سامسونگ گلکسی فولد 2

سامسونگ گلکسی فولد 2 با کاور شیشه‌ای فوق نازک تاشو معرفی می‌شود

سامسونگ گلکسی فولد 2 (galaxy fold 2) با روکش شیشه‌ای فوق نازک معرفی خواهد شد. این گوشی که قرار است نسخه‌ی بهبود یافته‌ی گلکسی فولد 1 باشد، سال 2020 به‌بازار می‌آید.

در تابستان امسال، شایعاتی شنیده می‌شد که سامسونگ برنامه‌ای برای معرفی گلکسی فولد 2 دارد. طبق گزارشات جدید، ظاهرا سامسونگ قصد دارد این گوشی تاشو را سال آینده با روکش شیشه‌ای فوق نازک معرفی کند.

گلکسی فولد در بازار با رقیب قدرتمندی به نام هواوی میت ایکس رو‌به‌رو است که پردازنده و دوربین‌های قدرتمند آن را از برتری نسبی در مقابل محصول سامسونگ برخوردار کرده است. البته میت ایکس قیمت بیشتری از گلکسی فولد دارد. شرکت موتورلا نیز به تازگی نخستین گوشی میان رده انعطاف پذیر خود را به نام موتورولا ریزر معرفی کرد که بر خلاف رقبای دیگر، در راستای عمود خم می‌شود.

سامسونگ گلکسی فولد 2

نشریه تجاری کره‌ای به نام The Bell اعلام کرده بود که سامسونگ لایه‌ی شیشه‌ای مورد نیاز گلکسی فولد 2 را از طریق شرکت تولید کننده‌ قطعات DoInsys تامین خواهد کرد. طبق خبری که چند روز پیش منتشر شد، سامسونگ ظاهرا قراردادی انحصاری با این شرکت  عقد کرده و این لایه‌های نازک شیشه‌ای تنها برای شرکت کره‌ی تولید خواهند شد.

محافظ فوق نازک مورد نظر سامسونگ، Ultra Thin Glass نام دارد که به اختصار UTG نیز گفته می‌شد. این لایه‌ی شیشه‌ای، استحکام بیشتری نسبت به صفحات پلی‌آمیدی معمولی دارند و در سال 2020 به صورت انبوه تولید خواهند شد.

سامسونگ با استفاده از روکش‌های UTG در کنار دور زدن تحریم‌های شرکت سومیتومو، قابلیت انعطاف پذیری گلکسی فولد 2 را بهبود می‌بخشد و مشکلات موجود در صفحات پلی‌آمیدی کنار گذاشته می‌شوند.

شرکت تامین کننده‌ی این شیشه، در حال حاضر توان تولید 500 هزار واحد شیشه در ماه را دارد و با این وجود، نباید منتظر معرفی گلکسی فولد 2 تا پیش از بهار سال 2020 باشیم. شیشه‌ی باد شده، ضخامتی کمتر از 100 میکرومتر دارد و حتی ممکن است به ضخامت کمتر 30 میکرومتر هم برسد.