رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

هرآنچه باید از رابط کاربری One UI 2 سامسونگ بدانید

سامسونگ رابط کاربری One UI 2 بر پایه‌ی اندروید 10 را تا چندی دیگر برای گوشی‌های خود منتشر خواهد کرد. اگر کنجکاو هستید که این به‌روزرسانی بزرگ چه ویژگی‌های جدیدی را در بر می‌گیرد، این مطلب را مطالعه کنید.

سامسونگ در هفته‌ای که گذشت٬ خبرهای زیادی را در مورد گوشی‌های آینده و نرم افزار درون آن‌ها ارائه کرده است. این اطلاعات همگی در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2019 سامسونگ که در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد٬ به اشتراک گذاشته شدند. سامسونگ آینده‌ی گوشی‌های منعطف که از طراحی الهام گرفته‌ای از گوشی‌های تاشو قدیمی برخوردارند را در این کنفرانس به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین جزئیات جدیدی را نیز در مورد به‌روزرسانی نرم افزاری One UI 2 ارائه کرده است.

رابط کاربری One UI 2 اهمیت زیادی برای گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ دارد

ما باید اعتراف کنیم که One UI سامسونگ به طور قطع٬ بهترین پوسته‌ی سفارشی برای پلتفرم اندروید است. به نظر می‌رسد این شرکت متوجه اشتباهات خود در رابط کاربری تاچ ویز شده است و سرانجام با درس گرفتن از گذشته٬ یک رابط کاربری مناسب را طراحی کرده است که می‌تواند کاربران را جذب خودش کند. سامسونگ پیشتر قابلیت‌های جدیدی که به گوشی‌هایش اضافه خواهد شد را معرفی کرده است. علاوه بر این، سامسونگ تجربه کاربری خودش را از طریق دیگر محصولاتش نظیر گجت‌های پوشیدنی و دستگاه‌های منعطف (گلکسی فولد) خود در معرض دید همگان گذاشته است.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

یک رابط کاربری با طراوت، متمرکز بر استفاده‌ی یک دستی

یکی از مهم‌ترین مواردی که سامسونگ در رابط کاربری جدید خودش سعی کرده روی آن کار کند، کاهش سرعت آن بوده است. در واقع این شرکت می‌خواهد سرعت تغییرات متحرک در اکوسیستم خود را بکاهد. به همین خاطر ما شاهد کاهش سرعت پایین آمدن نوتیفیکیشن‌های پاپ آپ، سایه‌ی تنظیم صدا و دیگر المان‌ها هستیم. یکی دیگر از موارد مهم می‌تواند بهبود قابلیت کنترل دیوایس با یک دست باشد. با این به‌روزرسانی جدید، تمام اپلیکیشن‌های پیشفرض خود گوشی، فعل و انفعالات خود را در بخش پایینی صفحه به نمایش می‌گذارند. این قابلیتی است که گوشی‌های منعطف در آینده آن را به نمایش خواهند گذاشت.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

سیستم گسترده‌ی حالت عریض و دسترسی پذیری بیشتر

حالت تیره هم اکنون در اولین نسل One UI نیز حضور دارد، با این حال تجربه‌ای که ارائه می‌کند در به‌روزرسانی بعدی رابط کاربری سامسونگ بهبود پیدا کرده‌تر خواهد بود. حتی گوگل نیز تصمیم گرفته تا یک حالت تیره را در خود اندروید خام بگنجاند. اکنون سامسونگ وعده می‌دهد این حالت برنامه‌ها و عناصر تجربه کاربری بیشتری را پوشش دهد. از آنجایی که گوگل نیز آن را در قطعه کدهای اندروید قرار داده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم برنامه‌های متفرقه‌‌ی بیشتری به ارائه کننده‌های این حالت بپیوندند.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

غول کره‌ای همچنین تمرکز بیشتری را روی دسترسی پذیری بیشتر قرار داده است. در رابط کاربری One UI 2 پیشرفت‌های شنوایی و دیداری وجود دارد که می‌توانند بر اساس نیازهای کاربر سفارشی شوند. علاوه بر این، سامسونگ یک کیبورد با کنتراست بالا را نیز توسعه داده که می‌تواند حروف واضح‌تری داشته باشد. برنامه‌های پیشفرض سامسونگ نیز با رنگ‌های پرجنب و جوش خود جذاب‌تر خواهند بود.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

برنامه‌ی سلامت دیجیتال (Digital Wellbeing) نیز با مدیریت مدت استفاده از نمایشگر و حالت تمرکز، بازسازی عمیقی را تجربه کرده است.

پیشرفت‌های صوتی

سامسونگ همچنین می‌خواهد تجربه‌ی صوتی کاربرانش را در آینده بهبود ببخشد. دومین نسخه از One UI ارائه کننده‌ی گزینه‌ای است که می‌تواند صدای محیط پیرامون شما را تقویت کند. در حال حاضر این تنها پیشرفت صوتی است، ولی امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ

اگر شما صاحب گوشی گلکسی اس 10 یا نوت 10 هستید، می‌توانید هم اکنون همه‌ی این ویژگی‌های جدید را به واسطه‌ی به‌روزرسانی ارسال شده برای دیوایس‌تان تجربه کنید. با این حال توجه داشته باشید که این نسخه هم اکنون آزمایشی است و هنوز به مرحله‌ی پایدار نرسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*