گوگل-سرچ گوگل-جستجوی گوگل

چگونه از لیست آخرین جستجوهای خود در گوگل مطلع شوید؟

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از لیست تمامی جستجوهای اخیرتان در گوگل مطلع شوید، ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

گوگل اطلاعات تمامی فعالیت‌های شما را ذخیره می‌کند و شما به‌آسانی می‌توانید لیست این اطلاعات را دانلود یا در صورت لزوم حذف نمایید؛ چنین قابلیتی به ما امکان مشاهده لیست جستجوهای‌مان را می‌دهد. اگر کنجکاوید که بدانید تاریخچه جستجوهای شما در گوگل شامل چه مواردی بوده یا قصد دارید برخی از موارد جستجو شده را پاک کنید، مراحل زیر را طی کنید؛ این راهکار برای یافتن لیست جستجوها در تمامی سرویس‌های گوگل شامل یوتیوب، جی میل، نقشه‌ها و … نیز صدق می‌کند.

– در مرحله اول، به سایت گوگل مراجعه کنید و مطمئن شوید که وارد اکانت‌تان شده‌اید. در صورتی که وارد اکانت‌تان نشده‌اید، این کار را انجام دهید و مجددا صفحه اصلی سایت گوگل را باز کنید.

– در مرحله دوم، وقتی وارد اکانت گوگل‌تان شدید، باید روی گزینه My Account مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

گوگل-لیست سرچ ها در گوگل-ویژگی های گوگل

– در مرحله سوم با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شوید اما باید از بخش Privacy & personalization گزینه Manage your data & personalization را انتخاب کنید.

گوگل-لیست سرچ ها در گوگل-ویژگی های گوگل

– در مرحله چهارم، از میان گزینه‌های زیاد موجود در بخش Data & personalization، برای یافتن لیست آخرین جستجوهایتان باید وارد بخش Web & App Activity شوید.

گوگل-لیست سرچ ها در گوگل-ویژگی های گوگل– در مرحله پنجم، در صفحه‌ای که باز می‌شود روی گزینه Manage Activity کلیک کنید.

گوگل-لیست سرچ ها در گوگل-ویژگی های گوگل

– در مرحله ششم و پایانی، می‌توانید لیست تمامی جستجوهای اخیرتان را مشاهده کنید.

گوگل-لیست سرچ ها در گوگل-ویژگی های گوگل

شما همچنین این امکان را خواهید داشت که جستجوهایتان را به بازه زمانی مورد نظرتان محدود کنید و لیست آن‌ها را مشاهده کنید. با راهکاری مشابه آن‌چه توضیح داده شد، می‌توانید به لیست آخرین جستجوهایتان در یوتیوب یا سایر سرویس‌های گوگل نیز دسترسی داشته باشید. اگر از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید و نگران حریم شخصی‌تان هستید، می‌توانید از قابلیت مذکور برای مدیریت فعالیت‌هایتان در آن استفاده کنید.