آفیس اندروید

آفیس اندروید Word ٬ Excel و PowerPoint را در قالب یک اپلیکیشن ارائه می‌کند

کمپانی مایکروسافت٬ آفیس اندروید را با نام Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint & more منتشر کرد. این نسخه همانطور که از نامش پیداست شامل اپلیکیشن‌هایی هچون ورد٬ اکسل و پاورپوینت است.

مایکروسافت به شدت در حال سرمایه‌گذاری روی اکوسیستم اندروید است. این شرکت لانچر مخصوص خود را برای گوشی‌های اندرویدی ارائه کرده است٬ اما جدا از آن سرویس‌هایی را نیز برای ارآئه دارد. در این مجموعه٬ بهترین آن‌ها مایکروسافت آفیس است که می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر ورد٬ اکسل و پاورپوینت را ارائه کند. یک اپلیکیشن جداگانه به نام آفیس لنز نیز وجود دارد که برای اسکن اسناد از آن استفاده می‌شود. نام این نسخه از آفیس اندروید نیز “Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint & More” است.

همانطور که انتظار دارید٬ این اپلیکیشن به شما اجازه‌ی ساخت٬ ویرایش و مدیریت اسناد را روی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان خواهد داد. شما حتی می‌توانید برخی اسناد مشخص را با دوستانتان از طریق این اپلیکیشن به اشتراک بگذارید. مواردی نظیر Google’s Sheets ٬ Docs و غیره در این برنامه موجود است.

یکی از قابلیت‌های جذاب نسخه‌ی اندرویدی مایکروسافت آفیس٬ اجازه‌ی ساخت فایل‌های PDF از یک عکس یا تبدیل فایل‌های Word ٬ Excel و PowerPoint به PDF است. سپس شما می‌توانید این فایل را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن آفیس را هم اکنون از طریق پلی استور گوگل  دانلود کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم کمی تا عرضه‌ی نسخه‌های پایدارتر آن منتظر بمانید٬ چرا که می‌تواند این نسخه مملو از باگ باشد.