خودروهای وارداتی

جزئیات خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک اعلام شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام جزئیات خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک گفت حتی با دستور ترخیص 1048 خودرو وارداتی نیز همچنان 3000 خودرو دیگر در گمرک وجود دارد که منتظر دستور ترخیص هستند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد اخیرا با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت 1048 خودرو وارداتی مجوز ترخیص گرفتند که این تعداد جزو خودروهایی محسوب می‌شوند که دارای پروانه بوده و طبق قوانین و مقررات گمرکی می‌بایست ترخیص می‌شدند. وی افزود نکته جالب توجه این است که از این میزان خودرو ترخیص شده حدود 1000 دستگاه به یکی از شرکت‌های واردکننده اختصاص دارد و 48 دستگاه دیگر نیز برای 4 عدد کارت بازرگانی است. وی تاکید کرد اگر هدف این است که مشکل مردم برطرف شود، چرا فقط مشکلات یک عده افراد خاص مورد توجه قرار گرفته است.

جزئیات خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص جزئیات خودروهای دپو شده در گمرک اعلام کرد در حال حاضر محصولاتی از شرکت‌های رنو، رامک خودرو، بورگوارد و ستاره ایران در گمرک باقی ماند است و این واردکنندگان به مشتریان خود تعهد کرده بودند و باید این خودروها به مردم تحویل داده شود. وی افزود این تعداد خودروهای باقی مانده در گمرک با 1048 دستگاه خودرو ترخیص شده تفاوتی نداشته و فقط یک مرحله عقب‌تر قرار دارند. مهدی دادفر تشریح کرد به طور کلی 3000 خودرو دیگر با قابلیت ترخیص در گمرک وجود دارند که شامل 800 دستگاه از محصولات رامک خودرو، 800 دستگاه بورگوارد، 600 خودرو از برند رنو و 200 دستگاه نیز متعلق به شرکت ستاره ایران است که همچنان منتظر ترخیص هستند.

مهدی دادفر در پایان خاطرنشان کرد شرکت‌های واردکنندگان با تلاش فراوان به دنبال ترخیص محصولات خود هستند تا تعهدات خود را به مشتریان انجام دهند، اما در این خصوص پاسخ مثبتی به آنها داده نمی‌شود. وی تاکید کرد دلیل ترخیص این 1048 دستگاه خودرو وارداتی نیز یک مرحله جلوتر بودن در مسائل گمرکی است و اگر 3000 دستگاه خودرو دیگر ترخیص شوند، انتظار می‌رود ظرف مدت 1 ماه به مشتریان تحویل داده شود.