شیائومی می واچ

ساعت هوشمند شیائومی می واچ ؛ با نسخه‌ی ارزان اپل واچ آشنا شوید

ساعت هوشمند شیائومی می واچ (Xiaomi Mi Watch)، اولین ساعت هوشمند از این شرکت است که چندی پیش همراه با شیائومی می سی سی 9 پرو در کنفرانسی مشترک رونمایی شد.

شیائومی طی آخرین کنفرانس خود در تاریخ 5 نوامبر، برخی از محصولات جدیدش را معرفی کرد. این شرکت در کنار شیائومی می سی سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) به عنوان اولین گوشی هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی، اولین ساعت هوشمندش را نیز به نام شیائومی می واچ رونمایی کرد. چینی‌ها پس از روند موفق آمیز دستبند‌های سلامت شیائومی بند، حالا در عرصه‌ی اسمارت واچ‌ها نیز قدم گذاشته‌اند. ساعت هوشمند شیائومی می واچ، در حال حاضر به بازار چین راه یافته است و پس از آن نیز به طور جهانی عرضه خواهد شد.

طراحی شیائومی می واچ

شیائومی می واچ

شیائومی می واچ در طراحی تشابه زیادی با محصول بسیار محبوب اپل واچ سری 5 دارد. در طراحی آن، از نمایشگر مربعی با لبه‌های گرد استفاده شده و یک دکمه‌ی فیزیکی در سمت راست تعبیه شده است. همانند اپل واچ، این ساعت هوشمند صفحه‌نمایشی به اندازه 1.75 اینچ Super AMOLED دارد. شیشه گوریلا گلس 3 نیز برای حمایت از صفحه‌نمایش قرار داده شده است.

در پایین تاج، یک دکمه چند مظوره برای باز کردن سریع قرار گرفته است. سمت چپ دستگاه نیز میزبان بلندگویی است که امکان پخش موزیک توسط می واچ را فراهم می‌کند. در پایین دستگاه داک شارژر و مانیتور ضربان قلب قرار گرفته است. شیائومی می واچ در مقایسه با همتای آمریکایی خود، بدنه‌ی ضخیم‌تری دارد. ابعاد این دستگاه 44.7 در 36.9 ذر 12.3 میلی‌متر است و 44 گرم وزن دارد.

شیائومی می واچ

در ساعت شیائومی، فریم آلومینیوم مات به‌کار رفته است و با دو بند قابل تعویض ارائه می‌شود که می‌توان آن را روی هر اندازه مچی تنظیم کرد. پخش پشتی دستگاه تماما از جنس سرامیک است تا برخی از سنسورهای هوشمند مربوط به سلامت، در آن قرار بگیرند.

مشخصات نرم‌افزاری

شیائومی می واچ

شیائومی می واچ، در بخش نرم افزاری سیستم عامل گوگل Wear را میزبانی می‌کند و آخرین نسخه‌ی رابط کاربری شیائومی MIUI بر روی آن اجرا می‌شود. پوسته‌ی مخصوص شیائومی بیش از 40 برنامه‌ی شخصی‌سازی شده مانند Sogo Maps، QQ Music و Wechat را در این گوشی اضافه کرده است که برای کاربران بازار چین بسیار کارآمد خواهد بود.

علاوه بر این، پوسته‌ی MIUI تنظیمات سفارشی را برای برنامه‌ی های کاربردی نظیر فروشگاه برنامه، تم‌ها، حالت‌تاریک و تم ساعت ارائه می‌کند. شیائومی همچنین دستیار صوتی هوشمند Xiao Ai را در ساعت خود جا داده که برای انجام برخی از دستورات اصلی و همچنین کنترل تجهیزات خانه‌های هوشمند کاربرد دارد.

سخت افزار و نمایشگر

شیائومی می واچ

شیائومی  پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون Wear 3100 را در دستگاه خود قرار داده که با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، به خوبی از پس دستورات کاربران بر می‌آید. برای بخش گرافیکی نیز تراشه‌ی  Adreno 304  استفاده شده است.

در ساعت هوشمند شیائومی شاهد نمایشگر 1.75 اینچی لمسی خازنی Super AMOLED هستیم. این صفحه نمایش، وضوح 368 در 448 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تراکم پیکسلی 326 پیکسل‌درهر اینچ دارد.

حافظه:

شیائومی می واچ از نظر حافظه با 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این مقدار حافظه برای یک ساعت هوشمند کافی خواهد بود و امکان افزایش حافظه از طریق مموری کارت وجود ندارد.

اتصالات

شیائومی گزینه‌های اتصال مختلفی را برای می واچ در نظر گرفته است. این ساعت بلوتوث 4.2، وای‌فای 802.11، جی پی اس و NFC دارد و از این نظر کمبودی وجود نخواهد داشت.

باتری

می واچ، باتری غیرقابل‌تعویض 570 میلی‌آمپر ساعتی دارد. به گفته‌ی شرکت شیائومی، این باتری در هر 36 ساعت به یک بار شارژ نیاز خواهد داشت. گفتنی است که این ساعت از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشیبانی می‌کند.

حسگر‌ها

شیائومی می واچ

شیائومی می واچ به تعداد زیادی از حسگرها مجهز شده است. این گجت پوشیدنی سنسورهایی نظیر نمایشگر ضربان قلب، فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

نظر شما در مورد اسمارت واچ شیائومی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بعضی از دوستان ظاهرا هنوز هیچ شناختی رو محصولات موجود در بازار ندارن؟! شیائومی جزو تنها برندهای چینی هست که کیفیت و قیمت مناسب در درجه اول کارش هست و اگر محصولاتش رو دیده باشید حداقل از نظر کیفیت جزو بهترین ها هستن، قرار نیست چون اسمش چینیه جنس بنجل باشه؟!

    شما با پولی که بابت اسم برندهایی مثل هووای که چینی هست یا سامسونگ میتونید حداقل در زمینه گوشی موبایل محصولاتی به مراتب با کیفیت تر و بهتر از برند شیائونی یا وان پلاس یا اوپو تهیه کنید که این نیاز به دانش هم نداره و با یک نگاه حداقل به ظاهر و مشخصات محصول میشه این رو درک کرد.

    در مورد کپی برداری هم که خب مثلا ساعت رو باید چجوری بزنن؟ بیضی یا مثلث باشه خوبه که کپی نباشه؟! در هر صورت همه ساعتها از قدیم تا الان از همه برندها تقریبا یک شکل هستن و یک سری امکانات مشابه دارن که خب در مقایسه حتی اپل هم نمیتونه به پای این محصولات برسه. بالاخره همیشه باید یه عده باشن که پول برای اسم و برند بدن و خوشحال باشن که جنس 100 دلاری رو به اسم اپل بودن 800 دلار میخرن!!!

    طبق گزارش سایتها معتبر هزینه واقعی ساخت آیفون 11 پرومکس 490 دلار هست که عزیزان دوست دار برند 1250 تا 1450 دلار برای خرید این گوشی بی مصرف (مخصوصا در ایران) در کنار هزینه رجیستری و … مبلغی از 16 تا 22 میلیون تومن پرداخت میکنن و خوشحال هم هستن… در مقایسه یک گوشی پرچمدار شیائومی که در حد آیفون 11 پرومکس باشه رو میشه با قیمت زیر 6 تومن تهیه کرد.

    ببینیم این ساعت در ایران چه قیمتی خواهد داشت؟ و این پرفروش تر و کاربردی تر خواهد بود یا اپل واچ؟!

  2. باهاش میشه تماسو جواب داد صحبت کرد باهاش؟

  3. کپی برابر اصل! جنس بنجل به این میگن هر برندی که خلاقیت و نواوری نداشته باشه و کیفیت ساخت نداشته و اصلالت و ثابت قدم در طراحی نداشته باشه جنس بنجل هست نمونه اش همین شیائومی هست که در سال 2019هنوزدست از کپی برداری بر نداشته
    این همه طراحی حتما باید شبیه اپل واچ باشه تا بتونه کاسبی کنه و پول حسابی از بنجل پرستان به جیب بزنه

    • متعصب نباش با منطق نظر بده،دوست عزیز،درسته شبیه اپله،محصولات دیگه هم از شرکتای دیگه داریم که شبیه اپل واچ هستن و ربطی به سازنده اولیه این نوع طراحی نداره،چون بیشتر سلایق این طراحیو پسند میکنن،مثل این میمونه بگی چرا گوشیا مربع یا مثلث نیستن،خب فروش نمیرن و اینکه این شرکت بنجل ساز نیست بهترین کیفیت رو تو بهترین قیمت عرضه میکنه