اپلیکیشن Xbox One Console Streaming

با اپلیکیشن Xbox Game Streaming بازی‌های ایکس باکس را روی گوشی خود اجرا کنید

کمپانی مایکروسافت از اپلیکیشن Xbox Game Streaming پرده برداری کرد. به لطف این برنامه٬ صاحبان ایکس باکس وان می‌توانند بازی‌های کنسول خود را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنند.

یکی از مدیران ایکس باکس اعلام کرده است که تمام آزمایش‌کنندگان ایکس باکس وان شامل اینسایدرهای ایکس باکس در دو برنامه‌ی Alpha و Alhpa Skip-Ahead در بریتانیا و ایالات متحده٬ هم اکنون می‌توانند از سرویس استریک ایکس باکس وان استفاده کنند. به لطف این سرویس٬ شما می‌توانید از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی خود٬ بازی‌های ایکس باکس وان را اجرا کنید.

بهترین بخش قضیه اینجاست که شما می‌توانید به لطف این سرویس تمام بازی‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 نصب شده روی کنسول بازی خود را بدون هرگونه محدودیتی روی دیوایس خود اجرا کنید.

نیازمندی‌های اپلیکیشن Xbox Game Streaming

  • یک گوشی یا تبلت که اندروید 6 یا بالاتر را اجرا می‌کند
  • یک گوشی یا تبلت که به بلوتوث 4 یا بالاتر مجهز است
  • یک دسته ایکس باکس وان بلوتوثی

برای استفاده از این ویژگی٬ دو نیاز وجود دارد. اول و مهم‌تر از همه شما نیاز به یک دیوایس اندرویدی دارید. مایکروسافت هیچ صحبتی از برنامه‌های خود برای پلتفرم آی او اس نکرده است. در مرحله‌ی دوم٬ شما نیاز به NAT باز یا متوسط دارید٬ حداقل پهنای باند برای بارگذاری 4.75 مگابیت بر ثانیه است و 9 مگابیت بر ثانیه بهترین حالت ممکن است. نرخ تاخیر شما باید 128 میلی‌ثانیه (برای تجربه‌ی بهتر 60 میلی‌ثانیه یا کمتر) باشد و کنسول ایکس باکس وان شما نیز باید روشن باشد.

در مورد نیازمندی‌های گوشی هوشمند اندرویدی نیز اعلام شده است که دیوایس شما باید اجرا کننده‌ی اندروید 6 به بالا باشد و از بلوتوث نسخه 4 پشتیبانی کند تا بتوانید یک کنترلر بیسیم بلوتوثی را به گوشی خود وصل کرده و با نصب نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن Xbox Game Streaming به اجرای بازی‌های روی کنسول خود از طریق گوشی‌تان بپردازید.

همانطور که گفتیم٬ این ویژگی فقط برای آزمایش کنندگان اولیه در دسترس است؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که این یک پیش‌نمایش است. بی‌شک به زودی تمام کاربران کنسول بازی شرکت مایکروسافت نیز می‌توانند از این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن را می‌توانید در زیر دانلود کنید.