سیستم هشدار زلزله کالیفرنیا

اولین سیستم هشدار زلزله در کالیفرنیا راه اندازی شد

ایالات متحده، برای نخستین بار سیستم هشدار زلزله را در ایالت کالیفرنیا راه اندازی کرد. این زلزله نگار همزمان با سی‌امین سالگرد زلزله مرگبار شهر لوما پریتا احداث شده است.

در ایالات متحده، کالیفرنیا اولین ایالتی است که سیستم هشدار زلزله را معرفی کرده است. راه اندازی این سیستم با سی‌امین سالگرد زلزله مرگبار شهر لوما پریتا مصادف است. این زلزله که سال 1989 رخ داد، جان 63 نفر را گرفت و 3757 زخمی برجای گذاشت. علاوه بر دریافت هشدارهای اضطراری سنتی، این سیستم جدید از طریق یک اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند فعال خواهد شد.

کالیفرنیا که یک ایالت زلزله خیز است، سابقه‌ای طولانی در لرزش‌های ویرانگر دارد. پس از ژاپن و چند منطقه زلزله خیز دیگر، در حال حاضر کالیفرنیا نیز از یک سیستم هشدار زلزله استفاده می‌کند. این سیستم که دارای سنسورهای حرکت زمین است برای تشخیص پیش لرزه‌های بسیار خفیف قبل از زلزله طراحی شده است.

عملکرد سیستم هشدار زلزله کالیفرنیا

به گفته فرماندار ایالت گاوین نیوزوم،سیستم هشدار زلزله‌ی کالیفرنیا، چند ثانیه قبل از وقوع زمین لرزه به وسیله سیستم اورژانسی بی‌سیم و اپلیکیشن MyShake دانشگاه کالیفرنیا، هشدارهایی را صادر خواهد کرد.

البته زمان دریافت هشدار بستگی به مکان فرد نسبت به مرکز زمین لرزه دارد. مقامات ایالتی از زلزله لوما پریتا سال 1989 به عنوان یک نمونه استفاده می‌کنند و برای مثال اینگونه توضیح می‌دهند: مردمی که در پارک Candlestick که نزدیکترین مکان به وقوع زمین لرزه است، حضور داشتند، بایستی یک هشدار 15 ثانیه‌ای دریافت کرده و کسانی که دورتر از قسمت شمالی ایالت قرار داشتند، باید هشدار 2 الی 3 ثانیه‌ای دریافت می‌کردند.

گرچه مزایای این هشدار اندک است، اما به مردم فرصت می‌دهد تا از یک محیط خطرناک مثل کنار یک قفسه کتاب یا نزدیکی وسایل داغ آشپزخانه دور شوند و همچنین این امکان را می‌دهد تا بچه‌ها را به یک مکان امن منتقل کنند. این اقدامات بسیار مهم و ضروری هستند، زیرا با داشتن زمان لازم برای پناه گرفتن قبل از وقوع زمین لرزه می‌توانید جان خود را نجات داده و آسیب‌ها را به حداقل برسانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*