قیمت خودرو

ایران خودرو و سایپا مقصر افزایش قیمت خودرو هستند!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت ایران خودرو و سایپا مقصر افزایش قیمت خودرو هستند و به همین دلیل از سازمان‌های نظارتی خواستار ورود به این موضوع هستیم.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران عنوان کرد با بررسی بازار متوجه خواهید شد که فقط قیمت خودروهای پرتیراژ دو شرکت ایران خودرو و سایپا افزایش پیدا کرده است و خودروهایی که بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارند، با افزایش قیمت مواجه نشدند. وی افزود با توجه به اینکه خودروسازان خودروهای پرتیراژ خود را به خوبی به بازار عرضه نمی‌کنند، شاهد افزایش قیمت هستیم و قطعا اگر عرضه به درستی انجام شود، قیمت‌ها نیز روند افزایشی پیدا نخواهند کرد.

بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو

سعید موتمنی در ادامه بیان کرد این افزایش قیمت خودرو در شرایطی رخ داده که نرخ ارز در بازار با نوسان مواجه نشده است. از این رو در بازار خودرو نیز نباید با افزایش قیمت مواجه شویم. وی افزود بدون شک دلیل گرانی در بازار خودرو به خودروسازان داخلی مربوط می‌شود؛ چراکه آنها نیاز بازار را نتوانستند تامین کنند و با کاهش عرضه، قیمت ماشین نیز روند افزایشی پیدا کرد.

پژو 206 و پراید بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه بیان کرد در چنین وضعیتی می‌بایست سازمان‌های نظارتی نظیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به این موضوع ورود کنند و به اتفاقاتی که برای قیمت خودرو رخ داده است، پاسخ دهند. وی افزود طی دو سه هفته گذشته قیمت خودرو پژو 206 و پراید بیشتر از سایر خودروها افزایش یافته است که دلیل آن نیز به عرضه کم آنها به بازار مربوط می‌شود؛‌ برای مثال پراید 131 و پراید 111 با کاهش عرضه مواجه شدند.

لزوم ورود نهادهای نظارتی

سعید موتمنی در ادامه اظهار کرد با توجه به چنین افزایش قیمتی نهادهای نظراتی می‌بایست به این پرسش پاسخ دهند که چرا خودروسازان داخلی قادر به تامین بازار نیستند و میان قیمت بازار و کارخانه اختلاف افتاده است. وی تاکید کرد به جز ایران خودرو و سایپا شرکتی نمی‌تواند نیاز بازار به خودروهای پرتیراژ را تامین کند و در حوزه عرضه وقفه‌ای رخ داده که همین موضوع اختلاف قیمت‌ها را به صورت غیرمنطقی در پی داشته است. وی افزود اگر عرضه خودرو به درستی صورت پذیرد و خودروسازان نیاز روزانه بازار را تامین کنند، بدون شک قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت‌ها واقعی نیست؛ مردم صبر کنند

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان عنوان کرد:

هم‌اکنون چنین قیمت‌هایی واقعی نبوده و مشتریان می‌بایست صبر کنند تا خودروسازان با عرضه درست خودرو باعث کاهش آن شوند. در چنین وضعیتی کسی خودرو بخرد، در روزها یا ماه‌های آینده متضرر خواهد شد. همچنین برخی نیز بر این باورند که قرار است تولید یک خودرو متوقف شود و احتمالا قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد، به همین دلیل با ایجاد تقاضای کاذب باعث گرانی خودرو می‌شوند، اما در واقع هنگامی که تولید یک خودرو متوقف می‌شود، به تدریج ارزش آن کاهش خواهد یافت؛ زیرا خودروسازان محصول جدیدی را جایگزین خواهد کرد و مصرف‌کننده نیز خواهان خرید خودرو جدید است و خودرویی که از خطوط تولید حذف شده است را نمی‌خرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. در این کشورک بجز آنهایی که به دستمزد بخورنمیر متکی بوده و چیزی برای فروش ندارند، بقیه نه فقط از گرانی خوشحال میشوند که تا حدّ توان به آن دامن میزنند
    این رفتار بقدری مشمئزکننده و احمقانه است که جای بحث ندارد
    انکارِ مرض هم کمکی به درمانش [اگر باشد] نخواهدکرد
    بنظر شما علاج ملّتی که مازوخیستی از خودش انتقام میگیرد، چیست؟

  2. این یک واقعیت است که عامل گرانی خود سایپا است وقتی ما فروش فوری ثبت نام میکنیم تحویل نمی دهند و برای تحویل هنگامی که تماس میگیریم از زمان تحویل ابراز بی خبری میکنند!!!!

  3. خداکنه ارژون بشه مکه کسی هست تز ارزونی بدش بیاد