مک بوک پرو 16 اینچی

مک بوک پرو 16 اینچی اپل با پردازنده نسل نهمی اینتل و یک کیبورد جدید معرفی شد

مک بوک پرو 16 اینچی اپل (Apple MacBook Pro 16inch) سرانجام معرفی شد. نسخه‌ی جدید لپ تاپ اپل که قدرتمندترین لپ تاپ این کمپانی نیز هست٬ به پردازنده نسل نهمی اینتل و یک کیبورد جدید مجهز است.

پس از ماه‌ها درز شایعات و اطلاعات مختلف٬ اپل سرانجام از نخستین مک بوک پرو 16 اینچی خود پرده برداری کرد. این قدرتمندترین لپ تاپی است که اپل تا به حال آن را عرضه کرده است؛ اما مهم‌تر از آن٬ این لپ تاپ به صفحه کلیدی با مکانیزم قیچی و یک کلید ESC فیزیکی بازگشته است. نمایشگر 16 اینچی رتینا با وضوح 3072 در 1920 پیکسل (تراکم 226ppi) در جلوی این لپ تاپ قرار دارد. این نمایشگر در کارخانه کالیبره شده و وعده‌ی حداکثر روشنایی 500 نیت و پوشش کامل رنگ DCI-P3 را می‌دهد.

به نیمه‌ی پایین لپ تاپ بازمی‌گردیم. جایی که یک Magic Keyboard جدید با تراول 1 میلی‌متری حضور دارد. اپل می‌گوید که در طراحی این کیبورد لپ تاپ جدید خود بازنگری کرده است تا تجربه‌ی تایپ بی‌صدا با کلیدهای پاسخگو را ارائه کند. کلید سخت افزاری ESC همچنین به ارگونومی بهتر کمک خواهد کرد٬ زیرا اجرای تاچ بار هیچگاه مناسب نبود. این تنها کلید ردیف بالا است که به صورت فیزیکی بازگشته است. تاچ بار و سنسور تاچ آیدی همچنان در ردیف بالای کیبورد قرار گرفته‌اند.

مک بوک پرو 16 اینچی

شما می‌توانید نسخه‌ی 16 اینچی مک بوک پرو جدید اپل را با پردازنده‌های نسل نهمی اینتل (انتخاب بین پردازنده‌های 6 هسته‌ای و 8 هسته‌ای) خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید برای یک نسخه‌ی ویژه‌ی 8 هسته‌ای با سرعت توربو بوست 5 گیگاهرتزی هزینه‌ی بیشتری بپردازید. اپل می‌گوید سرعت این لپ تاپ٬ دو برابر سریع‌ترین مدل مک بوک پرو 15 اینچی است.

مدل 16 اینچی٬ اولین مدلی است که به پردازشگر گرافیکی جدید 7 نانومتری شرکت AMD مجهز است. به صورت پیشفرض کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5300M و 5500M با 4 گیگابایت VRAM در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت؛ هرچند می‌توانید ظرفیت آن را تا 8 گیگابایت ارتقاء دهید. سازنده وعده می‌دهد پردازشگر گرافیکی آن هنگام ویرایش ویدیو تا 80 درصد سریع‌تر (با نرم افزار DaVinci Resolve) و 60 درصد سریع‌تر هنگام بازی (نظیر بازی Fortnite) در مقایسه با مدل‌های قبلی مک بوک پرو عمل می‌کند.

مک بوک پرو 16 اینچی

فن‌های بازطراحی شده‌ی اپل تا 28 درصد به جریان هوای بهتر و 35 درصد کاهش دمای بهتر کمک می‌کنند. این راه حل خنک کننده‌ی جدید می‌تواند 12 وات حداکثر دمای حرارتی بیشتری را در اختیار پردازشگر گرافیکی و پردازنده‌ی مرکزی جدید این لپ تاپ قرار دهد.

پیکربندی پایه‌ی این دیوایس شامل 16 گیگابایت رم DDR4 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD می‌شود. اگر به دنبال ویرایش ویدیو٬ محاسبات علمی٬ توسعه‌ی اپلیکیشن یا وظایفی از این دست هستید٬ شما می‌توانید این پیکربندی را نیز ارتقاء دهید. حداکثر ظرفیت رم این دیوایس می‌تواند 64 گیگابایت و حداکثر حافظه‌ی داخلی آن 8 ترابایتی SSD (بیشترین ظرفیت در یک لپ تاپ تا بدین لحظه) است. این ارتقاء حافظه٬ به تنهایی هزینه‌ای 2 هزار دلاری را روی دست شما می‌گذارد.

لپ تاپ 16 اینچی اپل با یک باتری 100 وات ساعتی همراه است که بزرگ‌ترین باتری به کار رفته در یک مک بوک است. آن حداقل 1 ساعت بیشتر از مک بوک پرو نسل قبل که 11 ساعت وبگردی بدون توقف را ارائه می‌کرد٬ عمر خواهد کرد. اپل این لپ تاپ را با یک شارژر 96 واتی و یک کابل 2 میلی‌متری USB-C همراه ساخته است.

قیمت مک بوک پرو 16 اینچی

مدل پایه نسخه 16 اینچی لپ تاپ اپل 2400 دلار (مشابه مدل 15 پرو) است. بسته به پردازشگر٬ مقدار رم٬ VRAM و حافظه‌ی که انتخاب می‌کنید٬ این قیمت متغیر است و تا 6100 دلار افزایش پیدا می‌کند.

مک بوک پرو 16 اینچی

اپل همچنین٬ سرانجام نسخه‌ی به‌روزتر مک پرو و نمایشگر Pro Display XDR را نیز برای عرضه در سایت خودش قرار دارد. این دو دیوایس با قیمت پایه 6000 و 5000 دلاری عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*