گوشی زنفون ۴

ایسوس گوشی زنفون ۴ خود را به اندروید ۹ آپدیت نمی‌کند!

طبق اعلام رسمی شرکت ایسوس٬ علیرغم انتشار نسخه‌های آزمایشی اندروید 9 برای گوشی زنفون ۴ (Asus ZenFone 4)٬ متاسفانه این دیوایس نمی‌تواند اندروید پای را دریافت کند.

ما در زمانی از سال هستیم که شرکت‌های گوشی‌ساز در حال توسعه‌ی آخرین نسخه‌ی پلتفرم اندروید هستند. این در مورد شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی صدق می‌کند. آن‌ها در حال کار روی ارائه‌ی رام مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی‌های خودشان هستند. با این حال در بخش دیگری از بازار٬ شرکت‌هایی نیز وجود دارند که همچنان تلاش می‌کنند نسخه‌ی پیشین اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر کنند. یکی از آن‌ها ایسوس است که وعده داده بود به‌روزرسانی اندروید 9 را برای گوشی سال 2017 خود به نام زنفون ۴ عرضه کند٬ اما به نظر می‌رسد در عمل به این تعهد ناکام مانده است.

سازنده‌ی تایوانی آپدیت اندروید 7 نوقا را برای این گوشی منتشر کرده بود و در فاصله‌ای کم از زمان عرضه٬ اندروید 8 اوریو را نیز در اختیار آن قرار داد. اوایل سال جاری بود که ایسوس نسخه‌ی آزمایشی اندروید 9 پای را برای این گوشی قدیمی منتشر کرد. همین باعث امیدواری صاحبان زنفون 4 شد تا بتوانند طعم این نسخه از اندروید را نیز با گوشی خود بچشند. حال به نظر می‌رسد رویای آن‌ها بر باد رفته است و ایسوس انتشار این نسخه را لغو کرده است.

بر اساس یک گزارش جدید از سوی اندروید پلیس٬ ایسوس زنفون 4 نمی‌تواند به‌روزرسانی اندروید 9 را دریافت کند. این یک اعلامیه‌ی رسمی است که توسط خود کمپانی در تالار گفتگوی ZenTalk منتشر شده است.

به منظور حفظ عملکرد و پایداری سیستم زنفون ٬4 ایسوس برنامه‌ای برای آپگرید آن به اندروید 9 (پای) ندارد٬ اما همچنان به توسعه‌ی اندروید اوریو برای آن ادامه می‌دهد.

نسخه آزمایشی اندروید 9 برای زنفون ۴ موجود است

البته ایسوس اعلام کرده است که همچنان کاربران می‌توانند نسخه‌ی آزمایشی اندروید پای را توسط این گوشی دریافت کرده و روی دیوایس خود نصب کنند. با این حال نباید انتظار پشتیبانی روتین از آن را داشته باشند. ما همه می‌دانیم که زنفون 4 یک گوشی متعلق به نزدیک 3 سال پیش است و انتظاری هم نداشتیم که اندروید جدید را دریافت کند٬ اما خود سازنده بود که انتشار اندروید پای برای این گوشی را اعلام کرده بود و حالا با لغو انتشار آن٬ کاربرانش را ناامید کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*