ساخت شهر در مریخ

ایلان ماسک زمانبندی ساخت شهر در مریخ را شرح داد

ایلان ماسک، رئیس شرکت فضایی اسپیس ایکس در خصوص زمان‌بندی ساخت شهر در مریخ اعلام کرد برای ایجاد شهری پیشرفته در سیاره سرخ به 1000 موشک استارشیب و 20 سال زمان نیاز خواهیم داشت.

ایلان ماسک به همراه کارمندان و مهندسان شرکت خود درصددند تا طی سال‌های آینده یک شهر پایدار را در سیاره مریخ احداث کنند. در همین راستا رئیس شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس اخیرا در صفحه شخصی توییتری خود در رابطه با زندگی در مریخ و ایجاد یک شهر پیشرفته در آن اعلام کرد برای ایجاد یک شهر پایدار در سیاره مریخ به 1000 موشک استارشیب نیاز داریم. وی افزود سیاره‌های مریخ و زمین فقط هر دو سال یکبار در صف قرار خواهند گرفت، از این رو ارسال 1 میلیون تن محموله از زمین به پایگاه Mars Base Alpha در مریخ حدود 20 سال طول خواهد کشید و ما امیدواریم که این بازه زمانی برای ایجاد یک شهر پایدار مناسب باشد.

جزئیات ساخت شهر در مریخ

ایلان ماسک در ادامه بیان کرد پرتاب هر استارشیب با هدف ساخت شهر در مریخ حدود 2 میلیون دلار هزینه به همراه خواهد داشت که برای ایجاد این شهر به حدود 1000 استارشیب نیاز خواهیم داشت. این موشک‌ها برای حمل بار به زیرساخت‌ها و خدمه از سیاره زمین نیاز دارند که به همین دلیل تکمیل این پروژه زمان‌بر خواهد بود. ایلان ماسک در خصوص طراحی موشک استارشیب نیز اعلام کرد طراحی این سفینه به این‌گونه خواهد بود که روزانه تا سه بار می‌تواند پرواز کند و این سفینه دارای قابلیت استفاده مجدد هم است.

رئیس شرکت فضایی اسپیس ایکس تاکید کرد اگر مراحل این پروژه به خوبی عملی شود، در گام نخست یک موشک سرنشین‌دار به مریخ ارسال خواهیم کرد که البته پیش از انجام این مرحله تمرکز ما بر روی ارسال فضانوردان به ماه خواهد بود. گفتنی است ناسا و شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس در این ماموریت با یکدیگر همکاری خواهند کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا سال 2022 یک فرودگر به ماه و در سال 2024 نیز فضانوردانی را به روی ماه ارسال کنند تا مقدمه سفر انسان به مریخ فراهم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باور نکردنیه…عالیععععع…بلاد کفر داره شهر میسازه تو مریخ اونوقت کشور ما هنوز درگیر …