مخفی کردن حفره روی نمایشگر

مخفی کردن حفره روی نمایشگر گوشی؛ ایده جدید ZTE برای طراحی بدون حاشیه

قرار دادن دوربین سلفی روی نمایشگر، شبیه به یک حفره، یکی از راهکارهای دستیابی به طراحی بدون حاشیه محسوب می‌شود. جدیدترین دستاورد در این زمینه، روشی برای مخفی کردن حفره روی نمایشگر است.

گوشی‌های هوشمند منعطف، مجهز به نمایشگرهای انعطاف‌ پذیر، امروز داغ‌ترین دسته‌بندی در دنیای موبایل به شمار می‌روند. البته به جز سامسونگ و هواوی سایر گوشی‌سازان تا امروز به نتیجه خاصی در این زمینه نرسیده و قادر به تولید یک گجت منعطف نشده‌اند. علاوه بر آن‌ها، شرکت‌های محدودی توسعه چنین دستگاه‌هایی را در دست اقدام قرار داده‌اند. برای بیشتر گوشی‌سازان، امروز مهم‌ترین چالش، کاهش حاشیه اطراف نمایشگر گوشی‌های هوشمند است.

در این مسیر، یکی از متفاوت‌ترین ایده‌ها قرار دادن یک بریدگی بالای نمایشگر بود تا به لطف آن، به جای سرتاسر لبه بالایی صفحه نمایش، تنها قسمتی از آن، در بر دارنده سنسورها، ضخامت قابل توجهی داشته باشد. ایده بعدی، قرار دادن بزرگترین سنسور در این قسمت یعنی دوربین سلفی در گوشه‌ای از نمایشگر بود. در راهکار دوم، سنسور کمتر مزاحم نمایش محتویات روی نمایشگر می‌شود، اما همچنان جلب توجه می‌کند. ایده جدید ZTE برای مخفی کردن حفره روی نمایشگر این مشکل را از بین خواهد برد.

بعد از رونمایی اولین گوشی‌های هوشمند دارای دوربین سلفی روی صفحه نمایش، برخی کاربران ایده‌‌ای خلاقانه‌ای به منظور استفاده از والپیپرهای متفاوت برای مخفی کردن آن ارائه کردند. البته این تکنیک تنها زمانی که در صفحه خانه قرار داشته باشید جوابگو است و با رفتن به سایر قسمت‌های رابط کاربری سیستم عامل، همچنان عنصر به ظاهر مزاحم را در گوشه پنل مشاهده خواهید کرد.

روشی متفاوت برای مخفی کردن حفره روی نمایشگر

بر اساس پتنتی که شرکت زد تی ای مدتی قبل به ثبت رساند، این شرکت در پی تعمیم ایده بالا به راهکاری خلاقانه‌تر است. بر اساس تصویر این پتنت که توسط وب سایت Lets Go Digital رویت و منتشر شد، دوربین سلفی، در مقایسه با سنسور آن در گوشی‌های کنونی دارای حفره روی نمایشگر، بالاتر و موازی آیکون‌ها در نوار نوتیفیکیشن قرار خواهد گرفت. البته این تکنیک زمانی عملیاتی است که رابط کاربری سیستم عامل اندروید بر اساس چینش جدید سنسور دوربین سلفی روی نمایشگر سفارشی‌سازی شده باشد.

مخفی کردن حفره روی نمایشگر

نکته دیگری که در تصویر این پتنت زد تی ای جلب توجه می‌کند، عبارت “Sound-on-Display” است. با نگاه دقیق به حاشیه بالای نمایشگر، هیچ اسپیکر روگوشی دیده نمی‌شود، در نتیجه زد تی در در گوشی یا گوشی‌های هوشمند مجهز به حفره نمایشگر مخفی آتی خود، از تکنولوژی تولید صدا با ایجاد ارتعاش روی نمایشگر استفاده می‌کند. پیش از این هواوی پی 30 پرو و ال جی جی 8 با بهره بردن از این فناوری تولید شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نویسنده عزیز این مطلب،یکی از گوشیهای سامسونگ با فناوری ارتعاش صفحه نمایش A80 هست و تو میان رده های سری A 2019 بازم از این نوع تکنولوژی استفاده شده