شیائومی می سی سی 9 پرو

توضیحاتی در مورد مزایای دوربین پنج‌گانه شیائومی می سی سی 9 پرو

شیائومی سی سی 9 پرو یا همان می نوت 10 در حال‌‌حاضر صدرنشین دوربین‌های تلفن‌همراه از نظر DxO مارک است. این گوشی که سه‌شنبه‌ی هفته پیش توسط شیائومی معرفی شد، پنج لنز در عقب دارد و شامل دو نمونه‌ی تله فوتو می‌شود. شرکت چینی به تازگی توضیحاتی در مورد این لنز‌ها ارائه کرده است.

شیائومی سی سی 9 پرو، یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های دوربین را در میان گوشی‌های حال‌حاضر دارد. کمپانی چینی، روز جمعه در شبکه‌ی اجتماعی این کشور، Weibo پستی منتشرکرد و طی آن توضیح داد که چگونه تفاوت‌های سخت افزاری ایجاد شده در گوشی جدید این شرکت، باعث افزایش کیفیت تصاویر شده است. شیائومی توضیحاتی نیز در مورد علت وجود پنج لنز و دوربین تله فوتو ارائه کرد.

شیائومی می سی سی 9 پروویژگی‌های دوربین می سی سی 9 پرو یه آن امکان‌ می‌دهد تا از فاصله‌ی دور محتوای بیشتری را در فریم  بگنجاند. بنابراین درحالی که فاصله‌ی سوژه و پس‌زمینه بدون تغییر باقی‌ماند، فاصله سوژه با خود دوربین بسیار کم‌تر خواهدشد.

وقتی‌که لنز اصلی به‌کار گرفته می‌شود، در واقع از توانایی لنز 25 میلی‌متر استفاده می‌کنیم و هنگامی که به دو حسگر تله‌ فوتو سوئیچ می‌کنید فاصله کانونی به 50 میلی‌متر افزایش میابد. بنابراین، برای اینکه سوژه در فوکوس باقی‌بماند باید یک قدم به عقب بروید.

در قدم بعدی، به دوربین با قابلیت زوم 5 برابر می‌رسیم و در اینجا باید قدم‌های بیش‌تری را به سمت عقب برداریم. با توجه به عکس‌های بالا و تصویر گیف پایین، تفاوت آن‌ها بسیار مشهود است.

شیائومی می سی سی 9 پرواین واقعیت نیز وجود دارد که چهره افراد در هنگام عکس‌برداری با لنز‌های تله‌فوتو بسیار بهتر به نظر می‌رسد زیرا تصویر آن‌ها توسط لنز‌ اصلی تحریف نمی‌شود.