خودروهای ثبت نام شده

سایپا از تحویل تمامی خودروهای ثبت نام شده در سال 97 به مشتریان خبر داد؛ بررسی یک ادعا

قائم مقام مدیرعامل سایپا گفت تمامی خودروهای ثبت نام شده و تکمیل وجه شده سال 97 این شرکت به مشتریان تحویل داده شد و این فرایند برای سایر تعهدات ادامه خواهد داشت.

مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل سایپا در خصوص آخرین شرایط تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان اعلام کرد برخی از مشتریان که در سال 97 خودرو ثبت نام کرده بودند، حتی با صدور دعوتنامه نیز به دلایل مختلفی در مهلت تعیین شده مراحل تکمیل وجه و پرداخت باقی مانده قیمت خودرو را انجام ندادند. از این رو پس از صدور دعوتنامه جدید، اگر این مشتریان خواهان تکمیل وجه باشند، خودروهای این مشتریان با قید اولویت در لیست برنامه تحویل سایپا قرار می‌گیرد.

جزئیات تحویل خودروهای ثبت نام شده سایپا

قائم مقام مدیرعامل سایپا در ادامه بیان کرد تمامی خودروهای ثبت نامی و تکمیل وجه شده سال 97 را به مشتریان این شرکت خودروسازی داخلی تحویل داده‌ایم. وی افزود البته برای برخی از مشتریان نیز از سال قبل به دلیل تحریم‌های صنعت خودرو کشور نتوانستیم خودرو مورد نظر آنها نظیر ساندرو و برلیانس را تولید کرده و به آنها تحویل دهیم؛ از این رو به این مشتریان پیشنهاداتی را ارائه کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانند از طرح تبدیل و تعین تکلیف خودرو ثبت نامی خود استفاده کنند که با این اقدام خودرو تبدیلی آنها در اسرع وقت در فهرست تحویل قرار خواهد گرفت.

مجید باقری در ادامه اظهار کرد در مورد مشتریان طرح اتوخدمت نیز طرحی را در نظر گرفته‌ایم که در صورت تعیین تکلیف وضعیت تعهد، خودرو این دسته از مشتریان در لیست فاکتور و تحویل قرار می‌گیرد. وی در پایان خاطرنشان کرد:

تیم مدیریتی جدید سایپا در بهمن 97 در شرایطی مدیریت این گروه خودروسازی را بر عهده گرفت که تعهدات این شرکت حدود 540 هزار دستگاه بود، اما  خوشبختانه با سعی و کوشش شبانه‌روزی مدیران متعهد، کارگران سختکوش، زنجیره تامین و شبکه نمایندگی‌های سایپا در سراسر کشور تا به امروز تعداد بسیار زیادی از این تعهدات معوق را به مشتریان تحویل داده و این فرایند با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

ایا واقعا سایپا تمامی خودروهای ثبت نامی قبل از سال 98 را تحویل داده است؟

با وجود این اظهارات مسئولان سایپا مبنی بر تحویل تمامی خودروهای ثبت نام شده در سال 97، بررسی‌های گجت نیوز نشان می‌دهد که این ادعا خیلی به واقعیت نزدیک نیست و هنوز بسیاری از مشتریان هستند که خودروهای خود را تحویل نگرفته‌اند. بسیاری از خریداران خودروهای طرح اتوخدمت سایپا که برخی حتی در سال 96 خودرو ثبت نام کرده بوده و در چند ماه گذشته پس از صدور دعوت نامه، تکمیل وجه کرده بودند هم هنوز خودرو خود را دریافت نکرده‌اند؛ این درحالی است که از مدت زمان حداکثر 3 ماهه تعیین شده توسط سایپا برای تحویل خودروی خریداران طرح اتوخدمت، چند ماه گذشته است.

اگر شما هم جزو آن دسته از مشتریانی هستید که هنوز برای تحویل گرفتن خودروهای ثبت نامی‌تان انتظار می‌کشید، وضعیت و مشکلات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.