تویوتا ای-ریسر کانسپت

معرفی تویوتا ای-ریسر کانسپت ؛ با آینده خودروهای اسپرت آشنا شوید

تویوتا ای-ریسر کانسپت معرفی شد. شرکت تویوتا در نمایشگاه توکیو 2019 از خودرو اسپرت آینده‌نگرانه خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت تویوتا قبل از اینکه برخی از محصولات خود را در نمایشگاه توکیو 2019 به معرض نمایش بگذارد، تا حدودی آنها را معرفی کرده بود، اما این شرکت خودروسازی ژاپنی محصولات ویژه‌ای را به این نمایشگاه آورده است که تویوتا ای-ریسر کانسپت (Toyota e-Racer) نیز یک سورپرایز محسوب می‌شود. این خودرو را می‌توان آینده خودروهای اسپرت دانست.

مشخصات تویوتا ای-ریسر کانسپت

تویوتا ای-ریسر کانسپت

شرکت تویوتا در خصوص خودرو مفهومی خود جزئیات زیادی را اعلام نکرده است، اما می‌توانیم بگوییم تویوتا ای-ریسر کانسپت یک خودرو اسپرت به شمار می‌رود که دارای طراحی رادیکال و کاکپیت باز است. نکته جالب توجه در این خودرو این است که در آن از شیشه جلو استفاده نشده است. راننده در مرکز خودرو می‌نشیند و در مقابل خود یک غربیلک فرمان با طراحی آینده نگرانه وجود دارد.

تویوتا ای-ریسر کانسپت

بر روی فرمان عینک‌های دیجیتالی مخصوصی قرار دارد و زمانی که راننده آن را بر روی چشمان خود بگذارد، برخی از اطلاعات خودرو چون سرعت لحظه‌ای، وضعیت دنده و وضعیت باتری را مشاهده خواهد کرد. علاوه بر این، چنین عینک‌هایی دارای عملکرد واقعیت مجازی بوده و این توانایی را دارند تا یک مسابقه گرندپری را برای راننده شبیه‌سازی کنند.

تویوتا ای-ریسر کانسپت

در پشت راننده برای تک سرنشین این خودرو صندلی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که می‌تواند به صورت مستقیم در پشت راننده بنشیند و از همان واقعیت مجازی بهره ببرد. برای این بخش در صندلی عقب نیز مقابل سرنشین یک نمایشگر و هدست تعبیه شده است. خودرو مفهومی تویوتا ای-ریسر دارای دو رنگ بدنه بوده و چرخ‌ها نیز از بدنه اصلی مستقل هستند. این خودرو همچنین از چراغ‌های LED و عناصر C شکل برخوردار است. هرچند امروزه خودروهای آینده از سیستم‌های الکتریکی بهره می‌برند و یا به صورت کاملا خودران خواهند بود، اما چنین موضوعی باعث توقف تولید خودروهای اسپرت نخواهد شد.

تصاویر کانسپت تویوتا ای-ریسر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*