تولیدکنندگان انرژی اتمی

تماشا کنید: بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی اتمی در جهان از سال 1967 تا 2018

بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی اتمی در جهان کدام کشورها هستند؟ در این ویدیو با بزرگترین تولیدکنندگان انرژی هسته ای از سال 1967 تا 2018 آشنا می‌شوید.

در هر اتم ذراتی از انرژی نهفته است که اجزای مختلف اتم به وسیله این انرژی به هم پیوند یافته‌اند. بنابراین هسته اتم منبعی از انرژی است که این انرژی با شکافتن اتم آزاد می‌شود. به این ترتیب، انرژی اتمی که در سال‌های اخیر زیاد از آن شنیده‌اید از اتم به دست می‌آید. انرژی اتمی منبع بسیار خوبی برای بشر در آینده به شمار می‌رود، اما از همین انرژی می‌توان در راه‌های خطرناک مثل تولید سلاح نیز استفاده کرد.

اما بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی اتمی در جهان کدام کشورها هستند؟ طبق آماری که توسط منابع معتبر منتشر شده، در اواخر دهه 60 میلادی، بریتانیا و آمریکا با اختلاف بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی هسته ای بودند و با ورود به دهه 70 آمریکا گوی رقابت را از سایر کشورها ربود. شوروی نیز در دوران جنگ سرد با آمریکا به رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان این انرژی رسید. در اواخر قرن بیستم، آمریکا همچنان بزرگترین تولیدکننده انرژی اتمی بود و فرانسه، ژاپن، آلمان و روسیه در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. طبق آخرین آمار در سال 2018 میلادی باز هم آمریکا با اختلاف زیاد در صدر قرار دارد و فرانسه، چین، روسیه، کره جنوبی، کانادا، اوکراین، آلمان، سوئد، برتیانیا، اسپانیا، ژاپن و هند به ترتیب در رد‌ه‌های بعدی هستند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی اتمی در جهان از سال 1967 تا 2018 میلادی را در گجت تی وی مشاهده کنید:

ویدیوی بزرگ ترین تولیدکنندگان انرژی اتمی