اپلیکیشن گوگل مپس

اپلیکیشن گوگل مپس اکنون از تبدیل متن به گفتار در 50 زبان پشتیبانی می‌کند

گوگل در حال ادغام دو اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) و مترجم خود است. در تازه‌ترین فعالیت، این شرکت قابلیت تبدیل متن به گفتار در 50 زبان مختلف دنیا را به برنامه ناوبری موبایلی خود افزوده است.

بی‌شک Google Maps یکی از محب‌ترین اپلیکیشن‌های ناوبری موبایلی است. شرکت گوگل همواره سعی می‌کند با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، این برنامه را سودمندتر از گذشته کند. در همین راستا، این شرکت تلاش می‌کند تا با دادن اطلاعات ضروری به زبان محلی مسافران، به آن‌ها کمک کند. در آخرین فعالیت، این شرکت مترجم خودش را در داخل اپلیکیشن گوگل مپس ادغام کرده است تا مطمئن شود مسافران می‌توانند با زبان خودشان تمام اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کنند. این امر همچنین به دستیابی به ترجمه‌ی دقیق اسامی و آدرس‌های جغرافیایی نیز کمک می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، مسافران دقیقا می‌توانند بدانند که برای رسیدن به مقصد، باید از افراد محلی چه سوالاتی کنند.

لاسزلو دی بریزاک، مدیر محصول مپس گفته است که ما امیدواریم تا با ادغام مپس و مترجم بتوانیم به مسافران کمک کنیم. این قابلیت نه تنها ترجمه‌ی متنی را در اپلیکیشن ناوبری گوگل اضافه می‌کند، بلکه می‌تواند ترجمه‌ی گفتار را نیز انجام دهد. یک آیکون کوچک اسپیکر به برنامه اضافه شده است که با کلیک روی آن، به صورت خودکار پیغام نوشته شده به زبان محلی شما خوانده خواهد شد. در اینجا یک گزینه‌ی جداگانه برای آدرس نیز وجود دارد.

اپلیکیشن گوگل مپس

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن گوگل مپس به زودی در نسخه اندروید و آی او اس

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با جملات پیشنهادی مانند «ممنون از شما برای کمکتان»، از مردم محلی تشکر کنید. این می‌تواند تا حد زیادی به از بین بردن مشکلات مسافران خارجی در حین سفر کمک کند. این نخستین باری است که گوگل ادغام موثری را در راستای ادغام عملکردهای دو پلتفرم نرم افزاری خود داشته است. این ویژگی از ماه آینده به نسخه‌ی اندرویدی و آی او اسی Google Maps‌ اضافه خواهد شد. هم اکنون آن از 50 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند. گوگل نیز وعده داده است که به مرور زمان، به تعداد این زبان‌ها بی‌افزاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*