توییتر

توییتر تبلیغات سیاسی را در این شبکه اجتماعی ممنوع کرد

توییتر که جزو محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود، در جدیدترین اقدام خود هرگونه تبلیغات سیاسی را در این سرویس ممنوع اعلام کرد.

جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی توییتر، کلیه تبلیغات سیاسی را در این شبکه اجتماعی محبوب ممنوع کرد. این اقدام توییتر در راستای افزایش نگرانی‌ها در خصوص رواج اطلاعات اشتباه در سراسر رسانه‌های جمعی انجام گرفته است. گفتنی است ممنوع اعلام کردن تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی با سیاست فیس بوک در تضاد است؛ چراکه که در حال حاضر فیس بوک از تبلیغات سیاسی حتی اگر اشتباه باشد نیز پشتیبانی می‌کند.

جزئیات ممنوعیت تبلیغات سیاسی در توییتر

جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی Twitter با انتشار چند پیام توییتری اعلام کرد تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی محبوب ممنوع است و اعلام کرد برخی اوقات تبلیغات اینترنتی دارای قدرت چشمگیری هستند که می‌توانند تاثیرات زیادی را به همراه داشته باشند، اما چنین قدرتی خطرهای بسیاری را در حوزه سیاست به وجود می‌آورد. در ادامه این پیام آماده است تبلیغات سیاسی در این حوزه به دلیل قدرت زیاد بر روی نوع رای افراد نیز تاثیر می‌گذارد و در زندگی چندین میلیون افراد نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

این اقدام توییتر که با سیاست فیس بوک در تضاد است، واکنش مارک زاکربرگ را به همراه داشت. مارک زاکربرگ در کنفرانسی اعلام کرد مطالب سیاسی حائز اهمیت بوده و اینکه ما تبلیغات سیاسی را کنترل نمی‌کنیم به دلیل انگیزه‌های مالی نیست؛ چراکه درآمدی که از تبلیغات سیاسی حاصل می‌شود کمتر از نیم درصد درآمد کل این شرکت است. گفتنی است مدیر برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا با واکنش به اقدام توییتر اعلام کرد، چنین تصمیمی احمقانه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*