حسگر 108 مگاپیکسلی

دوربین سامسونگ گلکسی اس 11 به حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

دوربین سامسونگ گلکسی اس 11 به حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. وجود دوربین 108 مگاپیکسلی در دوربین Galaxy S11 از طریق کد‌های موجود در برنامه دوربین سامسونگ لو رفته است.

سامسونگ حدودا سه‌ماه پیش از حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی به نام ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس  (ISOCELL Bright HMX) رونمایی کرد. این سنسور در حال حاضر برای محصول شیائومی می نوت 10 به‌کارگرفته شده که نتایج بسیار خوبی هم بدست آورده است. حالا در یکی از اپلیکیشن‌های این شرکت، سرنخی پیدا شده که این سنسور یک نمونه از دستگاه‌های آینده‌ی سامسونگ، به احتمال زیاد گلکسی اس ۱۱ وجودخواهد داشت.

سامسونگ برای تولید این سنسور با شرکت شیائومی همکاری کرده بود و درحال حاضر ظاهرا کره‌ای‌ها قصد استفاده از این حسگر را دارند. کد‌های نسخه‌ی سوم بتا برنامه دوربین One UI 2.0، نشان می‌دهد تلفن‌های آینده‌ی سامسونگ عکسها‌ی 9000 در 12000 پیکسل را پشتیبانی می‌کند که این ویژگی، دال بر وجود سنسور 108 مگاپیکسل است.

حسگر 108 مگاپیکسلی

شایعات مختلفی در خصوص قرارگرفتن این سنسور در گلکسی اس 11 وجود دارد اما هیچ‌ موردی در این کد، اشاره مستقیم به گلکسی اس 11 نکرده است. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان در مورد آن نظر داد، با توجه به این خروجی، یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ قطعا با سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این کد همچنین نسبت تصویر 20 به 9 را منتشر کرده است که شایعات قبلی در این مورد را تایید می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود، سامسونگ همانند می میکس آلفا و می‌نوت 10، از این حجم پیکسل‌ها برای بهبود تصاویر با نور کم استفاده کند. یعنی این گوشی خروجی پیشفرض 108 مگاپیکسلی نمی‌دهد و تصاویر 27 یا 12 مگاپیکسلی با ترکیب 4 یا 9 پیکسل و تبدیل آن‌ها به یک پیکسل، باعت تولید پیکسل‌های بزرگ‌تری از پیکسل‌های تکی خواهد شد.

اگر سابقه اقدامات سامسونگ را در نظر بگیریم، این شرکت بدون در نظر داشتن دستگاهی با سخت افزار‌های مورد پشتیبانی، قابلیت آن را در نرم افزار‌های خود قرار نمی‌دهد. از همین نظر وجود یک دستگاه از گوشی‌های سامسونگ با سنسور 108 مگاپیکسلی، قطعی به نظر می‌رسد.