موبایل منعطف موتورولا ریزر

نخستین تصاویر از موبایل منعطف موتورولا ریزر انتشار یافت؛ خوش‌نقش و خاطره‌انگیز

موبایل منعطف موتورولا ریزر (Motorola Razr) یکی از گوشی‌های مورد انتظار سال 2019 بوده؛ حالا کمتر از دو هفته تا برگزاری مراسم رونمایی، نخستین تصاویر مطبوعاتی آن به بیرون درز کرده است.

تصویر زیر که توسط افشاگر سرشناس «ایوان بلس» منتشر شده، شکوه نسل جدید موتورولا Razr را نشان می‌دهد؛ اما زاویه مناسبی برای دیدن نحوه تاشدن گوشی ندارد. در ادامه، عکس‌های بیشتری هم روی خروجی دو سایت MobielKopen و PCMag قرار گرفت که دید بهتری از طراحی موبایل منعطف موتورولا ریزر ارائه می‌دهند.

در نگاه اول، این گوشی منعطف شبیه ریزر وی 3 جلوه می‌کند که 15 سال قبل عرضه شده بود؛ ولی با نگاه دقیق‌تر، تفاوت‌هایی را می‌توان یافت. مثلا حالا چانه دستگاه کمی باریک‌تر است و از حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کند.

موبایل منعطف موتورولا ریزر

مشخصات موبایل منعطف موتورولا ریزر

صفحه نمایش 6.2 اینچی OLED گوشی به لطف لولای بازطراحی شده، از وسط تا می‌شود. در بالای آن هم یک ناچ وجود دارد که اسپیکر مکالمه و سنسورها در آن جای می‌گیرند. البته نباید انتظار سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، مانند گوگل پیکسل 4 یا اپل آیفون 11 را داشته باشیم.

موبایل منعطف موتورولا ریزر از وجود یک نمایشگر ثانویه 2.7 اینچی نیز بهره می‌برد که اطلاعاتی چون ساعت، تاریخ، شرایط جوی و نوتیفیکیشن‌ها را نشان می‌دهد. ظاهرا هنگام تصویربرداری در حالت Night Mode هم کاربرد دارد. امسال این کمپانی به استفاده از سنسورهای 48 مگاپیکسلی علاقه نشان داده است؛ پس شاید تک دوربین پشتی Razr هم دارای چنین سنسوری باشد.

گزارش‌ها از تجهیز دستگاه به اسنپدراگون 710 کوالکام حکایت دارند. این چیپست در نیمه‌های 2018 معرفی شده بود و در سال جاری، اسنپدراگون 730 جای آن را گرفت؛ اما هنوز قادر است سطح مناسبی از عملکرد را ارائه دهد. ناگفته نماند که گوشی‌هایی مانند نوکیا 8.1، شیائومی می 9 لایت و اچ تی سی U19e هم از همین تراشه قدرت می‌گیرند.

وجود 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی نیز در زیر بدنه دستگاه قابل انتظار است؛ اما شایعاتی از تولید نسخه 6+128 گیگابایتی هم شنیده می‌شود. ظاهرا اجزای داخلی دستگاه را یک باتری 2730 میلی‌آمپر ساعتی تکمیل می‌کند که درباره دوام شارژ آن، ابهاماتی وجود دارد.

تاریخ عرضه و قیمت موتورولا ریزر انعطاف پذیر

موتورولا اخیرا دعوت‌نامه‌هایی به تاریخ 13 نوامبر (22 آبان) ارسال کرده و نوید رونمایی از یک محصول مورد انتظار را داده است. با این حساب، به نظر می‌رسد پیش از کریسمس شاهد عرضه‌‌ی موتورولا Razr در برخی بازارها خواهیم بود. انتظار می‌رود در آمریکا، این گوشی منعطف با قیمت 1500 دلار به فروش برسد؛ یعنی خیلی گران‌تر از موبایل‌های پریمیوم استاندارد، ولی ارزان‌تر از سامسونگ گلکسی فولد که 1980 دلار قیمت دارد.