حباب عجیب

کشف یک حباب عجیب و با ظاهری فرازمینی در عمق 17 متری آب + ویدیو

اخیرا یک حباب بزرگ و با ظاهری فرازمینی در حوالی بقایای یک کشتی غرق شده در شمال کشور نروژ کشف شده است. ویدیویی که این حباب عجیب را به تصویر کشیده، تاکنون بیش از 600 هزار بازدید در یوتیوب داشته!

عموم مردم معتقدند که اگر به دنبال ناشناخته‌های بشر هستیم، باید به آسمان بالای سرمان نگاه کنیم. اما بسیاری از دانشمندان باور دارند که دنیای زیر آب‌های کره زمین، اگر ناشناخته‌تر از سیارات و اجرام آسمانی غیر زمینی نباشند، مطمئنا دست کمی هم از آن‌ها ندارند. علم بشر هنوز به حدی نرسیده که بتواند از اسرار اعماق آب ها پرده بردارد و به همین علت هرگاه که یک غواص وارد آب‌های عمیق می‌شود، این شانس را دارد که اتفاقی عجیب و باورنکردنی را ثبت و رویت کند! به عنوان مثال اخیرا یک غواص به طور کاملا اتفاقی موفق به کشف یک حباب عجیب شد که با ظاهر فرازمینی خودش، توجهات بسیاری را توانست از اقصی نقاط دنیا معطوف به خود کند.

حباب عجیب در آب‌های شمال نروژ

در استان هوردالاند (Hordaland) واقع در شمال کشور نروژ، آبدَره‌های طویل و مشهور زیادی وجود دارد. آبدَره یا فیورد (Fjord) درواقع به آبراهه‌ای گفته می‌شود که در میان دو دیواره طبیعی قرار گرفته است. این دیواره‌های طبیعی را معمولا صخره‌ها و کوه‌ها تشکیل می‌دهند. یکی از بزرگترین و مشهورترین آبدَره‌های کشور نروژ، اورستافیوردن (Orstafjorden) یا “آبدره اورستا” نام دارد که البته اغلب به صورت اورستافیورد (Orstafjord) تلفظ می‌شود. این آبدره در کنار دو آبدره دیگر، در حوالی جزیره اوستروی (Osterøy) که جزیره‌ای با مساحت قابل توجه 328 کیلومتر مربع است، قرار گرفته است.

اورستافیورد دارای 27 کیلومتر طول، بین 1 تا 3 کیلومتر عرض و البته 639 متر عمق است! واضح است که این عمق به خودی خود می‌تواند برای یک غواص، عمقی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. اما حتی اگر این عمق 639 متری را نیز نادیده بگیریم، باز هم اورستافیورد جذابیت‌های بی‌شماری برای غواص‌ها دارد. یکی از این جذابیت‌ها، کشتی‌ای است که در زمان جنگ جهانی دوم در آب‌های این آبدره غرق شده است.

آقای رونالد راش (Ronald Raasch) که یک غواص حرفه‌ای از تیم غواصی آر ای وی اوشن (REV Ocean) یا به اختصار، رِو اوشِن است، حدودا یک ماه پیش با امید کشف اطلاعاتی جالب و مهم در رابطه با کشتی غرق شده در اورستافیورد، وارد این آبدره شد. اما چیزی که او کشف کرد به مراتب جذاب‌تر از چیزی بود که او یا دیگر اعضای رِو اوشن فکرش را می‌کردند.

او در این آبدره موفق به کشف یک حباب عجیب با ظاهری غیرمعمول و باورنکردنی شد که در عمق تقریبا 17 متری اورستافیورد قرار گرفته بود. از آنجایی که آقای راش هیچ ایده‌ای نداشت که با چه چیزی مواجه شده، تصمیم عاقلانه‌ای گرفت و بدون لمس کردن و یا دستکاری آن حباب عجیب، صرفا یک فیلم ساده از آن گرفت و این فیلم را نیز در یوتیوب به اشتراک گذاشت. تا این لحظه که این مقاله در حال نوشته شدن است، بیش از 600 هزار نفر (نزدیک به 700 هزار نفر) این ویدیو را تماشا کرده‌اند و هرکدام هم بهت زده از چیزی که مشاهده کردند، تئوری‌های خاص خودشان را در رابطه با این حباب مرموز مطرح کردند.

برخی معتقد بودند که بشر بالاخره موفق به کشف حیات فرازمینی شده و از این حباب غیرمعمول به عنوان بقایای بجا مانده از یک موجود فضایی یاد می‌کردند. برخی دیگر معتقد بودند که این حباب شفاف، مربوط به موجودی باستانی است که تاکنون بشر موفق به کشف آن نشده و بسیاری افراد دیگر هم با اشاره به داستان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی، فرضیه‌های جالبی را در رابطه با منشاء حبابی که آقای راش و تیم رِو اوشن کشف کرده بود، مطرح می‌کردند. البته عده‌ای هم بودند که اعتقاد داشتند این فیلم ساختگی است و وجود این حباب را به طور کامل رد می‌کردند که البته این افراد در اشتباه بودند چرا که صحت این ویدیو به طور کامل و قطعی توسط کارشناسان مورد تایید قرار گرفته است.

اما منشاء این حباب اسرارآمیز واقعا چیست؟ پیش از پرداختن به این موضوع، بهتر است ابتدا نگاهی به ویدیوی 2 دقیقه‌ای که آقای راش از این حباب منتشر کرده، بیاندازیم:

دانلود ویدیو

همانگونه که در ویدیو بالا هم مشاهده کردید، این حباب به معنی واقعی کلمه عجیب و غیرمعمول است. این موضوع در کنار بازدیدهای بسیار بالایی که این ویدیو داشته، دانشمندان را مجاب به اظهار نظر کرد. پس از بررسی‌های بیشتر، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این حباب عجیب درواقع محل تخم‌گذاری یک گونه از ماهی‌های مرکب است! نکته جالب اینجا است که خود دانشمندان هم دقیق نمی‌دانند که کدام گونه از ماهی های مرکب عامل بوجود آورنده این حباب است. متنی که در ادامه مشاهده می‌کنید به طور رسمی توسط تیم رِو اوشن و در حساب توئیتر آن‌ها منتشر شده:

معما حل شد! حباب ژل مانند عظیمی که رونالد راش و کاپیتان رِو اوشن یعنی نیلز بادنس (Nils Baadnes) در اوسترافیورد کشف کردند، درواقع محل تخم‌گذاری یک ماهی مرکب 10 بازویی بوده!

همانگونه که مشاهده کردید، در این توئیت به 10 بازویی بودن ماهی مرکبی که این توده مملو از تخم را بوجود آورده، اشاره شده است. اما خب اگر با ماهی‌های مرکب آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که تمام گونه‌های کشف شده از ماهی‌های مرکب دارای 10 بازو هستند! پس این موضوع عملا نمی‌تواند به ما در کشف گونه‌ای که این توده را بوجود آورده، نزدیک کند.

پرورشگاه ماهی های مرکب!

باوجود اینکه این توده تخم گذاری شده در نوع خودش منحصر به فرد است، اما دانشمندان پیش از این هم موفق به رویت چنین توده‌هایی از گونه های مختلف ماهی های مرکب شده بودند. به عنوان مثال در سال 2015 شبکه بسیار مشهور و معتبر نشنال جئوگرافیک موفق به کشف یک توده تخم گذاری شده 4 متری شد که متعلق به یک گونه ماهی مرکب به نام سرپاور پرنده نئون و با نام علمی اوماسترفس بارترامی ( Ommastrephes bartramii) بود.

همانطور که اشاره شد، این ویدیو حدودا یک ماه پیش ضبط و منتشر شده است اما دانشمندان تا همین لحظه که این مقاله در حال نوشته شدن است، در حال بررسی برای کشف گونه‌ای که باعث ایجاد این حباب شده، بوده‌اند. آن‌ها معتقدند که این حباب مرموز احتمال متعلق به یکی از دو گونه سرپاور پرنده اروپایی، با نام علمی تی ساگیتاتوس (T. sagittatus) و یا گونه‌ای بسیار کوچکتر به نام گونتاتوس فابریچی (Gonatus fabricii) است. دلیل این ادعای آن‌ها هم این است که در دریای نروژ که منبع تامین کننده آب اورستافیورد هم هست، این دو گونه به وفور یافت می‌شوند.

اما به طور کلی احتمال مشاهده چنین توده‌هایی توسط بشر چیزی نزدیک به صفر است! دلیل این موضوع هم در این واقعیت نهفته است که ماهی های مرکب ترجیح می‌دهند تخم های خود را تا سر حد امکان در اعماق اقیانوس‌ها بگذارند. معمولا این تخم‌ها در عمق بیشتر از 150 متر نسبت به سطح آب گذاشته می‌شوند اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد، توده مرموزی که توسط تیم رِو اوشن کشف شده بود، در عمق تنها 17 متری از سطح آب قرار داشت!

هنگامی که این تخم‌ها در عمق بالای 150 متری آب قرار می‌گیرند، شانس بقای بسیار بالایی پیدا می‌کنند چرا که اکثر شکارچیانی که در آب‌ها حکمرانی می‌کنند، توانایی ورود به چنین اعماقی را ندارند. اما این موضوع تنها عامل حفاظتی‌ای نیست که توسط ماهی‌های مرکب برای تخم‌هایشان درنظر گرفته می‌شود. در واقع همان چیزی که باعث عجیب شدن ظاهر این توده‌ها می‌شود، عامل حفاظتی بعدی است. همانگونه که در تصاویر و ویدیو مربوط به این توده عجیب هم مشاهده کردید، تخم‌ها داخل یک محفظه حباب مانند قرار گرفته‌اند و ماده‌ای شبیه به ژل هم دیواره این حباب را پوشانده است. هدف اصلی این حباب، به جز کنار هم نگه داشتن تخم‌ها، این است که از ورود باکتری‌ها و دیگر موجودات ریزاندامی که ممکن است باعث آلودگی و مرگ نوزادان بشوند، جلوگیری کند.

حباب عجیب

حباب عجیب کشف شده توسط تیم رِو اوشن ؛ در این حباب که درواقع یک توده مملو از تخم ماهی مرکب است، هزاران نوزاد آماده بیرون آمدن از تخم‌های خودشان و پیوستن به دنیای موجودات زنده هستند!

اما سوال دیگری که احتمالا برایتان بوجود آمده این است که چگونه این توده‌ها، انقدر بزرگ می‌شوند؟ هنوز دانشمندان پاسخی دقیق و قطعی برای این موضوع ندارند اما یک گونه از ماهی‌های مرکب به نام جی اونیکس (G. onyx) وجود دارد که توده تخم گذاری بسیار کوچکی دارد. ولی نکته جالب در رابطه با این گونه این است که جنس ماده پس از تخم گذاری، شروع به پمپاژ کردن آب دریا به داخل توده‌ای که تخم‌هایش را در آن قرار داده، می‌کند. این موضوع باعث افزایش حجم تدریجی توده تخم گذاری شده او می‌شود.

ولی با تمام این تفاسیر، احتمالا اصلی‌ترین نکته‌ای که در رابطه با کشف آقای راش و تیم رِو اوشن وجود دارد، یادآوری دوباره این موضوع به ما انسان‌ها است که ما هنوز دانش بسیار کمی در رابطه با اعماق آب های سیاره خودمان داریم. مطمئنا شکی در این نیست که تلاش برای یافتن اسرار کیهان و تمام اتفاقات مرموزی که در خارج از کره زمین در حال رخ دادن است، کاری بسیار مهم و حتی ضروری است اما با این حال این موضوع نباید باعث غافل شدن ما از آن دسته ناشناخته‌هایی شود که در سیاره خودمان پنهان شده‌اند و دسترسی به آن‌ها و همچنین کشف آن‌ها، می‌تواند به مراتب ساده‌تر از کشف اسرار کیهان باشد! قطعا بجز این حباب عجیب پدیده‌های باورنکردنی دیگری هم در سیاره ما وجود دارد که صرفا منتظر کشف شدن توسط بشر هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. شبیه عروس دریایی هستش این

  2. وقتی بخای به هر طریقی شده با تیتر زرد مردمو ترغیب به خوندن مطلبت کنی میشه این
    ظاهر فرازمینی!
    این شی فرازمینی توی زمین چیکار میکنه؟اهان فرازمینی ها اینجا گذاشتنش
    خیلی داغونین بابا

    • با سلام خدمت شما و ممنون از نظری که دادید
      ولی دوست عزیز این تیتر، یک تیتر زرد نیستش و اتفاقا اگه منبع این خبر رو هم مشاهده کنید، از عبارت ALIEN توی تیتر استفاده شده و خود ویدئوی اصلی که توی یوتیوب قرار گرفته هم همین تیتر رو داشته. ضمن اینکه تئوری های بسیار زیادی هم مبنی بر فرازمینی بودن این حباب مطرح شده بود ولی همونجوری که توی مطلب هم مشاهده کردید ما دقیقا برای جلوگیری از زرد شدن مطلب، فقط به مباحث علمی این موضوع پرداختیم
      در نهایت هم اینکه تیتر زرد، عبارتی مثل این هستش: “کشف یک حباب فرازمینی” ولی عبارتی که توی تیتر قرار داده شده، این هستش “کشف یک حباب عجیب با ظاهر فرازمینی” چون واقعا هم ظاهر فرازمینی داره ولی واضحه که منشاء زمینی داره.
      امیدوارم سوتفاهمتون برطرف شده باشه

  3. حتما توسط زباله های کارخانه ایجاد شده

  4. گجت که فقط گوشی نیست خیلی وقته که گجت نیوز بحثی در باره رادیوضبط های ترانزیستوری ساده نکردند من یک رادیوضبط توشیبا دارم البته سونی هم داشتم و بارها خراب شد و خودم تعمیرش کردم وقتی که برای خرید یک دستگاه رادیوضبط به شهر رفتم صاحب یکی ازمغازه ها گفت که دیگر از این دستگاه ها به بازار نمی آیند(ناسیونال،سونی،سانیو،توشیبا، پاناسونیک،و… واقعا چرا باید این دستگاهای به این خوبی و کارایی از بازار حذف شود؟ و جای خود را به فلش خور های خشک ثقیل التعمیر بدهند (گجت نیوز باید توضیحی بدهد) با تشکر

  5. سلام ،مطمئنا وجود فرازمینها منحصر به شباهت اشکال حیات دراقیانوسها نمیشود قطعا فرازمینها وجود دارند و قطعا خیلی خیلی چیز وجود دارد که حتی فکر کردن در باره آن هم مو را بر تن آدمی سیغ میکند! وقتی که در محدوده کوچک دید تلسکوپهای ‏TESوکپلر هزاران هزار سیاره در حال گردش به دور ستاره های خود هستند و میلیونها میلیون منظومه های ناشناخته و بهت آور در پهنه عظیم کهکشان و سیاره زمین یک ذره ناچیز در حاشیه کهکشان با انبوهی از ستاره ها و منظومه های ابر مانند درون کهکشان راه شیری ،و کهکشان راه شیری در داخل یکی از میلیاردها میلیارد کهکشان ،کهکشانی کوچک محسوب میشود و تریلیونها تریلیون کهکشانهای ناشناخته که قابل مشاهده نیستند
    حال چطور باید توجیه کرد که زمین تنها سیاره وانسان تنها موجود کیهان است‎
    باتشکر ‎

  6. گزارش عالی بود متشکرم

  7. عجب جالب ولی نمیشه ب فرازمینی ربطش داد