گوشی Cat S52

گوشی Cat S52 معرفی شد؛ به استحکام خودروهای زرهی اما متفاوت در طراحی

گوشی Cat S52 تازه‌ترین راگد فون شرکت کاترپیلار است. شاید پربیراه نباشد اگر بگوییم کت اس 52 به آیفون 5 شباهت دارد؛ با ابعاد بزرگ‌تر و البته سیستم عامل اندروید.

برند Cat بیشتر به عنوان تولید کننده‌‌ی ماشین آلات سنگین شناخته می‌شود؛ اما این کمپانی در صنعت موبایل هم فعالیت دارد و گوشی‌های هوشمندی را وارد بازار می‌کند که استحکام و ظاهر تانک مانندی دارند. این گوشی‌های مقاوم امروزه خیلی کمیاب نیستند و توسط برندهایی نظیر پاناسونیک و سامسونگ هم عرضه می‌شوند. ولی طراحی گوشی Cat S52 نه مانند یک راگد فون؛ بلکه مشابه موبایل‌های ضخیم چند سال قبل است.

مشخصات گوشی Cat S52

حاشیه‌های عریض و لبه‌های صاف آلومینیمی، چهره‌ی کلاسیکی به این گوشی هوشمند داده‌اند؛ هرچند پنل پشتی دستگاه که ساختاری از TPU (پلی یورتان ترموپلاستیک) دارد، یادآور یک گوشی پریمیوم کلاسیک نیست.

با وجود طراحی متفاوت، کت S52 هم مانند نیاکان خود یک گوشی مقاوم محسوب می‌شود. برخورداری از استاندارد IP68 (ضد آب و غبار) و استاندارد نظامی MIL-STD-810G برای مقاومت در برابر شوک و حرارت، گواه این ادعا هستند. حتی کمپانی سازنده برای جلوگیری از خش افتادن گوشی، گوریلا گلس 6 را به‌کارگیری کرده است.

اما متاسفانه از لحاظ پرفورمنس، گوشی Cat S52 پاسخگوی انتظارات نیست. در بهترین حالت باید آن را یک دستگاه میان رده درنظر بگیریم که از تراشه هلیو P35 مدیاتک و 4 گیگ رم قدرت می‌گیرد. البته با استفاده از کارت حافظه، فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی آن را می‌توانید افزایش دهید. صفحه نمایش 5.65 اینچی آن هم در قیاس با موبایل‌های امروزی، کوچک محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه رزولوشن آن تنها 1440 در 720 پیکسل است. در پشت دستگاه یک دوربین 12 مگاپیکسلی قرار داد و برای اولین بار، حسگر اثر انگشت را نیز در گوشی Cat شاهد هستیم.

قیمت گوشی Cat S52 برای فروش در اروپا 499 یورو (معادل 554) دلار است. شاید مدل‌های مقاوم دیگری هم با مشخصات فنی بهتر در بازار یافت بشوند، ولی معمولا دوبرابر گران‌ترند. از سوی دیگر، با اضافه شدن استانداردهای نظامی به پرچمداران امروزی، محصولات کاترپیلار در حال از دست دادن این برتری خود هستند.

نگاهی به گوشی جان سخت کت اس ۵۲