بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019 ؛‌ RAZR به عنوان یک گوشی منعطف اندرویدی احیاء شد

با رونمایی از نسل جدید گوشی تاشو RAZR شرکت موتورولا، در صدد آن برآمدیم تا به بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019 بپردازیم و شما را با ابعاد مختلف این گوشی نظیر دوربین، مشخصات فنی و قیمت آن آشنا کنیم.

موتورولا ریزر بازگشت، اما این بار به عنوان یک گوشی اندرویدی که از وسط تا می‌شود. پس از ماه‌ها شایعه‌پردازی موتورولا رسما از نسخه‌ی مدرن شده‌ی گوشی تاشو افسانه‌ای خودش پرده برداری کرد. RAZR 2019 همان شکل اصلی نسخه‌ی کلاسیک خودش را حفظ کرده است، اما کی‌پد T9 و یک نمایشگر LCD کوچک جای خودش را به یک نمایشگر منعطف 6.2 اینچی OLED و اندروید 9 پای داده است. قیمت این محصول نیز 1499 دلار بوده و از ژانویه‌ی سال 2020 روانه‌ی بازارها می‌شود.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

ریزر جدید اساسا متفاوت از سایر گوشی‌های منعطفی است که طی چند وقت اخیر با آن‌ها ملاقات کرده‌ایم. به جای آنکه شما بتوانید یک گوشی با اندازه‌ی مدرن را به یک تبلت کوچک تبدیل کنید، ریزر جدید دارای ابعادی در حدود یک گوشی هوشمند معمولی است که از وسط به دو نیمه تا می‌شود و می‌توانید آن را داخل جیب خود قرار دهید.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

این نخستین باری نیست که موتورولا تلاش می‌کند نام افسانه‌ای ریزر را احیاء کند. آن‌ها چند سال قبل گوشی‌هایی با نام Droid RAZR را با امید به اینکه طرفداران RAZR قدیمی به سمت خرید آن‌ها متمایل شوند، روانه‌ی بازار کردند. اما ریزر جدید شباهت بیشتری با آن ریزر افسانه‌ای دارد. این گوشی جدید از همان طراحی تاشو گذشته الهام گرفته است و یک چانه‌ی بزرگ در زیر نمایشگر حضور دارد که از اسکنر اثر انگشت و درگاه USB نوع C‌ میزبانی می‌کند.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

اما این یک خاطره بازی ساده با گذشته نیست، نظیر آنچه HMD Global اخیرا با گوشی‌های برند نوکیا انجام می‌دهد. این تلاش موتورولا برای ساخت یک گوشی پرچمدار مدرن است که چند سال گذشته تلاشی برای آن انجام نداده است. مهم‌ترین قابلیت این گوشی، نمایشگر 6.2 اینچی OLED با نسبت 21:9 است که از وسط تا می‌شود. زمانی که گوشی تا نباشد، اندازه‌ی نمایشگر آن خیلی بزرگ‌تر از گوشی‌های معمول بازار نیست تا اپلیکیشن‌ها مشکلی برای سازگاری با آن نداشته باشند. حتی در بالای صفحه بریدگی نیز به چشم می‌خورد که از یک اسپیکر و یک دوربین میزبانی می‌کند.

در اینجا نمایشگر ثانویه‌ی 2.7 اینچی شیشه‌ای OLED نیز روی قاب پشتی گوشی قرار دارد که موتورولا نام آن را Quick View نامیده است. آن می‌تواند مواردی همچون نوتیفیکیشن‌ها و کنترل‌های پخش موسیقی را به نمایش بگذارد و همچنین به عنوان یک نمایشگر برای ثبت عکس سلفی با دوربین اصل گوشی مورد استفاده قرار گیرد. موتورولا همچنین در حال همکاری با گوگل است تا به برنامه‌های این شرکت اجازه دهد به صورت یکپارچه از صفحه نمایش ثانویه، به نمایشگر اصلی منتقل شوند.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

نگرانی‌هایی در مورد استحکام نمایشگر منعطف این گوشی وجود دارد، به خصوص پس از آنکه شاهد مشکلاتی در نمایشگر گوشی منعطف گلکسی فولد سامسونگ بودیم. اما موتورولا ادعا می‌کند خیال کاملا آسوده‌ای در مورد استحکام نمایشگر Flex View ریزر جدید داشته باشید، تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که آن می‌تواند نصف طول عمر یک گوشی هوشمند دوام بیاورد. یک روکش اختصاصی برای مقاوم ساختن صفحه در برابر خش روی آن کشیده شده است، همچنین یک پوشه نانو داخلی نیز برای مقاومت در برابر پاشش آب در زیر آن قرار دارد. البته شما نمی‌توانید با این گوشی به آب رفته و شنا کنید. سازنده می‌گوید کل صفحه نمایش با یک برش ایجاد شده است و لبه‌های آن کاملا توسط یک فریم فولاد ضد زنگ محصور شده است تا از ورود مواد زائد به زیر آن جلوگیری شود. این شرکت همچنین به سال‌ها تجربه اندوزی در مورد پنل‌های پلاستیکی OLED اشاره کرده است و می‌گوید که نیازی نیست مصرف کننده با احتیاط بخواهد از گوشی خودش استفاده کند، چرا که با استفاده‌ی معمولی، هیچ مشکلی برای موتورولا ریزر 2019 پیش نخواهد آمد.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

موتورولا بخشی از این اعتماد به نفس را به لطف لولایی به دست آورده است که با همکاری شرکت لنوو آن را ساخته است. این گوشی از مکانیزم پیچیده‌ای با بهره‌گیری از چندین لولا و صفحه‌های کشویی برای تا شدن نمایشگر استفاده می‌کند. مهم‌تر از همه، به نظر می‌رسد وعده‌ی موتورولا حقیقی به نظر می‌رسد: زمانی که در حال تا کردن نمایشگر این دیوایس هستید، هیچ چین و چروکی مشاهده نمی‌شود. مگر آنکه گوشی را زیر تابش نور خیلی شدید بگیرید تا بتوانید یک خط بسیار نازک را در وسط نمایشگر مشاهده کنید.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

با وجود تمام این موارد، احساسی که استفاده از ریزر جدید به شما القا می‌کند چگونه است؟ پاسخ عالی است. اگر از RAZR قدیمی استفاده کرده‌اید و از آن رضایت داشتید، خرید و استفاده از نسل جدید آن می‌تواند همان حس و حال را این مرتبه با سخت افزاری مدرن‌تر و جذاب‌تر در اختیار شما بگذارد. مطمئنا تا کردن با یک دست کمی سخت است. باز کردن دیوایس با یک دست آسان‌تر هم می‌شود. لولا کمی سفت است، بنابراین شما نمی‌توانید با یک انگشت صفحه نمایش را باز کنید. برای این کار باید از دو انگشت‌های بیشتری کمک بگیرید. همچنین ممکن است برای بستن آن نیز مجبور شوید از دو دست کمک بگیرید. با این وجود، مکانیزم باز و بسته شدن کاملا رضایت بخش است. قطع مکالمه با بسته شدن گوشی می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی باشد. آن‌هایی که با گوشی‌های تاشو قدیمی کار کرده باشند می‌توانند این نظر را تایید کنند که هیچ راهی بهتر از بستن گوشی نمی‌تواند برای قطع یک تماس مناسب باشد. و این همان تجربه‌ای است که موتورولا مجددا آن را زنده کرده است.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

در بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019 ، جنبه‌ی سخت افزار دیوایس را نیز مناسب ارزیابی کردیم. یک فریم از جنس فولاد ضد زنگ به دور گوشی پیچیده شده است و یک قاب شیشه‌ای را می‌توان در پشت گوشی یافت که با زیبایی و ظرافت خاصی طراحی شده است. گرچه اثر انگشت را مثل آهنربا به خودش جذب می‌کند.

طراحی این گوشی فقط موضوع جدیدی نیست؛ طراحی تاشو در واقع بسیاری از مسائل موجود در بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی را حل می‌کند. فکر می‌کنیم تلفن‌ها خیلی بزرگ هستند؟ ریزر از وسط تا می‌شود تا به سادگی در هر جیبی جای بگیرد. نگران خراش افتادن روی صفحه نمایش گوشی خود هستید؟ ریزر استحکام نمایشگر آن را تضمین می‌کند. نوتیفیکیشن‌ها باعث حواس پرتی شما می‌شوند؟ به جای باز کردن گوشی، می‌توانید از نمایشگر ثانویه‌ی روی قاب برای تماشای آن‌ها استفاده کنید.

بررسی اولیه موتورولا ریزر 2019

از طرفی، انتخاب‌های داخل قاب این گوشی می‌تواند محبوبیت حاصل از طراحی آن را به خطر بی‌اندازد. سازنده از پردازنده‌ی اسنپدراگون 710 در زیر قاب این گوشی استفاده کرده است. هرچند این تراشه‌ی بدی نیست، اما نمی‌توان آن را با تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 855 کمپانی کوالکام مقایسه کرد. موتورولا می‌گوید انتخاب این پردازنده‌ی میان‌رده، به خاطر بهینه‌سازی باتری برای عمر طولانی‌تر و مدیریت دمای داخل قاب بوده است. ضروری بود که برای ارائه‌ی عمر باتری طولانی‌تر، از یک پردازنده‌ی کم سرعت‌تر استفاده شود. استفاده نکردن از دوربین‌های پرتعداد نیز حاصل همین تصمیم مشابه است: موتورولا نمی‌توانسته با استفاده از ماژول دوربین بزرگ‌تر و بهتر از یک سنسور 16 مگاپیکسلی، طراحی باریک و سبک این گوشی را حفظ کند.

وقتی قیمت Razr جدید را در نظر می‌گیریم، نادیده گرفتن این کمبودها کمی سخت می‌شود. این گوشی با قیمت 1500 دلاری خودش، در حالی که ارزان‌ترین گوشی منعطف بازار لقب می‌گیرد، اما بسیار گران‌تر از آخرین گوشی‌های پرچمدار اپل، سامسونگ یا گوگل است. شما با صدها دلار هزینه‌ی کمتر می‌توانید یک گوشی با مشخصات فنی بالارده را خریداری کنید.

در هر صورت این گوشی از 26 دسامبر (5 دی 98) به صورت اختصاصی توسط شرکت مخابراتی ورایزن در آمریکا عرضه خواهد شد. سازنده هنوز هیچ صحبتی از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی آنلاک شده‌ی آن نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*