موتورسیکلت استون مارتین

موتورسیکلت استون مارتین AMB 001 با قیمت 120 هزار دلار معرفی شد

استون مارتین نامی نیست که زیاد با موتورسیکلت‌ها ارتباط برقرار کرده باشد اما سرانجام بریتانیایی‌ها اولین موتورسیکلت استون مارتین را به نام AMB 001 معرفی کردند که ویژگی‌هایی در حد سوپرماشین‌ها دارد. با گجت نیوز همراه باشد.

استون مارتین برای نخستین‌بار در تاریخ، موتورسیکلت تولید کرده است. این محصول حاصل همکاری این شرکت با Brough Superior است که سابقه‌ی بسیاری در زمینه‌ی ساخت موتورسیکلت دارد. موتور استون مارتین عمدتا از جنس فیبرکربن ساخته شده و متریال‌های دیگری نظیر تیتانیوم، بیلت آلومینیوم و چرم مرغوب نیز در آن به‌کار رفته‌اند.

موتورسیکلت استون مارتیندر مورد طراحی، از رنگ اصلی نقره آبی برای بدنه استفاده شده که در کنار مشکلی مات تایرها، دیسک و دوشاخه، هارمونی جذابی را ایجاد کرده است. تیم طراحی موفق شده با استفاده از فیبر کربن، وزن خالص این موتور را به 180 کیلوگرم برساند.

فیبرکربن در بخش‌های زیادی از آن دیده می‌شود از جمله نواری که از فرمان شروع شده و تا چرخ پشتی کشیده می‌شود. پد چرمی مایل به قهوه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده که به‌عنوان صندلی نقش‌آفرینی می‌کند و ایده‌ی اصلی آن مربوط به سوپرخودروهای استون مارتین است.

موتورسیکلت استون مارتیندر جلو بال‌های آیرودینامیکی به چشم می‌خورد که از سبک طراحی جذاب اتومبیل‌های استون مارتین قرض‌گرفته شده. این بال‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و باعث تشابه هرچه بیشتر این موتورسیکلت به سوپرخودروهای می‌شوند.

قلب تپنده موتور سیکلت استون مارتین، پیشرانه‌ی V-twin توربوشارژ با حجم 997 سی‌سی است که برای اولین‌بار توسط شرکت Brough Superior به‌کار گرفته شده و می‌تواند 180 اسب‌بخار نیرو تولیدکند. این دو شرکت ادعا می‌کنند که خروجی و وررودی هوا و مسیر آن در داخل سیستم سوپرشارژ متغیر است و با به‌کار گیری یک اینترکولر، لگ توربو به حداقل رسیده است.موتورسیکلت استون مارتین

Brough Superior برای بهره‌وری بیش‌تر، از سیستم روانکاری نیمه‌خشک میل لنگ استفاده کرده است. این موتور سیلکت 6 دنده دارد و کلاچ APTC برای آن در نظر گرفته شده است.

شاسی آن یک نوع ستون مقاوم CNC است که قاب‌های فرعی فیبرکربنی و رابط‌های تیتانیومی به آن متصل می‌شوند. چرخ‌ها نیز از جنس آلومینیوم هستند و از طراحی منحصر به فرد استون مارتین بهره‌ می‌برند. ترمز‌های این موتورسیکلت همان‌طور که حدس زده می‌شد از یک فلز مقاوم سخته شده و طراحی مسابقه‌ای دارد.

موتورسیکلت استون مارتین

دو شرکت سازنده، اعلام‌کرده‌اند که تنها 100 دستگاه از AMB 001 ساخته خواهد شد و انحصارا برای پیست طراحی‌شده است. تولید این موتورسیکلت‌ها به صورت دست‌ساز در کارخانه Brough Superior واقع در تولوز فراسه انجام می‌شود.

این ترکیب استثنایی هنر و مکانیک اصلا برای خریداران ارزان نخواهد بود و قیمت هردستگاه از این موتورسیکلت 120 هزار دلار به علاوه‌ی 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. تحویل سفارشات این محصول، اواخر سال 2020 انجام خواهد شد. نظر شما در مورد اولین موتورسیکلت استون مارتین چیست؟