همکاری گوگل با هواوی

همکاری گوگل با هواوی مجددا از سر گرفته خواهد شد

با وجود جنگ تجاری آمریکا و چین، سران دو کشور در حال نزدیک شدن به یک توافق هستند؛ چیزی که می‌تواند ازسرگیری همکاری گوگل با هواوی را نیز در پی داشته باشد.

قرار گرفتن در لیست سیاه دولت آمریکا از بهار گذشته، امکان همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل را محدود کرد و فعلا، این کمپانی مجوزهای لازم برای استفاده از اپ‌ها و سایر خدمات را ندارد. اما در هفته‌های گذشته، دولت آمریکا نشانه‌هایی از صدور مجوزهای جدید بروز داده است. این یعنی، کمپانی چینی می‌تواند به روابط تجاری خود با آمریکایی‌ها ادامه دهد.

هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو

در همین راستا، به تازگی وزیر بازرگانی ایالات متحده «ویلبور راس» هم به پیشرفت خوب مذاکرات تجاری با چین اشاره کرد. او همچنین گفت:

دولت به زودی برای فروش قطعات و محصولات آمریکایی به کمپانی هواوی، مجوز صادر می‌کند.

هم‌اکنون وزارت بازرگانی بیش از 200 درخواست برای معافیت از منع تجارت با هواوی دریافت کرده و ظاهرا روند رسیدگی به آن‌ها در جریان است. اخیرا دونالد ترامپ نیز از قصد خود برای پایان دادن به جنگ تجاری بلند مدت با چین خبر داد.

پیامدهای عدم همکاری گوگل با هواوی

آمارها از افزایش فروش گوشی‌های هواوی در ماه‌های اخیر حکایت دارند؛ پس شاید این تصور ایجاد شود که عدم همکاری گوگل، تاثیری روی تجارت موبایل هواوی نداشته است. اما بی‌تردید فقدان سرویس‌های گوگل، فروش محصولات کمپانی را در اروپا دچار مشکل کرد.

گوشی‌های خانواده هواوی میت 30 بدون سرویس‌های موبایلی گوگل عرضه شدند و این موضوع، عاملی بازدارنده برای بسیاری از خریداران بالقوه اروپایی بود. البته تحریم هواوی روی عملکرد مالی برخی از شرکت‌های آمریکایی نیز تاثیر منفی گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همونطور که اطلاع دارید امریکا رو به زواله فقط دو روز به هواووی بی توجهی کرد بنده خدا خرد شد
    دقت کنید بزرگترین گوشی ساز دنیا به غلط کردن افتاد

    • اگه چین با جمعیت نزدیک به 2 میلیارد نفر نبود،هواوی رده دهم رو هم نداشت
      قضیه ایرانخودرو و سایپا هست که با بازار انحصاری تونستن و میتونن جولان بدن
      اما سامسونگ 11 ساله کل دنیا ازش میخرن نه میلیون ها نفر چینی برای حمایت از تولید داخلی
      فعلا سامسونگ 11 ساله اوله و اون هواوی هست که به غلط کردن افتاده با اون سیستم عامل تخیلی که فقط شعار بود و هیچ وقت به واقعیت هم تبدیل نخواهد شد…چین بدون آمریکا سوسک هم نیست