ویندوز 10X

اطلاعات تازه‌ای از ویندوز 10X مایکروسافت منتشر شد + عکس

اطلاعات و تصاویر تازه‌ای از ویندوز 10X مایکروسافت به دست آمده است. Windows 10X سیستم عامل جدید مایکروسافت برای دیوایس‌های مجهز به نمایشگر دوگانه و  منعطف است.

در رویداد گذشته‌ی مایکروسافت، ما با تمام محصولات سخت افزاری جدید این شرکت ردموندی آشنا شدیم که در میان آن‌ها سرفیس دو و سرفیس نئو شاید جذاب‌ترین محصولاتی بودند که آن‌ها را ملاقات کردیم. حالا اطلاعاتی از سیستم عامل جدید مایکروسافت به نام ویندوز 10X به دست آمده است که ظاهرا قرار است همراه با سرفیس نئو به بازار عرضه شود.

ما می‌دانستیم که این سیستم عامل مختص دیوایس‌های منعطف و مجهز به نمایشگر دوگانه توسعه پیدا کرده است، اما حالا متوجه آن نیز شده‌ایم که ویندوز 10 ایکس به دنیای لپ تاپ‌ها نیز قدم خواهد گذاشت. سندی از مایکروسافت توسط WalkingCat به دست آمده است که شامل اطلاعات مختلفی از سیستم عامل جدید این شرکت است.

ویندوز 10X

ویندوز 10X فقط مختص تبلت‌ها نیست

این اطلاعات نشان می‌دهند که نسخه‌ی جدید ویندوز 10 فقط مختص تبلت‌ها توسعه پیدا نکرده است. آن میزبان‌های مختلفی خواهد داشت که می‌خواهند تجربه سنتی‌تر نوار وظیفه در سمت چپ را ارائه کنند. آیکون‌های نوار وظیفه نیز چنین تغییر مشابهی را تجربه خواهند کرد. این می‌تواند زمانی که از سرفیس نئو در حالت لپ تاپی استفاده می‌کنید، ضروری باشد، اما مایکروسافت این سیستم عامل را فقط مختص چنین دیوایسی توسعه نداده و به نظر می‌رسد محصولات مختلفی با بهره‌گیری از آن روانه‌ی بازار خواهند شد.

ویندوز 10X

در میان تمام تغییرات ظاهری این سیستم عامل، منوی استارت متفاوت آن نیز جلب توجه می‌کند. مایکروسافت نام این منو را “Launcher” گذاشته است. در این بخش، شما راه‌های دسترسی بیشتری برای مشاهده‌ی نتایج جستجوی اینترنتی خود را در اختیار خواهید داشت.

ویندوز 10X

علاوه بر این، جستجو در خود دیوایس و در بین اپلیکیشن‌ها و اسناد نیز از طریق همین بخش انجام می‌شود. در اینجا یک حالت تشخیص هویت برای دسترسی به دیوایس نیز در نظر گرفته شده است. این قابلیت بر پایه‌ی پلتفرم Windows Hello Face است و تشخیص هویت از طریق چهره‌ی کاربر را ممکن می‌سازد.

ویندوز 10X

از دیگر قابلیت‌های جدید این سیستم عامل می‌توان به یک فایل اکسپلورر جدید به نام “Modern File Explorer” اشاره کرد که بر پایه‌ی نسخه‌ی به‌روزتر استاندارد (Universal File App (UWP ایجاد شده است. این فایل منیجر برای دیوایس‌های لمسی و دسترسی به اسناد Office 365 بهینه شده است. شما برای دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در وان درایو نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. بخش‌های مدیریت نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع نیز دیگر بخش‌هایی بوده‌اند که پیشرفت‌های مختلفی در آن‌ها حاصل شده است.

ما انتظار داریم مایکروسافت، ویندوز 10 ایکس را همراه با سرفیس نئو در سال آینده عرضه کرده و به مرور از آن در دیگر محصولات خود نیز استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*