هواوی HiCar

قابلیت هواوی HiCar امکان کنترل خودرو با گوشی هوشمند را فراهم می‌کند

قابلیت هواوی HiCar اخیرا توسط این غول تکنولوژی چینی معرفی شده است که این ویژگی به آسانی امکان کنترل خودرو را با گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

بسیاری از افراد هواوی را با گوشی های هوشمند و تجهیزات مخابراتی این شرکت می‌شناسند؛ این در حالی است که هواوی در عرصه‌های دیگر فناوری نیز فعالیت قابل توجهی دارد. فناوری کنترل هوشمند خودرو یکی از این زمینه‌هاست که هواوی با پلتفرم HiCar وارد آن شده است.

آشنایی با قابلیت هواوی HiCar

هواوی به تازگی قابلیت Huawei HiCar را در قالب رابط کاربری EMUI 10 معرفی کرده که به سادگی امکان کنترل کردن خودرو را با گوشی هوشمند فراهم می‌کند. هواوی HiCar چند قابلیت را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ امکان کنترل عملکردهای خودرو از طریق گوشی یکی از آنها است که شامل مواردی چون تهویه مطبوع، وضعیت پنجره‌ها، برف پاک‌کن و چراغ‌های خودرو می‌شود.

هواوی HiCar

علاوه بر این، کاربر می‌تواند از طریق هواوی HiCar اقدام به گرفتن عکس یا ضبط ویدیو با دوربین‌های خودرو کند که می‌تواند در مواردی بسیار کاربردی باشد. حتی می‌توان تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با دوربین‌های خودرو را به اشتراک گذاشت. یکی دیگر از قابلیت‌های این فناوری آن است که از گوشی هواوی می‌توان به عنوان ریموت خودرو استفاده کرد و عملیات قفل کردن و قفل‌گشایی خودرو و فعال کردن سیستم دزدگیر را با گوشی هوشمند انجام داد.

هواوی HiCar

هنگامی که گوشی هوشمند و خودروی کاربر به یکدیگر متصل شوند، بر روی نمایشگر خودرو کارت‌های ویژه‌ای چون یادآوری رویدادها، حرکت به سمت مقصد انتخابی، پخش موسیقی، پاسخ به تماس‌ها و دسترسی به دستیار صوتی نمایش داده می‌شود. در واقع این کارت‌ها امکان انجام سریع و آسان کارها را میسر می‌کنند.

هواوی HiCar

باید توجه کرد که HiCar یک پلتفرم است و نمی‌توان به عنوان یک اپلیکیشن قابل دانلود به آن نگاه کرد. از آنجایی که پشتیبانی از کنترل خودروها مستلزم دسترسی داشتن به API سازندگان خودرو است، استفاده از این فناوری به همکاری نزدیک با تولیدکننده خودرو نیاز دارد. هواوی فناوری HiCar را به سازندگان مختلف خودرو می‌فروشد تا آن را به سیستم‌های فعلی محصولات خود اضافه کنند.

قابلیت HiCar هواوی ابتدا برای گوشی‌های پرچم‌دار سری Huawei Mate 30 ارائه می‌شود. بنا بر اعلام هواوی، از آنجایی که این تکنولوژی، یک قابلیت پیشرفته محسوب می‌شود، در حال حاضر تنها گوشی های رده بالا و پرچم‌دار این قابلیت را دریافت می‌کنند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*