیری است.

ممکن است تصور کنید ANA ترجیح می‌دهد برای افزایش درآمد، افراد را با استفاده از هواپیماهای خود از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر ببرد، اما از آن جایی که در برخی شرایط چنین امکانی وجود ندارد، خط هوایی نام برده در پی توسعه روشی مجازی برآمد. در این روش همچنان از شبکه، برند و تکنولوژی ANA استفاده می‌شود.

پلتفرم Avatar-in

پلتفرم Avatar-in را باید فرم دیگری از تله پورت دانست، به طوری که حضور افراد در مکانی خاص را بدون وجود بدنشان در آن جا میسر می‌کند. یک انسان بدون هشیاری و درک از موجودیت خود، مرده‌ای متحرک خواهد بود، به همین دلیل امکان انتقال هشیاری وی به مکانی دیگر در قالب یک ربات، به معنی حضور عینی وی در آن محل خواهد بود.

پیش از این راهکارهای مشابهی ارائه شده بود. به عنوان نمونه پزشکان از راه دور و با استفاده از دست‌های مکانیکی، اقدام به جراحی بیمارانی بستری شده در آن سوی دنیا می‌کردند. اما تفاوت پلتفرم ANA Holdings در دو طرفه بودن آن است.

در بیشتر پلتفرم‌های این چنینی، صرفا صورت کاربر روی نمایشگری بزرگ قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش می‌تواند روی بدن یا حتی صورت یک ربات باشد. هدف از این کار اغلب برقراری ارتباط به صورت زبانی و بصری با فردی دیگر در آن سوی دنیا است. در ایده خط هوایی ANA، امکان انجام اقدامات فیزیکی نیز فراهم شده است، به طوری که فرد می‌تواند از راه دور، ربات را کنترل کند. در حال حاضر تنها امکان کنترل دست‌های ربات وجود دارد.

پلتفرم Avatar-in

خط هوایی ANA در جریان نمایشگاه CEATEC 2019 یک جفت از دست‌های مکانیکی قابل استفاده تحت پلتفرم Avatar-in را در قالب رباتی به نام newme به نمایش گذاشت. برخلاف دست‌های مکانیکی مورد استفاده در صنایع مختلف، آن‌ها بسیار ظریف طراحی شده‌اند، به طوری که می‌توانند به پخت و پز پرداخته و بعد از دم کردن چای، آن را داخل فنجان بریزند. در آینده‌ای نزدیک حتی امکان ماهی‌گیری نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد. در آینده‌ای نه چندان دور، می‌توانیم تحت این پلتفرم به صورت دو طرفه داده رد و بدل کنیم. به این ترتیب کاربر کنترل‌کننده دست‌های مکانیکی، چیزی که آن‌ها در حال لمسش هستند را به طور واقع حس خواهد کرد.

Avatar-in تنها نمونه‌ای از فریم ورک Society 5.0 محسوب می‌شود. ژاپن در حال پیشبرد این فریم ورک بوده و آینده روشنی برای آن متصور شده است. همگرایی کلاد، بیگ دیتا، هوش مصنوعی و دنیای فیزیکی هدف از طراحی پلتفرم نام برده اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*