سهمیه بندی بنزین

احتمال اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در سال آینده قوت گرفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت در سال آینده پیشنهاداتی مطرح شده است، از این رو تا پایان سال شاهد تغییر قیمت بنزین نخواهیم بود.

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد برای اینکه در سال آینده طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اجرا شود، پیشنهادهایی ارائه شده است که البته دولت برای آن در حال تدوین بودجه ویژه‌ای است، اما این طرح هنوز به مجلس ارائه نشده است تا برای آن تصمیم‌گیری شود. وی افزود با در نظر گرفتن شرایط فعلی احتمال اینکه در حوزه بنزین تا پایان سال اتفاقی رخ دهد بسیار بعید به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد اجرای این طرح در سال جاری منتفی خواهد بود.

سهمیه بندی بنزین چه زمانی اجرا می‌شود؟

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود موضوع سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین یک موضوع فراتر از کمیسیون انرژی محسوب می‌شود که می‌بایست تصمیم‌گیری آن در سطح کلان انجام شود. وی در مورد استفاده از کارت سوخت شخصی توسط مالکان وسایل نقلیه نیز عنوان کرد با توجه به شرایط فعلی و همچنین ثابت بودن قیمت بنزین، تا پایان سال در میزان استفاده از کارت سوخت شخصی تغییری ایجاد نخواهد شد. گفتنی است از 22 مرداد سال جاری استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شد، اما با توجه به نبود ابزار قیمتی و یکسان بودن قیمت بنزین بسیاری از مالکان وسایل نقلیه به استفاده از کارت سوخت شخصی تمایلی ندارند و در حال حاضر فقط از 15 درصد کارت‌های سوخت شخصی استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*