سفر با اتوبوس

سرمایی‌ها و گرمایی‌ها برای سفر با اتوبوس چه کنند؟

اگر از خیلی سرمایی یا گرمایی هستید، احتمالا هنگامی که می‌خواهید بلیط اتوبوس را برای سفرتان بخرید، دچار تردید می‌شود. با خود می‌گویید اگر اتوبوس سرد باشد و مریض شوم چه؟ یا اگر اتوبوس خیلی گرم باشد و دچار گرمازدگی شوم چه؟ اما همان طور که می‌دانید همه وسایل نقلیه از جمله اتوبوس، مجهز به سیستم تعدیل دما هستند که در تابستان دمای جاده‌های گرم ایران را خنک نگه می‌دارند و در زمستان گرمای مطبوعی به هوای داخل اتوبوس می‌بخشند تا شما سرما نخورید.

اما برخورد هرکدام از ما با گرما یا سرما (آن هم در سفر) متفاوت است. بعضی‌ها دوست ندارند هوای اطرافشان خیلی گرم باشد، این افراد حتی در زمستان با خودشان پتو نمی‌برند و گرمای زیاد کلافه‌شان می‌کند. بعضی‌ها هم از کوچکترین میزان سرما اذیت و حتی بیمار می‌شوند. سرمایی‌ها و گرمایی‌ها چطور می‌توانند سفر بهتری با اتوبوس داشته باشند؟ در این مطلب با هم می‌خوانیم.

سفر با اتوبوس

با چه اتوبوسی سفر می‌کنید؟

چند سالی است که اتوبوس‌های وی‌‍آی‌پی وارد ایران شده‌‎اند. این اتوبوس‌‎ها امکانات رفاهی و فنی زیادی نسبت به اتوبوس‌های قدیمی دارند و این روزها در همه مسیرهای داخلی مشغول رفت و آمد هستند. این اتوبوس‌ها علاوه بر امکاناتی مثل تا شدن صندلی، صندلی‌های مانیتوردار، یخچال و تلویزیون و اینترنت وای فای، سیستم‌های تهویه بسیار بسیار کارآمدی دارند. درست است که بلیط اتوبوس های وی‌آی‌پی گران‌تر از سایر اتوبوس‌هاست اما در روزهای خیلی گرم یا خیلی سرد، دریچه‌های تهویه که در بالای هر صندلی به شکل انفرادی قرار دارند می‌توانند سفر را برای شما خیلی راحت‌تر کنند. این دریچه‌ها در هوای سرد زمستان، گرما را مستقیما به صندلی شما می‌دهند و تابستان‌ها کاری می‌کنند که ابدا احساس گرما نکنید. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس از علی بابا را دارید، حتما در فهرست اتوبوس‌ها به شرکت‌های وی‌آی‌پی توجه کنید. همچنین وقت خرید بلیط اتوبوس در این سایت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که نقشه کامل صندلی‌های اتوبوس روی آن قرار دارد. در این صفحه صندلی‌های عقب‌تر را انتخاب کنید که با باز و بسته شدن در اتوبوس، موج هوای سرد (یا در تابستان هوای گرم) غافلگیرتان نکند.

اگر گرمایی هستید مجهز به سفر بروید

افراد گرمایی به سختی می‌توانند سرما را تحمل کنند و همیشه نیاز دارند پوشیده باشند. این افراد به خاطر حساسیتی که دارند معمولا زودتر از بقیه سرما می‌‎خورند و برای همین در سفرهای جاده‌ای هم باید بیشتر مراقب باشند. اگر تحمل سرما و سوز برای شما سخت است حتما با خودتان یک پتوی مسافرتی ببرید (به ویژه اگر مسافر جاده‌های کویری هستید که سرمایشان در زمستان و پاییز استخوان‎سوز است). وقتی تصمیم به خرید بلیط اتوبوس می‌گیرید کافی است با نرم‌افزار هواشناسی که روی همه تلفن‌های همراه هست، دمای هوا را در جاده چک کنید و متناسب با آن لباس بپوشید. حتما پلیور یا کاپشن همراه ببرید که در توقف‌های اتوبوس بتوانید راحت پیاده شوید و از هوای آزاد، بدون سرما خوردن لذت ببرید. داشتن یک فلاسک کوچک با چای، قهوه یا دمنوش گرم هم می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

سفر با اتوبوس

اگر سرمایی هستید، این موارد را فراموش نکنید

معمولا با شروع فصل سرما، اتوبوس‌ها بخاری‌هایشان را روشن می‌کنند و گرمای مطبوعی در فضای داخلی اتوبوس وجود دارد. این گرما برای افرادی که سرمایی هستند ازاردهنده است چون نه کم و زیاد می‌شود و نه می‌شود با باز کردن پنجره کمی هوای آزاد تنفس کرد. اگر گرما شما را اذیت می‌کند، بعد از خرید بلیط اتوبوس از علی بابا فورا به سراغ کمد لباستان بروید و برای زیر پلیور یا کاپشن یا مانتو پاییزه‌تان یک پیراهن نازک‌تر انتخاب کنید. وقتی در اتوبوس می‌نشینید اگر گرما اذیتتان کرد می‌توانید لباس رویی را دربیاورید و کمی نفس بکشید. علاوه بر این، کمتر لباس بردن به مقصد می‌تواند چمدان شما را هم سبک‌تر کند و سفرتان را آسان‌تر. این نکته را هم فراموش نکنید که تغییر ناگهانی در دما می‌تواند باعث سرما خوردن بشود پس حتما وقتی از اتوبوس پیاده می‌شوید لباس گرمتان را دوباره به تن کنید.

سفر با اتوبوس

مقصدتان را می‌شناسید؟

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که قبل از خرید بلیط اتوبوس باید انجام بدهید، چک کردن اب و هوا و شرایط جوی شهر مقصد است. بعضی شهرها را ما به آب و هوای معتدل و خوبی می‌شناسیم که هیچوقت ما را به دردسر نمی‌اندازند اما باران‌های پاییز حساب و کتاب ندارند و ممکن است درست در مدت اقامت ما در آن شهر، باران و سرما طوری غافلگیرمان کنند که هم سرما بخوریم و هم خاطره بدی از آن شهر پیدا کنیم. اطلاع از آب و هوا به سادگی باز کردن یک اپلیکیشن روی گوشی است. اگر گرمایی هستید و تحمل سرما را ندارید، بردن لباس گرم و استفاده نکردن آن خیلی بهتر از نبردن لباس و سورپرایز شدن است مگر نه؟

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*